Gå til innhold

b230k gasser

Ranger emnet

Vagga

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det er noen her inne som faktisk kan fortelle meg om justeringene på forgasseren på k motoren.. med denne gassern var jeg nede på 0,8 på langkjøring.. også hadde jeg av innsug på motoren å slikt og etter det har jeg ikke kommet under 1,2 på langkjøring :(

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med min gasser.

Det renner bensin inn i det 2. kammeret hele tiden, noe som ikke skal skje før du gir mye gass. Det lekker også bensin fra selv gasseren. Dette gjør slikt at bilen ikke går skikkelig (slukker etter en stund) på tomgang pga den får for mye bensin.

Er det best å bare skaffe seg en ny gasser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som kan svare meg på spørsmålet? altså.. gasseren har funket helt fint.. og var 100% i orden når jeg byttet motor.. men etter det har den blitt tullat.. å trur d har lite me selve motoren å gjøre..

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d var da kun langkjøring.. nedover sverige på fine veier.. men var oppe i 0.89 her på veiene.. så burde ikkje være noe problem å komme ned mot 1 liter på mila uansett.. mens nå etter nye målinger er jeg ikke nede på mindre enn 1.18.. å d synes jeg er litt mye.. har ikke sjekket vakumslangene.. må ta d i helgen..

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ikke akkurat ;)

det var jo snakk om vakumslangene

den er VELDIG fin for å finne ut om den suger inn falsk luft feks.

eller om gummi"mansjettene" rundt slangene er morkne feks..

jeg gikk over alle slangene på bilen min sånn, og nå går det som en klokke :)

eneste som var kjipt var at bremseforsterkern også lakk da, at membran i den var sprekt, men hadde en liggenede så gikk fint :)

nå flytter nesten ikke motoren på seg engang :P selv med de ikke så mjuke volvoforingene til motoren :P de er jo så små mener jeg

|------------------------------------------------------| sånn ca? hehe

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. har funne ut av ka d va som laga problemer for meg.. :P var faktisk choken som hang litt på.. justerte den og bilen datt ned på 0,8 blank, på ganske så hard langkjøring.. :D

edit: jeg vil si meg veldi fornøyd med resultatet.

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Lenke til kommentar
Del på andre sider