Gå til innhold

Hvor forsikrer egentlig folk bilene sine?

Ranger emnet

Pellick

Anbefalte innlegg

Før jeg fylte 25 var det aldri aktuelt å registrere noen bil på meg selv, på grunn av sinnsyke forsikringspriser. Gjensidige ville ha et sted rundt 18 000 i året på den bilen jeg har. Jeg tenkte at selskapet kanskje dro en grense ved 24-25 år, og etter det ville det bli billigere. Sjekket igjen da jeg fylte 25, og fikk da tilbud på 27 000 !! For et vanvittig påslag omtrent over natta!

Siden har jeg sjekket både Gjenstridige, IF og Sparebank1, prøvd alt fra gamle Toyotaer til Golf 4, men tilbudene er og blir helt på jordet. Eks: 1989 mod. Ford Sierra, 9000Kr med KUN ansvar. Full kasko vil blåse premien helt opp i nærmere tredve tusen!

Når skal man egentlig ha råd til å tegne forsikring i det landet her? Når man er for gammel til å kjøre lenger?

Jeg kan i hvertfall glemme å forsikre så mye som en rullestol den dagen jeg ikke kan ha bilen på gamlefar lengre.

Så hvor forsikrer dere bilene deres? Mange her som er yngre enn meg, men har nye og dyre biler likevel. Kom også gjerne med eksempler på det sykeste tilbudet DU har fått.

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har forsikret min igjennom min far, bare ansvarsforsikring, da betaler jeg 3060,- kr i året for å forsikre min 92mod VW Golf 3 1.8l GL (90hest)

Skal oppdatere den til delkasko, men har ikke sjekket pris enda.

kan også nevne at min forrige bil betalte jeg 2200,- for, ansvars forsikring også igjennom min far. dette var en 83mod. Opel Ascona C 1.6S (75hk?)

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Postbanken, så regner jeg med at man må være kunde i banken før man i det hele tatt får spørre om tilbud? Mye stri, å åpne konto i ny bank bare for å finne ut at forsikring er for dyrt der også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pellick

Når det gjelder Postbanken, så regner jeg med at man må være kunde i banken før man i det hele tatt får spørre om tilbud? Mye stri, å åpne konto i ny bank bare for å finne ut at forsikring er for dyrt der også :rolleyes:

å åpne en konto er jo ikke mye stress, bare å ture inn på nermeste postbank, åpne konton osv....er det for dyrt kan du jo kvitte deg med konton, men det skal visst være billig

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkulatorene på nett er knyttet til det samme systemet som forsikringsselgerne bruker når du ringer... Ingen som bruker skjønn på den kanten. Du kan jo bestille forsikringen på nett om du vil, da bør jo prisen være den samme som om du hadde bestilt på telefon. Jeg fikk samme pris i banken min som på nettsidene dems :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste du trenger er nettbank, og det bestiller du samtidig som du bestiller forsikring. (90,- kr. pr. år)

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida :) Bare å gå på en filal, og si at du skal snakke om forsikring på bil. Da får du prate med en person og hun/han vil sjekke alle tilbudene du spør om. Er ganske fornøyd med Postbanken ellers. De er ofte billigere.. Min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkulatorene på nett er knyttet til det samme systemet som forsikringsselgerne bruker når du ringer... Ingen som bruker skjønn på den kanten. Du kan jo bestille forsikringen på nett om du vil, da bør jo prisen være den samme som om du hadde bestilt på telefon. Jeg fikk samme pris i banken min som på nettsidene dems :)

det du sier der er ikke riktig, bare ring og snakk en liten stund, så finner du fort ut at forsikring er prutbart;)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider