Gå til innhold

lakkering med lakksprøyte og kompressor

Ranger emnet

teblast

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunnen til at man får mer glans er jo at man som regel bruker ordentlig 2komponent billakk og ikke det 1komponent skvipet.

Har selv fjerna en del rust på 205'en for ikke mange ukene siden.

Prosessen og resultatet kan sees her:

http://cortex.fa-s.ntnu.no/~kristian/bil/205Mi16/rust2004/

Ble litt siginger i klarlakken så det er noen dråper med stivnet klarlakk enkelte plasser :P Men men.. på 1 meters avstand ser det meget bra ut faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få perfekt resultat så MÅ det brukes vannutskiller og oljeutskiller. Og da snakker jeg ikke om de små utskillerne Biltema og Clas Ohlson selger.

Da er ingenting like galt. Om du da ikke setter en drøss i serie :D

Og en annen ting få tenker på er at en MÅ ha en egen luftslange for lakksprøyting om en bruker tåkesmører på luftverktøyet til vanlig.

Har sett selv hva som skjer når en proff bruker slange som har vært bruk til tåkesmurt verktøy ved et uhell :eek:

Han bannet godt når han måtte pusse ned en gang til.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B1ack_Mi16

Mnterte bare tåkesmøreren rett på muttertrekkeren jeg, slik at ingenting av oljen går gjennom slangen før den går inn i muttertrekkeren.. Må vel være mest praktisk slik vel? :)

Hørtes smart ut ja:)

Hvor fikk du tak i den?

De jeg har sett er for klumpete til at jeg vil ha de rett ved verktøyet.

De fleste må vel stå horisontalt også for ikke å spyle ut hele lagerbeholdningen:mad:

Nå bruker jeg 3-36 å spruter en dose inn før bruk. Men det er litt upraktisk.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider