Mambo Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 pusse det bort ? eller få det til å se ut som det står 305 ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Pusse det bort er dumt, da de kan si at du mangler dokumentasjon. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Hva er det som kan gjøres med en 305 for at det kan bli litt mer power i den egentlig?? Ringte før i dag på en motor, og den var det gjort noe med sa han. Det var rundt 270-280 HK i den.... Er det slik at man må begynne og bytte innmat for og få den effekten, eller holder det med og rote med gassere etc? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by Heggis blir ikke vektbalansen fucka med en v8 ? trur den veier litt mer en en std. volvo motor? uansett så kan du godkjenne bilen med en 350"orginal" og så bygge videre.. så har du hvertfall "godkjent ombygd til v8" eller noe slikt i vognkortet =) nei! den får mye bedre vektbalanse enn amcars med 350 motor.. tror det står noe om det på http://www.jagsthatrun.com Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by parelius Etter litt ringing rundt i dag så fikk jeg vite følgende: En 350 motor får man ikke godkjent pga for mye dreimoment. Hvis man skal få det godkjent må man plombe motoren og komme med bremsepapirer. En annen løsning jeg hørte var at biltilsynet og de ser ikke forskjell på en 350 og en 305. Så det er bare og putte inn 350. En 350 fra midten av 70-tallet har ikke spesielt mye dreiemoment og effekt. Det blir nok godkjent. Etterpå bytter du kam og gasser, og vips har du 250-300hk. Skal du ha 305 ville jeg gått for en innsprøytningsmotor, 305TPI. Gjerne i kombinasjon med en TH-700(Overdrivekasse). Da vil du få et meget lavt bensinforbruk. Har sett dem til salgs for 10 lapper. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by 70' Chevelle En 350 fra midten av 70-tallet har ikke spesielt mye dreiemoment og effekt. Det blir nok godkjent. Etterpå bytter du kam og gasser, og vips har du 250-300hk. Skal du ha 305 ville jeg gått for en innsprøytningsmotor, 305TPI. Gjerne i kombinasjon med en TH-700(Overdrivekasse). Da vil du få et meget lavt bensinforbruk. Har sett dem til salgs for 10 lapper. ellers kan du "nedtrimme" mtoren med enkle midler og benke den da:p feks. sote til pluggene noe jævlig, ta vann i bensinen, tette luftfilteret, etc. til du får en del hk mindre. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Originally posted by DaButcher feks. sote til pluggene noe jævlig, ta vann i bensinen, tette luftfilteret, etc. til du får en del hk mindre. :D :D Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70_LT Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Eventuelt kan du kjøpe min 242 v8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by DaButcher det er ikke så mye jobb å trimme en t6 motor til 700hk tror jeg. jeg har tlf.nr til en som lager fester.. hmmm! er det noen som kan si meg om jeg må bytte motorfestene min 142 hvis jeg skal smekke i en B230FT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 lurte på det samma med 244.. men bruker vel motorfestene som sitter i bil fra før av ?? (de er jævlig bløte :P) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Juni 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by Mambo lurte på det samma med 244.. men bruker vel motorfestene som sitter i bil fra før av ?? (de er jævlig bløte :P) mener du ved ombygging til v8? isåfall.. er du gal mann? du må jo bygge om motorfestene så de passer mot v8'an Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Og bygge om til V8 er ikke så pes som alle skal ha det til... 1. Kjøp ferdige motorfester til motor og gir.... 3000,- 2. Kjøp motor 3. Kjøp girkasse 4. Kjøp mellomaksling fra unikardan..... 2000,- Da er det bare og smekke inn motoren og girkassa, feste dette og montere akslingen. Da er motoren inne, så da gjenstår det bare Radiator og Eksos for og få bilen til og være kjørbar. Eksosen er vel den værste jobben. Skal den godkjennes må Bremsekraft forsterkeren, bremsene foran og fjerer foran byttes.... 4 stags stabstag foran må også kjøpes inn. Fiks ferdig :) Injection er selfølgelig litt mer kompliser med tanke på retur bensin, pumper, og ikke minst ledninger. Forgasser er enkelt og montere. Sikkert glemt noe, men dette er vel det viktigste. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by volvo242TIC mener du ved ombygging til v8? isåfall.. er du gal mann? du må jo bygge om motorfestene så de passer mot v8'an jeg tror du er vill jeg :P mente fra 230FT :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Til 230ft bruker du festene til 240...... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by parelius Da er motoren inne, så da gjenstår det bare Radiator og Eksos for og få bilen til og være kjørbar. Eksosen er vel den værste jobben. Er det nødvendig med ny radiator da? Den er jo ganske stor den orginale. Bare å kjøpe oljekjøler til girkassa vel? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.