Gå til innhold

Hvor forsikrer egentlig folk bilene sine?

Ranger emnet

Pellick

Anbefalte innlegg

Et tips: forsikre bilen med vilkår at ingen personer under 24 år skal kjøre den. Min far har gjort dette (If), og det reduserte premien med 1500 kr i året. Bilen det er snakk om blir for øvrig jevnlig kjørt av personer under 24 (dette er ikke "ulovlig"). skulle uhellet være ute, og sjåføren er under 24, vil konsekvensene bli som følger: egenandelen vil øke med 2000 kr (!). Latterlig egentlig, hvis dette skjer en gang på et år, har du jo bare tapt 500 kr i forhold til å ha vanlig forsikring. forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Ole-H

Golf II 89 mod. 1.8gl, 20 0000km i året, delkasko: 9600,- på en 18 åring.

Den var da ikke så ille. Prøvde nettopp samme eksempel på gjenstridige, fikk 11900,- og jeg er 25 :rolleyes:

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pellick

Den var da ikke så ille. Prøvde nettopp samme eksempel på gjenstridige, fikk 11900,- og jeg er 25 :rolleyes:

Kamerat av meg hadde en gammal råtten sierra 80 mod. delkasko igjennom If. Så kjøpte han seg 92 mod. calibra 16V, delkasko.... det kom på 2000,- mindre i året i postbanken, enda han økte fra 14 000km - 20 000km i året.

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Leon

Et tips: forsikre bilen med vilkår at ingen personer under 24 år skal kjøre den. Min far har gjort dette (If), og det reduserte premien med 1500 kr i året. Bilen det er snakk om blir for øvrig jevnlig kjørt av personer under 24 (dette er ikke "ulovlig"). skulle uhellet være ute, og sjåføren er under 24, vil konsekvensene bli som følger: egenandelen vil øke med 2000 kr (!). Latterlig egentlig, hvis dette skjer en gang på et år, har du jo bare tapt 500 kr i forhold til å ha vanlig forsikring. forstå det den som kan.

La meg rette deg litt her:

Hvis du kjører av veien, og din far har egenandel 4000 kr, vil denne bli dobblet til 8000 kr, da fører er under 24 år, mens bilen er forsikret for førere over 24. Hvis du derimot kjører inn i en annen bil, vil egenandel bli som følger:

4000 Standard egenandel

4000 Kasko skade egen bil

4000 Reperasjon av andre parts bil.

Altså egenandelen din kommer da opp i 12 000 kr.

OG, når det gjelder hva ung fører koster, er dette veldig varierende fra bil til bil, 1500 kr hører til skjeldenhetene, men alt fra 2-3 kr til 1000 kr...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikringen min i gjensidige, betaler ca 8000kr i året for min Peugeut 309 gt 86mod og jeg er under 25år eller hva det nå var, men det som er fint med gjensidige er at man får igjen det man betaler ekstra (ungdomstillegg) siden man er under 25år når man fyller 25 år uten skade. Men forsikringen i norge er for dyr uansett hva det skulle være.

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med postbanken hadde jeg 10k for Delkasko på 1.8L Jetta 84 mod.. med 12.000km i året..

Nå som jeg har BMW 318i ble det 8.500kr i året for kun ansvar og 14.500 i året med delkasko.. det har jeg jo ikke råd til så nå har jeg ansvar :(

Men jeg er 18 år og bor ved byen og det trekker endel opp, fettern min i hammerfest har BMW 320i 87mod og betaler 7800kr i delkasko.. :\

Anyway, jeg sparer bonus, sånn at jeg får fine priser når jeg passerer 23års alderen..!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at gjensidige er ganske greie ( vertfall mot meg :D ) Betaler 15300 for en mazda 323 GT-R, kjørelengde på 12000km, 20%bonus, parkert i garasje, 20 år, dette er da en bil med nesten 200 hk.

Gjensidige skulle ha 13000,- for å forsikre en mazda rx7 93 modell. Denne har da nesten 250 hk, men ikke typisk ungdomsbil....

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider