Gå til innhold

240 Rally bilder

Ranger emnet

mondain

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Volvo-Lars

242 veier 1220kg

240 veier 1240kg

Når det gjelder stivhet så er vel 2 dørs biler litt stivere kontra 4 dørs generelt.....

Jeg har hørt at vektdifferansen varierer mellom 100 og 50kg.

Stivhet er nok en meget viktig årsak!

Men de få kg gjør sin nytte de også, når man betaler mange, mange tusen for noen få ekstra hk. reduksjon i vekt er gjerne billigere og krever mindre bremser/understell/dekk/motor.

20kg er ikke store vekten, men alle monner drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Jeg har hørt at vektdifferansen varierer mellom 100 og 50kg.

Min bil (242) veier 1220 kg å kompisen min sin (240) veier 1240kg.

Det et det det iallefall står i vognkortet.....

BTW: 240 Stv veier 1440 kg tror jeg.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

pff. det der er BARE tull ihvertfall.. er da folk som bruker 244 i VOC

!!

Vel..

242 veier mindre enn 244, samt den er stivere.

245 veier enda mer..

Eldre 240'er veier mindre enn nyere 240'er..

Det er vel derfor de brukte "flatnose" panseret på gr.a. bilene.

Det kan godt være de bruker nyere 240'er (244) i VOC, pga. bedre mekaniske deler på standardbiler.

ellers, kan det sies at 245 er bedre til dragracing, både pga. vektfordeling og pga. den er bedre aerodynamisk. Den får mindre dragsug bak bilen.

lavest mulig vekt:

eldre 240 med nyere fangere (sparer 17kg ekstra).

dvs. om 242'en veide 1220kg, er man da nede i 1203kg, ved å montere plastfangerene.

Du kan klare å få ned 242'en i 1000kg, men da skal du kjøre plexiglass her og der, samt kjøre lette felger, plexi vinduer(?), ingen lyddemping, lettere seter, etc.

vekt av felger har mye å si for akselerasjon/deakselerasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil (242) veier 1220 kg å kompisen min sin (240) veier 1240kg.

Det et det det iallefall står i vognkortet.....

BTW: 240 Stv veier 1440 kg tror jeg.....

veide noen dører til en 244... komplette ? dører veide ca 10-20kg... (husker ikke om det var bake el. framme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæææææsken.....

volvo ser jo lame ut selv som rally biler.....

ingen av de bilene så tøffe ut gitt... kjedlig det da... ettersom rally biler er verdens tøffeste biler innen motorsport..

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er drittlei av alle som klager på at den eller den biltypen blir brukt i motorsport.

Det kryr jo av slike drittbiler så det må vel være bedre å ha litt gøy med de før de ender opp som spiker.

Selv kjører jeg ikke Volvo, men blir også kritisert for at jeg har brukt bobler og golfer i bilsport.

Hadde nylig en 1983 modell GTI som jeg forsøkte å selge billig, men når det ikke var noe respons endte den også opp som løpsbil.

Hvis slike biler er så fordømt mye verdt så kjøp de selv istedet for å komme med kritikk.

Mange 242 blir misbrukt til bilsport....:mad:

De hører hjemme på gata!!

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fotojan

Er drittlei av alle som klager på at den eller den biltypen blir brukt i motorsport.

Det kryr jo av slike drittbiler så det må vel være bedre å ha litt gøy med de før de ender opp som spiker.

Selv kjører jeg ikke Volvo, men blir også kritisert for at jeg har brukt bobler og golfer i bilsport.

Hadde nylig en 1983 modell GTI som jeg forsøkte å selge billig, men når det ikke var noe respons endte den også opp som løpsbil.

Hvis slike biler er så fordømt mye verdt så kjøp de selv istedet for å komme med kritikk.

bobler er råe da! jeg har sett sikkert 10-15stk denne måneden i mer eller mindre strøkne stander på veien! :-)

Jeg synest dog det er "teit" å bruke en sjelden bil til bilcross, OM den er i god stand.

Det er jo mange bilcross førere som bruker biler som er skyldige med avgifter, bulket, rustet, elns. Det er biler som uansett 99% sikkert aldri ville kommet tilbake på norges "høykvalitets" veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

dæææææsken.....

volvo ser jo lame ut selv som rally biler.....

ingen av de bilene så tøffe ut gitt... kjedlig det da... ettersom rally biler er verdens tøffeste biler innen motorsport..

Er enig med deg at de fleste "rally" volvoene her ser kjipe ut, høye som hus,

Men gr.A volvoen synes jeg ser kule ut! Kanskje ikke verdens tøffeste eller peneste bil, men når den blir lav har den absoullt potensiale.. Men har man volvo må den ha snurre under panseret og være lav.... Den gule rallycross bilen FlyingVeeVee la ut er et fett bilde.. Hadde han hatt de orginale hjulbrønnene bak der hadde de subba i bakken. :) Men folk har forskjellige meninger.. :op

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

bobler er råe da! jeg har sett sikkert 10-15stk denne måneden i mer eller mindre strøkne stander på veien! :-)

Jeg synest dog det er "teit" å bruke en sjelden bil til bilcross, OM den er i god stand.

Det er jo mange bilcross førere som bruker biler som er skyldige med avgifter, bulket, rustet, elns. Det er biler som uansett 99% sikkert aldri ville kommet tilbake på norges "høykvalitets" veier.

"Jeg synest dog det er "teit" å bruke en sjelden bil til bilcross, OM den er i god stand."

Dette er jeg også enig i.

Legger ved et bilde av en Volvo som går i rallycross

240_copy.jpg

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...