Gå til innhold

Sharif's dekksenter er livsfarlige.. jeg hadde flax..

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

Jeg var og fikk vrengt av Goodyear F1 dekka av felga mine, og vrengt på den nye gummien jeg hadde med (maxi ice)...

syko ventetid(det er jo min egen feil pga timinga), og LIVSFARLIG håndtverk..

jeg vil dra det så langt som og si at jeg ble utsatt fra drapsforsøk...

 

 

fikk montert alt, og betalte 400 kr for omlegging osv.. kjørte blid og fornøyd ut på E6 retning oslo.. halveis til skedsmokorset(max 1500meter, så hørte jeg noen rare lyder(kune pga av at anlegg osv var av..)ble litt skeptisk , da jeg har hørt den lyden før svingte inn til siden og gikk ut(med nødblink på).. sjekker hjulboltene.. SHIIIT på tre av fire hjul var boltene så løse at jeg kunne vri dem med fingrene...

 

Det er FAEN IKKE AKSEPTABELT!!!

tenk om jeg ikke hadde lagt merke til diverse lyder osv da... kunne gått bra ille da.. med tre relativt løse hjul.. bilen blir ikke lett og kjøre da :(

Dro seff tilbake og kjefta huden full på dem.. helvetes møkkafolk..

man får tydeligvis det man betaler for...

 

PS! felger og dekk er handlet et annet sted..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har gjort samme feilen SELV (jeg gjør jo ALDRI feil...) en gang i sommer da jeg skiftet på A6en, dro sinnsykt til med ordentlig hjulkruss, mye mere enn det man skal, men så løsnet det etter få mil på SAMTLIGE dekk.

 

Forstår ikke at de kunne løsne, men de gjorde det. Mulig årsak er rust eller at senterringen spilte meg puss.. sikkert no VAG dritt det der..hehe

 

Nå drar jeg alltid til etter jeg har kjørt noen minutter.

MY09 WRX STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der skjer på alle dekkverksteder fra tid til annen. Har gjort det selv for noen år siden da jeg holdt på med "slikt" på leasingbilenen på jobben. Skiftet dekk, rygget ut bilen fra bukken og svingte frem og stoppet foran kunden - da datt det ene bakhjulet av! lol Kjempefint ;)

 

Det skyldes den menneskelige faktor, ikke hudfargen eller oppholdstillatelsen. ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at sjåføren skal sjekke lys, bremser og hjulbolter på kjøretøyet før kjøring........

Ikke for å forsvare verkstedene, men enn bør jo alltid sjekke det som er gjort på ett verksted før enn kjører av sted ;)

Det er jo din plikt som sjåfør. Skal jo aldri stole 100% på at jobben er gjort bra, før du har sjekket selv. Vis du bruker å gjøre det, har du helt sikkert vært lurt før :rolleyes:

-98 patrol TD6 (bruksbil)

-95 200sx

-83 280zx turbo

-77 260z

-70 240z

www.kjoretoyservice.no

www.nismo.no (kommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir værre... regna med at gutta viste nogenlunde hva de driver med(de selger jo tross alt MYE dekk/hjul).. men det var feil...

kjørte poå bensinstasjonen og sjekka luft trykket (siden de hadde vært så slappe med bolter så kunne jo mer være galt)..

 

jeg hadde 65psi i høyre framdekk.. ca 35psi i høyre bakdekk.. 70!!?? psi i venstre bakdekk, og 40psi i venstre foran. trodde målern var herp jeg.. fikk bilen bak meg til og sjekke lufta.. han sa han fikk de samme verdiene som han fikk på en annen bensinstasjon.. mao.. sharif og gutta har ikke gjort forsøk på og la bilen ha rett dekktrykk ;) ikke noen stooor krise, da jeg sjekker luft osv ofte(og alltid etter at det er lagt på nytt).. men det bare viser hvordan de tenker... (ikke i hele tatt)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde samme med meg i fjor... hadde merkelig lyd, trodde det var pra dårlig drivknute, men ble værre og værre nedover autobahn.. miste et hjul i 160-170 er neppe noe morro! tenkte helt tilfeldig at jeg skulle sjekke.. da var det et hjul som såvidt hang i en bolt.. Det hele endte altså "bare" med 1 skeiv felg!

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et sett dekk der jeg også en gang. Når jeg fikk de igjen (skulle ikke monteres på bil) var det to hjul med skyhøyt trykk, et hjul med normalt og et hjul nesten uten luft..

 

Forresten, 400,- for den jobben var da dyrt? Er vel vant til andre priser, jeg som er fra bygda, men jeg betalte 220,- for samme jobb hos Vianor i Elverum for en ukes tid siden.. Og de klarte ihvertfall å fylle passe med luft og legge på dekkene uten å ripe opp felgene.. :-)

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår