Gå til innhold

Wohooo!!! Ny motor

Ranger emnet

joarek

Anbefalte innlegg

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg mangler er :

Feste eksos (mangler bakre potte), skaffe en skikkelig vakumslange og feste denne, bytte bremser (jeg er treig jeg vet), legge bensinpumpe ledningene + relé og fikse spissingen. Trenger også 2 nye dekk på felgene....

Dette er det som trengs å gjøres for å få bilen kjørbar, etter dette må/skal jeg bytte alle foringer, bytte bakstillingen til skiver med bremseregulator (nei rakriste, skal ikke ha tromlene dine :D), skaffe senkesett m/ senkedempere (regner med et 60mm sett), bytte dørene til 90 dører, skjørter og hjulbuelister, 90 fangere osv. osv.

Som sagt, har en del planer og deler på lur, men holder det utenom foreløpig...

Nei har ikke tatt kjerra på en spinn ennå, har jo ikke blitt ferdig enda! Tror jeg må få justert giroverføringa også, har ikke sjekket det ut enda.

Skal se om jeg får tatt de bildene etterpå i dag da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting skjer og planer endrer seg!!!!

Da har jeg og rakriste spleiset på en delebil.... Bilen er en lett modda GTi med en del spenstige deler som skal plukkes av og brukes til andre prosjekter :D

Var og hentet denne tidligere idag:

AUT_0006.JPG

Så jeg har drevet med en del annet og ikke fått denne berømte fingeren ut for å ta et bilde av bilen min......

Skal se hva jeg får fikset imorgen, er jo meld opphold jo for svingende...(faen meg på tide også:mad: )

For og si det mildt så har jeg nok stæsj å leke med nå:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var leken over for en sliten? Rover??

Nå er det som var brukanes demontert....

påtide med litt morro!!!!

theroll.gif

Dette var faktisk et tappert forsøk på å vippe bilen på siden for demontering av understell......... "litt lettere på gassen neste gang rakriste???

Hehe... gikk mye bedre ved neste forsøk, og delene vi skulle ha ble plukket av:D :D

Var mer snadder på denne bilen en det vi trodde (gliiis) så nå starter jobben.....

Fant ut at jeg kunne slå et par fluer i en smekk med å vente med montering av nye bremser til montering av div. deler jeg tok fra denne!!!! Skal jo av med det samme uansett.

Viste seg at jeg har hatt litt for mye flaks i det siste med snadderdeler i øst og vest, så dette kommer til og bli helt rått:D

Skal prøve å skru mye framover så jeg får den ferdig veldig snart, men jobben har en skikkelig teit skiftordning så det fucker opp mye med skrutimer!!!

Føles nesten litt feil å drepe en golf på denne måten, med det var natta for denne pga. massiv rust, så jeg sover nok godt i natt:rolleyes:

Kommer mer bilder mycket snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil på slep?

Ring rakriste på xxx xx xxx

faste lave priser og lang erfaring

pent og ryddig

Yeah right!!! :D :D :D

Med fare for lang nedlastnings tid legger jeg ut denne også:

drag.gif

Tut og kjør!!!!

Note! Er det noen som vet hvor man får lagt ut video klipp? (gratis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note! Er det noen som vet hvor man får lagt ut video klipp? (gratis)

Konverter du klippene til WMV, så tar det ikke så stor plass hvis du har manko på plass på Home.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer er gjort

Har nå smelt på 3 av 4 gule koni med 60mm(tror jeg, pukket fra delbil) senkefjærer... Bilen ble ganske lav :D

sidebilde.jpg

ps. skjermen er kappet pga. idiot med vikeplikt:mad:

Som sagt jobber jeg på teite tider så det går tregt fremover, men...

Har skaffet: orginal sentrallås, elektriske speil og ruter(4 stk), rs2 fanger, kjørekomputer, G60 baklykter, stabstang mellom bærebru, stabiliseringsstag fremme, og bakstilling med stag(ikke skiver bak enda), 90 dører, ny bakluke, polstret dashboard, større grenrør:D og ventilerte slissede skiver + komplett skinn(dører og seter):D :D :D :D :D

Jeg skal kosemekke dette senere;)

Noen som trenger panser? pent brukt:rolleyes:

bye_bye_panser.jpg

Mekke mer i morgen jeg:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

En laptop.

Et stk. ustødig bord

Et glass med is-te-

En kløne.

Masse is-te i laptop =

Fucka laptop :( :(

29763,- senere = Ny laptop :D :D :D :D

Kommer med mere info senere, har fikset en del, men jeg er ikke helt ferdig.....

Stay tuned!

PS. Mac er dyrt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, da har det vært stille her en god tid.....

Men jeg var innom Brødrene London igår og kjøpte meg en komplett bakstilling fra en 16v :D:D:D (på tide), der plukka jeg også med meg hjulbuelister, speedo m/ 260km/h, hendler og kjølevesketank med temp måler.... 3000 kr...17.gif

Nå skal jeg bytte alle foringer rundt om på bilen (gule :D), montere krengningsstag (større en org.), spissingskontroll(4 hjulskontroll), feste dashbord og rydde opp i det elektriske +++

Byttet det stygge blå teppet ut med et fint svart jeg kjøpte på Stokstad for 100,- (kompispris), stooor merkbar forbedring:) Stort sett alt av skinn er montert i bilen nå og det ser bra ut....

Sånn ellers er noe skjedd med det elskede Maxima batteriet mitticon_svime.gif Det lader seg ikke lengere ordentlig opp, og gir seg veldig raskt :mad: Må få levert det til Exide i Brobekkveien....

Skal hoste fram noen bilder så fort jeg får tid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider