Gå til innhold

Nissan primera sri


duxx0

Anbefalte innlegg

poster her for å flitt litt "objektive" (om det egenlig er mulig) på bilen

 

Hvordan er bilen å kjøre, vinter kontra sommer, landvei kontra humpete oslogater eller grusveier, mer vanlige norske svingete veier...

 

mye problemer med bilen?

og noe jeg isåfall burde se sjekke eksra nøye?

rust?

tyveriutsatt?

driftskostnader?

 

forsikringsfiende?

 

generelt sett å anbefale (som en helt vanlig nissan ellers?)

 

synes bilen ellers både ser og virker snasen :D og er lett å overtale

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by duxx0

poster her for å flitt litt "objektive" (om det egenlig er mulig) på bilen

 

Hvordan er bilen å kjøre, vinter kontra sommer, landvei kontra humpete oslogater eller grusveier, mer vanlige norske svingete veier...

 

mye problemer med bilen?

og noe jeg isåfall burde se sjekke eksra nøye?

rust?

tyveriutsatt?

driftskostnader?

 

forsikringsfiende?

 

generelt sett å anbefale (som en helt vanlig nissan ellers?)

 

synes bilen ellers både ser og virker snasen :D og er lett å overtale

 

Hvis du liker å spre frykt og hater at folk på død og liv skal forbi deg, bør du satse på en primera, gjerne SRI. sett på etpar antenner, og INGEN tør yppe med deg:) Primera er nemlig sivilsnutebil nr 1. det er sikkert en grunn til dette. Jeg vil tippe at den i utgangspunktet har ganske bra veigrep, om ikke annet så ihvertfall potensiale til det. Den er i tillegg ganske anonym, og jeg mener at det ikke akkurat er noen designbombe. men det er jo en helt grei bil, mener å ha lest i en test en gang at bilen har et villt understell. (tror det var i drive, de testa biler på sånn slalåmbanesak). Såh. joda. jeg tror jeg kan like primera:) Mener å huske at første gang de kjørte den var den helt håpløs, men så fant de ut hvordan den funka, og da kjørte de i 100 der andre biler klarte maks 70. vet ikke hva den ble sammenliknet med, men mener å huske at Hr. Bolneset var en av de som testet, og han har jo peiling.. ingen andre som husker mer enn meg her da? evt kan scanne artikkelen?

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

91-96 = P10

97-98/99 = P11 ;)

 

Primera ruster nederst bakerst i karmene på bakdørene.

 

Så bør du undersøk om besinpumpa og radiatoren er bytta. Dette pleier å ryke mellom 120.000 og 150.000km.

 

Du bør skjekke besin påfyllings røret det har lett for å ruste.

 

Bilen er veldig behagelig å kjøre på landeveien, og ligger godt i svingen i forhold til andre gamle biler jeg har kjørt.

 

Bilen er ikke noe terreng bil. Har kanskje noe med at jeg kjører med 205/40 dekk også, men bilen er helt jævli stiv for å være orginal.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg nevne.

Sivilen oppi her kjører alltid Primera 99 eller Primera 03 og begge har 2.0'ern..

De går ikke noe bra, hører de river turtallssperra ut av lokale rånestedet for å jakte på noen idioter, bøtte møkk er tingen.

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Primera SRi er et utmerket valg av bil!! Jeg er kjempe fornøyd og koser meg hvergang jeg skal ut og kjøre...

 

Bilen er billig i drift, jeg betaler ca 3500-4000 i året i forsikring (delkasko) og bruker ca 0,6 l på langkjøring!

SR20 motoren er også veldig holdbar og lett og trimme, siden det er samme motoren som sitter i 200sx(S14) og sunny GTi-R!! (dog uten turbo;) )

 

Bilen har en sinnsykt bra veiholdning som jeg tør og påstå at ingen andre vanlige "familiebiler" klarer og matche i orginal stand.... Jeg har kjørt flere ganger på bane med min så det så det veit jeg!

 

Forskjellen på en SRi og en SLX er ikke så veldig mye, annet intriør, og litt forskjellig utstyr er vel hovedforskjellen....

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår