Gå til innhold

Mulig dårlig jording

Ranger emnet

Thomas K

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå plutselig oppdaget at når jeg skrur på varmetrådene i bakruta, tenner også lyset i bryteren for tåkebaklys, når jeg skrur på bryteren for tåkebaklys tenner lyset i bryteren for varmetråder i bakruta. Og ikke nok med det, når jeg setter bilen i reversj tenner også bryteren for bakrutevarmetrådene. Tåkebaklyspæra lyser for øvrig veldig svakt. Jeg tenker i første omgang på at her er det en jordingsfeil ett sted, men jeg har jo ikke Fiat heller!! Noen som har noen tips før jeg begynner å demontere for å finne feilen!

Thomas K

- er faen meg fotgjenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom plutselig. Jeg har feilsøkt nå og det ser ut som om det er en vakkel av ett eller annet slag i overgangen mellom bakluken og karoseriet. har ikke tatt fra hverandre ledningene enda, men når jeg "røsker" i disse ledningene blir feilen periodisk. Motoren for bakruteviskeren har vært ustabil et års tid, mulig det er en feil på den som har gjort at jordingsbanen har blitt overbelastet slik at en eller annen ledning har smeltet. Får ta fra hverandre faenskapen, hadde ikke vært forundret hadde jeg hatt en Fiat, men en audi er jo flaut!

Thomas K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Ikke kast bort penger på å kjøpe nytt ledningsnett! Det kan være at de funksjonene der problemet ligger har en felles jording. Alle funksjonene er jo på bakluka!!!! Legg opp en ny jordet leder fra karosseri på bilen til f.eks. jord på bakruteviskermotoren. Problemet vil sikkert forsvinne :)

Er det en Avant du har? De har hatt noen feil med "ledningspølsa" som går til bakluka.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakespill, 1000 kroner for 1 meter med noe stusselig kabel (som i utgangspunktet er dimensjonert for en legobil) er helt uaktuelt. Da er det frem med loddebolten og krympeplast.

Smart tips med ekstra jording på visker motoren (det er Avant).-

Thomas K

Lenke til kommentar
Del på andre sider