Gå til innhold

Siste på rodden....

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hot Rod

Huff, dette kommer til å koste det hvite ut av øya.

Platesmeden antydet 12-15000! bitene er krummet alle veier og vanskelige å få pene.

Ja sånt er dyyyyyyyyyyyyrt.

Var du ikke klar over at sånt kosta masse kling asså?

Håper det blir bra da.

Stå på det blir bra til slutt.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Ja sånt er dyyyyyyyyyyyyrt.

Var du ikke klar over at sånt kosta masse kling asså?

Håper det blir bra da.

Stå på det blir bra til slutt.

Era

Jepp, stå på... !!

Regner med du kan oppleve flere nedturer før du er ferdig, men allt slikt er glemt når bilen er på veien!!

Lærer mye av et slikt prosjekt, både om seg selv og om teknikk/ kjøretøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 year later...

Heisann! Gammel tråd dette.

Hotrod byggingen har ikke stoppet opp! På grunn av at jeg har full jobb og familie går ikke byggingen så kjapt som jeg skulle ønske, men det stopper aldri opp.

Karosseriet er nå komplett. Bakparten ble sånn passe. Proposjonene ser korrekte ut, men det ble noe "lapping" før de kom på plass, så jeg må nok tinne endel bak der før det blir helt 100.

Nå er det dørene jeg holder på med og det er krevende fordi alt må liksom gjøres samtidig. Dørene er for tiden delt i ytterskinn og innerdel. De var helt tomme innvendig. Nå er dørlåser (fra Mazda 323) sentrallås (Fra Biltema) el. vindusheis (fra Suzuki Balerno) inner dørhåndtak (fra Chrysler Voyager) på plass. Utenpå døra blir det orginal dørvrider. Hengslene blir IKKE skjult.

Men før dørene kan smekkes sammen igjen må dørhengslene "reames" og utsyres med nye pinner pga slark.

For å få justert dørene korrekt må nye dovetails også på plass. Dette er de som "styrer døra på plass" siste centimetrene før den går i lås. Dovetails er på vei over Atlanteren nå og nye pinner til dørhengslene kommer forhåpentligvis i løpet av neste uke de også.

Og DA kan døra settes sammen igjen og finjusteres slik at falsen øverst på karosserisiden går i ett i hele bilens lengde. Noen her som har sett 33-34 Ford stålbiler hvor det IKKE stemmer? Det er mer regelen enn unntaket, men jeg har bestemt at på min SKAL det stemme.

Skal få lagt ut noen bilder av det hele når døra er på plass

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider