Gå til innhold

volvo prosjekt:D

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle skrive litt om Volvo prosjektet jeg driver med:D

bjynner med at det er en Volvo 244 DL 81mod...

det er skiftet baklykter til "lang" typen med refleksplate, den har turbo instrument (= turteller og speedo til 220km/t)

jeg har overhalt org.motoren som er en b21a med m45 kasse

(jeg skiftet alle pakninger til motor og 2 simeringer samt regreim og halvmånen)

skal skifte pakninger til gassern samt å gå over den (rengjøre den)...

har satt på en topp fra 79-80 (som ikke har egr-system)

har montert servo (fra 77)

men har planer om å bytte til servo fra en 245 88mod, samt sette på ventilerte skiver samtidig:) tenker det blir montert bakaksling fra 88 også... for å få bedre utveksling (ligger i 4. giret og har nesten 3000rpm).

det blir også montert et servoratt fra en 88mod

har litt lyst å få den senket litt framme i første omgang, men vet ikke riktig, tenkte å kappe et sett fjærer først...

må ta litt rust før jeg bjynner å bruke bilen... (det er noen små hull i kanalene, + ett lite et i dørken til baksete.

har tanker om å montere inn svart innertak (tenkte bare å lakke et) samt lakke panikkhåndtak, solskjerm deksel over speil sorte...

skal få sotet øverdelen på baklysene pluss refleksplate...

har lyst å få montert 86- sidespeil samt frontleppe til en litt større enn dn som står på nå på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har tips som jeg kan gjøre???

jeg skal få sotet siderutene, tenkte å lakke trekantrutene bakerst, få mørk film på de sveivbare siderutene bake og få dn lyseste filmen på siderutene framme.

lakke lister sorte?? har en rød bil foresten...

fjerne volvo stripene i grillen slik at det bare står volvo i firkanten...

tenker på å vaske motorrom, lakke div motor - deler, strømpe på slanger er jo også fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med tiden kommer hvite blinkers framme, 205/55 dekk på mine penta 15" felger... solfilm i frontruten eln...

kurvelys, evt ekstra lang lys på fanger el i grillen....

har litt lyst på en glt- front også... får se hvilken bil som jeg henter fra sverige:D

må eksprementere litt på eksos alternativer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rød bil = hvite felger og svart grill + lister. også bakvindulist, frontvindu list, frontlyslister osv :)

fjerner du volvostripene i grill vil det være tydlige innsenkninger etter disse. jeg kjøpte 2 simons potter og bytta ut de orginale. billig gir fet lyd (litt overkill på min) og stikkflammer:D sikkert ikke no mer effekt men billig. liten 2" som fremre og stor 2,5" bakerst.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

rød bil = hvite felger og svart grill + lister. også bakvindulist, frontvindu list, frontlyslister osv :)

fjerner du volvostripene i grill vil det være tydlige innsenkninger etter disse. jeg kjøpte 2 simons potter og bytta ut de orginale. billig gir fet lyd (litt overkill på min) og stikkflammer:D sikkert ikke no mer effekt men billig. liten 2" som fremre og stor 2,5" bakerst.

har fjernet volvostripene i grillen, men det var ikke noe innsenkning?? det var noen fester som jeg skar bort:)

men burde jeg fjerne "volvomerket" i midten av grillen?? det var ikke like lett å skjære bort slik at det så fint ut...

hmm... er det ikke mye slit å lakkere listene rundt rutene???

jeg kommer sikker til å gjøre noe slik som du har gjort med eksosen...

http://home.no/vomaz4life/images/VolvoPowah_0004.jpg

jeg har laget denne stussen men ga den bort til en kompis pga jeg hadde ikke skilt på bilen min:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kromlistene rundt vindu sitter løst fast i gummien så disse kan taes av og vips så var allt svart. listene på siden av bil er vel svarte fra før.. hvis ikke kan disse taes fra GL eller GLT. taklistene kan du likesågodt bare ta av. da står du igjen med grill og lyktelister som må lakkes.

hmm.. da har du kanskje en annen grill en meg da..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

jer har krom rundt håndtakene, listene på siden, framme over fangeren, rundt lyktene... har sikkert mere men kommer ikke på nå... viss du fjerner kromen på lista til ruta vill ikke ruten løsne da?? er den limet???

jeg har grill fra 81-85mod du har sikkert fra 86- viss du har innfelling:)

masker!! mattslip!!! lakker!!! så her di kvitt krommen :P kan sekkert hjølp d me d :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jer har krom rundt håndtakene, listene på siden, framme over fangeren, rundt lyktene... har sikkert mere men kommer ikke på nå... viss du fjerner kromen på lista til ruta vill ikke ruten løsne da?? er den limet???

jeg har grill fra 81-85mod du har sikkert fra 86- viss du har innfelling:)

kromlistene rundt vindu er bare innfelt i gummien. (hvertfall på min '88) så vindu faller nok ikke ut nei. er bare å vippe av med skrutrekker o.l

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e trur e vel kjør gostoråførti i dag....

må ta av gammelservoen... å få montert den nye servoen samt ventilerte skive i dag.... jeg må vel sjå om e ikke ska sett på servorattet vess e får tak i en lang nok kopp (er det ikke en på 27)

jeg har lakket listen på dashbordet rødt... d ble litt tøft:D

har også lakket tak + div takdeler svarte...

menne er det noen som vet om jeg må ta ut bakruten bare for å få i/ut innertaket???

på 242n kunne jeg ta innertaket ut døretn men den har litt lengre dører enn på 244n....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e trur e vel kjør gostoråførti i dag....

må ta av gammelservoen... å få montert den nye servoen samt ventilerte skive i dag.... jeg må vel sjå om e ikke ska sett på servorattet vess e får tak i en lang nok kopp (er det ikke en på 27)

jeg har lakket listen på dashbordet rødt... d ble litt tøft:D

har også lakket tak + div takdeler svarte...

menne er det noen som vet om jeg må ta ut bakruten bare for å få i/ut innertaket???

på 242n kunne jeg ta innertaket ut døretn men den har litt lengre dører enn på 244n....

steike ke du styre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

steike ke du styre :D

har man lite å jær så må man jo bærre kos litt mæ volvon...:D

har forresten ikke fått ferdig volvon...

sliter med bremseslangene som er tilkoblet kaliperen...:(

men når servoen er kommet på ijenn og fronten kan komme nes på bakken er det baken sin tur opp fra bakken... skal skifte bakaksling til en fra 88....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg fått tak i dører, panster, bakgasjeluke, skjermer m/svarte lister, stabstag bak (skal sette to org bake) pluss jeg skulle få div andre greier....:D

KONTAKTER er kjekt;)

Volvoen bjynner å bli nais...

sotrutene ligger å venter på montering....

så det jeg skal gjøre nå i nærmeste framtid er:

-få ferdig montert ventilerte skiver framme,

-få på servoen,

-sette på servorattet,

-byttet siderutene,

-bytte bakaksling,

-fjærer (senking),

-taktrekk til svart + (solskjerm, lokk over speil, panikkhåndtak, 3 skru fester til tak bak ved bakruten),

-fjerne setene slik at jeg kommer til rusten,

-få fikset rusthullene,

- lakker calipperene

Lenke til kommentar
Del på andre sider