Gå til innhold

v8'a

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er det som kan gjøres med en 305 for at det kan bli litt mer power i den egentlig??

Ringte før i dag på en motor, og den var det gjort noe med sa han.

Det var rundt 270-280 HK i den....

Er det slik at man må begynne og bytte innmat for og få den effekten, eller holder det med og rote med gassere etc?

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

blir ikke vektbalansen fucka med en v8 ? trur den veier litt mer en en std. volvo motor?

 

uansett så kan du godkjenne bilen med en 350"orginal" og så bygge videre.. så har du hvertfall "godkjent ombygd til v8" eller noe slikt i vognkortet =)

 

nei!

den får mye bedre vektbalanse enn amcars med 350 motor..

tror det står noe om det på http://www.jagsthatrun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

 

Etter litt ringing rundt i dag så fikk jeg vite følgende:

 

En 350 motor får man ikke godkjent pga for mye dreimoment.

Hvis man skal få det godkjent må man plombe motoren og komme med bremsepapirer.

En annen løsning jeg hørte var at biltilsynet og de ser ikke forskjell på en 350 og en 305. Så det er bare og putte inn 350.

 

En 350 fra midten av 70-tallet har ikke spesielt mye dreiemoment og effekt. Det blir nok godkjent. Etterpå bytter du kam og gasser, og vips har du 250-300hk. Skal du ha 305 ville jeg gått for en innsprøytningsmotor, 305TPI. Gjerne i kombinasjon med en TH-700(Overdrivekasse). Da vil du få et meget lavt bensinforbruk. Har sett dem til salgs for 10 lapper.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70' Chevelle

 

En 350 fra midten av 70-tallet har ikke spesielt mye dreiemoment og effekt. Det blir nok godkjent. Etterpå bytter du kam og gasser, og vips har du 250-300hk. Skal du ha 305 ville jeg gått for en innsprøytningsmotor, 305TPI. Gjerne i kombinasjon med en TH-700(Overdrivekasse). Da vil du få et meget lavt bensinforbruk. Har sett dem til salgs for 10 lapper.

 

ellers kan du "nedtrimme" mtoren med enkle midler og benke den da:p

 

feks. sote til pluggene noe jævlig, ta vann i bensinen, tette luftfilteret, etc. til du får en del hk mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

lurte på det samma med 244.. men bruker vel motorfestene som sitter i bil fra før av ?? (de er jævlig bløte :P)

 

mener du ved ombygging til v8? isåfall.. er du gal mann? du må jo bygge om motorfestene så de passer mot v8'an

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bygge om til V8 er ikke så pes som alle skal ha det til...

 

1. Kjøp ferdige motorfester til motor og gir.... 3000,-

 

2. Kjøp motor

 

3. Kjøp girkasse

 

4. Kjøp mellomaksling fra unikardan..... 2000,-

 

Da er det bare og smekke inn motoren og girkassa, feste dette og montere akslingen.

Da er motoren inne, så da gjenstår det bare Radiator og Eksos for og få bilen til og være kjørbar. Eksosen er vel den værste jobben.

Skal den godkjennes må Bremsekraft forsterkeren, bremsene foran og fjerer foran byttes.... 4 stags stabstag foran må også kjøpes inn.

 

Fiks ferdig :)

 

Injection er selfølgelig litt mer kompliser med tanke på retur bensin, pumper, og ikke minst ledninger.

Forgasser er enkelt og montere.

 

Sikkert glemt noe, men dette er vel det viktigste.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Da er motoren inne, så da gjenstår det bare Radiator og Eksos for og få bilen til og være kjørbar. Eksosen er vel den værste jobben.

 

Er det nødvendig med ny radiator da? Den er jo ganske stor den orginale. Bare å kjøpe oljekjøler til girkassa vel?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår