volvofasII Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Har søkt litt rundt her og der, men finner jo fort ut at det er mye lettere å spørre folket som har greie på det ;) Spørsmåle er : Har DV kamra og hjemme PC, men jeg har ikke Redigering program ( det har jeg forresten sett noen andre tråder på, så det er ikke så farlig ) og heller ikke noe skjermkort ( så da tenker vi på å bytte ) Så gi meg svar på vilket skjermkort jeg skal kjøpe?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xses Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Jeg har et Creative GeForce4 4400Ti og det er jeg meget fornøyd med. Vet ikke hva prisen er på det for tiden men det er et bra skjemkort. Husk at på hjemme redigering er det kjekt med STOOR diskplass og MASSE med minne.. Og et Tower på MINST 1 meter for å få plass til alle DV kasettene. Siter :drive2 '97 Fiat Punto 1,1 55s '96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V x'86 Peugot 309 1,6 x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05 x'96 Honda Civic 1,4is :dj: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Oktober 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Originally posted by Xses Jeg har et Creative GeForce4 4400Ti og det er jeg meget fornøyd med. Vet ikke hva prisen er på det for tiden men det er et bra skjemkort. Husk at på hjemme redigering er det kjekt med STOOR diskplass og MASSE med minne.. Og et Tower på MINST 1 meter for å få plass til alle DV kasettene. Hvor stor diskplass?? Hvor mye minne??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Originally posted by volvofasII Hvor stor diskplass?? Hvor mye minne??? Kommer ann på hvor seriøs redigering du skal holde på med. Jeg har en 100GB disk som bare brukes til råfiler.. I en av mine lengre filmer (25min) gikk det med ca 60GB i råfil. Denne komprimerer du da i ønsket format. Minne er en annen ting.. Alt fungerer egentlig, spørs bare hvor god tid du har. Nå får man jo 512mb brikker for under tusenlappen. og en 100GB disk ligger vel rundt tusenlappen den også.. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Oktober 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Originally posted by LupoB0Y Kommer ann på hvor seriøs redigering du skal holde på med. Jeg har en 100GB disk som bare brukes til råfiler.. I en av mine lengre filmer (25min) gikk det med ca 60GB i råfil. Denne komprimerer du da i ønsket format. Minne er en annen ting.. Alt fungerer egentlig, spørs bare hvor god tid du har. Nå får man jo 512mb brikker for under tusenlappen. og en 100GB disk ligger vel rundt tusenlappen den også.. Ja det var noe i den duren jeg tenkte også, hvordan skjermkort her du?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Originally posted by volvofasII Ja det var noe i den duren jeg tenkte også, hvordan skjermkort her du?? Akkurat nå kjører jeg et Geforce4 Ti4200, overklokket til de grader.. men man trenger ikke ha et slikt kort for å redigere film. Har mest med hva slags tilkoblingsmuligheter man har på kortet.. hvis ikke man har eksternt firewire kort da.. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Oktober 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Originally posted by LupoB0Y Akkurat nå kjører jeg et Geforce4 Ti4200, overklokket til de grader.. men man trenger ikke ha et slikt kort for å redigere film. Har mest med hva slags tilkoblingsmuligheter man har på kortet.. hvis ikke man har eksternt firewire kort da.. Takker og bukker...... Pris forespørsel er sendt til en kompis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xses Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Vil også anbefale iallefall 100megs disk.. 1 time rå avi fra DV kameraet er vel ca 40Gig.. Også deler man det opp.. Legger på lyd effekter osv osv.. Lagde en film på 1time ogg 20 mins.. Totalt ble filmen nesten 60 Gig.. Klarte faktisk å komprimentere den ned på en DVD plate med helt kurrant sebarhet. Iallefall 512meg RAM. Og.. Du bør iallefall ha no mer en 1,2GigHZ pc.. Min Athlon 700 får store problemer når filmen passerer 40 mins.:( :( :( :( :eek Siter :drive2 '97 Fiat Punto 1,1 55s '96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V x'86 Peugot 309 1,6 x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05 x'96 Honda Civic 1,4is :dj: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Oktober 22, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2002 Får håpe han kompisen finner ut av en løsning. Hvis ikke kan dere jo poste et forslag da: P.S dette er et lavbudsjett greie. ca.2500-3500kr hadde vært greit. Tid har jeg så det skal vel gå bra.... ;) Men post forslag med navn også da, så jeg veit hva jeg skal si..;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DenimblåTT Skrevet Oktober 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2002 Originally posted by volvofasII Har søkt litt rundt her og der, men finner jo fort ut at det er mye lettere å spørre folket som har greie på det ;) Spørsmåle er : Har DV kamra og hjemme PC, men jeg har ikke Redigering program ( det har jeg forresten sett noen andre tråder på, så det er ikke så farlig ) og heller ikke noe skjermkort ( så da tenker vi på å bytte ) Så gi meg svar på vilket skjermkort jeg skal kjøpe?? Titt på disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=18079&t=278&l=2&AvdID=1&CatID=24&GrpID=1&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=23482&t=278&l=2&AvdID=1&CatID=24&GrpID=1&s=pl Skal du ha TV-inngang på kortet koster det litt mer. Har selv et Asus V8460 Ti4600 128mb Deluxe med TV-inngang. Litt størrelse på harddisk er altid kjekt, da disse råfilene tar veldig stor plass. Har ca300gig og 512mb ddr ram. Av program vil jeg anbefale Adobe Premiere 6.5 (det er stor forskjell på 6.5 og 6.0). Også må du ha firewire inngang på PCen for å kunne overføre fra kamera -> PC. Premiere er litt vanskelig i begynnelsen, men ta deg tid å lese igjennom help manualen som følger med. Siter mvh Christian TT Concept http://www.uber.no http://www.ferrita.no http://www.jorgenrud.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg