Gå til innhold

senkesett u/dempere- anbefales dette ?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei !

Jeg vil senke bilen min nå, men har ikke all verdens med penger. Tenkte derfor på senkesett uten dempere siden dette koster en del mindre enn med dempere.

Det jeg lurer på er om dette er noe å satse på ? og vil bilen ha godt av det ?

Skal senke bilen min 60/40 mm.

 

Hvis dette IKKE anbefales så si også gjerne grunnen. Så jeg får oversikt over eventuelle skader o.l.

 

håper på god informasjon og svar :)

 

mvh

stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senket min 40mm uten å bytte dempere.. gikk vel ca 3 uker så var Gule Koni bestilt... kan kje sammenlignas , men viss du har lite peng så ville jeg satset på 40mm uten bytte av demper.....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da jeg senka golfen 40/40 bytta jeg ikke dempere. Kaster ikke penger ut av vinduet før demperene tar kvelden. Og de holdt faktisk ganske lenge før jeg måtte bytte dem, så da jeg bestilte Gule Koni spurte jeg om jeg trengte noen spesielle dempere siden det satt senkefjærer på bilen.

-Så fremst den ikke er senket mer enn 40 går det greit å bruke vanlige dempere fikk jeg beskjed om, pga demperen vil vandre mindre på ett 60mm sett og vil derfor ta skade i forhold til på ett 40mm senkesett.

 

Så du kan jo bare kjøre ut de demperene du har og heller forberede deg på å bytte dem ut etter noen uker for så å ta ny hjulstillingskontroll.. dyrt og mye ekstrajobb.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grensa på hvor mye man kan senke ute dempere, er det forskjellig fra bil til bil.

Tenkte kanskje at det var en grunn til at det ikke sto senkesett som senket mer enn 60mm på autospar, at det kanskje var max på bilen min ?

Men er det ikke greit å kjøpe fjærbegrenser da ? for hvis jeg senker uten dempere så vil vel det være større sjangs for at støtdemperen slår i bunnen og ødelegger tetningsringen ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår