Gå til innhold

Fremre Travers?

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed at jeg må bytte denne Traversen for å få etterkontrollen min i BOX..

Har fått noen tips om hvor denne er og hvor den sitter..

Men vet ikke hvordan jeg skal skru den av eller på.

Vanskeligt?

Finner jeg dette på dynga? eller gjennom VENG? karross.no eller VAG?

Noen som kan forklare litt. eller gi noen tips og hint så hadde det vært fint

(mulighet for å bytte denne uten å heve bilen i stå høyde?)

mvh

Joachim

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

traversen er den "bjelken" som er under motoren. mener det er en del av hjulopphenget ... hvis du ikke finner skruer, bruk vinkelsliper.. hahahahahhhhhaaaaaaaaa.............

humoren er på topp idag... not..

du finner vel ut av det

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by VWGolfIIHFS

Hvis du ikke har Haynes boka,så kjøp den,står om skifting av travers der.. Står alt mulig der,så den er meget smart å ha..

Koster vel rundt 200kr eller noe sånt..

Har den;) men den ligger i en G60 som er ett stykke unna meg:rolleyes:

Vurderer å kjøpe den på nytt ja...

Får ta en tur på biltema å kjøpe den

Noen flere som har noe mer info å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en jekk under motoren, skru av fangeren eller skru i såfall ut skruene. Så skrur du ut 2 skruer under motorfestet og 2 13mm skruer i området hvor fangerskruene står.

klonk sier det, når den faller i bakken. Pass deg for radiatoren, den kan finne på å falle ned.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by SpeedWell

Sett en jekk under motoren, skru av fangeren eller skru i såfall ut skruene. Så skrur du ut 2 skruer under motorfestet og 2 13mm skruer i området hvor fangerskruene står.

klonk sier det, når den faller i bakken. Pass deg for radiatoren, den kan finne på å falle ned.

aa.. Oki..

Er det denne her?

Travers.jpg

Hvis det er den. faen å dyr den er da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by SpeedWell

Ja, kjøp brukt. finnes sikkert mange med slike som er i orden.

Ja;) har planer om det...

Takk for hjelpen.. må prøve å mekke dette sammen.. blææ:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke den som er traversen. traversen ligger lenger bak og binder de nedre bærearmene sammen med karosseriet. den har en ekkel tendens til å ruste igjennom på et spesielt sted og er vel antagelig årsaken til at du må skifte den. hadde nok satset på en ny da det er en del arbeid med å skifte den. sørg for å rustbeskytte den nye ordentlig så du slipper å gjøre om igjen jobben senere.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by joarek

thor_no har rett... Jeg byttet denne på golfen min, så du bør nok sjekke litt fakta før du poster ;)

Det er den under den gule!!!!

Denne får du billig på huggeren, men pass på å sjekke nøye på den om det er noe tegn til sprekker og/eller dyp rust...

Okey.. så det er sånn den ser ut...

Vanskeligt å bytte den eller?

Spesial verktøy?

kom med noen tips a;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Det er litt jobb men det også ganske "rett frem" også... Slenger ut noen bilder som viser festepunkter osv. PS. litt dårlig bilde kvalitet hapyhappy

Travers-forklaring.gif

De gule sirklene på bilde 1 er motorfester.

De grønne går til spindlene.

De 2 små røde er fester til styretannstaget (husker ikke hva det heter) denne kan du la henge igjen(om jeg ikke husker feil).

Det siste røde er festet til ramma i motorrom på bilde under (gul)

motorrom_traversfeste.gif

Underside-av-tra.gif

Jo.. Om du kjøper en brukt på huggeren som det følger med bærearm på, husk å sjekke foringer om de er slitt/sprekker osv. da det ikke er bare bare å bytte disse!

Sitat
Orph: Hæ ? Så er et torsjonsstag en travers nå ? Nå er jeg litt forvirret... Trodde liksom traversen var den som holdt motorfestet helt foran jeg.

Nå skal jeg ikke være for skråsikker men, hadde bilen på eu kontroll og da sa de at den ikke gikk igjennom pga. sprekk i travers. Men de hadde ringt å skaffet en travers for meg på huggeren. Jeg dro dit å spurte etter dette traverset (etter å ha sagt kardang fordi jeg husket feil hehe) og han forklarte meg at dette var en vanlig feil på golf, og at dette var en travers.

Så både verksted og "mannen" på hugger´n kalte dette for en travers, tror ikke det var tilfeldig.

Noen som kan oppklare dette her???

Sitat
Orph : Hæ ? Hva er det du koker med ? Det er traversen jo Det du tenker på er bakstillingen...

Du vet at bakstillingen er den bakbremsene sitter på!!!! Håper du ikke prøver å kødde her med useriøse poster, det hadde vært "litt" lavmål. Håper du bare tar feil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by joarek

Altså... Det er litt jobb men det også ganske "rett frem" også... Slenger ut noen bilder som viser festepunkter osv. PS. litt dårlig bilde kvalitet hapyhappy

Travers-forklaring.gif

De gule sirklene på bilde 1 er motorfester.

De grønne går til spindlene.

De 2 små røde er fester til styretannstaget (husker ikke hva det heter) denne kan du la henge igjen(om jeg ikke husker feil).

Det siste røde er festet til ramma i motorrom på bilde under (gul)

motorrom_traversfeste.gif

Underside-av-tra.gif

Jo.. Om du kjøper en brukt på huggeren som det følger med bærearm på, husk å sjekke foringer om de er slitt/sprekker osv. da det ikke er bare bare å bytte disse!

Du vet at bakstillingen er den bakbremsene sitter på!!!! Håper du ikke prøver å kødde her med useriøse poster, det hadde vært "litt" lavmål. Håper du bare tar feil da :)

jeg ville også sagt det men så leste jeg overskriften på tråden der det sto fremre travers. og golf har bakaksling bak derfor tenkte jeg gjerne han som har tatt eu kontrollen mener den som ligger under radiatoren.. for til syvende og sist er det det ahn mener som har noe å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider