Gå til innhold

Dumpvalve på vanlig 1.8 l

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Jeg og kompis har en diskusjon gående her ,, han mener at man kan feste en dump på en vanlig motor uten turbo og alikavell på få lyden, men bare ikke så sterk . Jeg mener da at dette ikke går .. Hadde nesten vært litt kult om det gikk ..

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi da om dumpventil som bare lager en lyd når man slipper gassen? Altså fake dump? Det er jo hvertfall teit! :rolleyes:

Tror lars-frr tenkte på ordentlig dumpventil..

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 150 dollar får man en "turbo" men en noe hissig dumpventil, må bestilles fra US of A....en boks som kobles sammen med noen vacuumslanger el lign...to "høytalere", og ja, ett "pssssssssch" når du slipper opp gassen !

sjekk denne siden :

http://www.sunamiturbo.com og trykk på sunamiturbo i menyen øverst, lykke til !! :D

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er det latterligste folk tenker... Det er ikke verre enn: Enten så har du, eller så har du ikke!!! Finnes faen ikke mellomting her i gården.....

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

det bunner vel ut i at skal man gjøre noe, så gjør det for faen skikkelig!

Ja det er det jeg mener. Har eller ikke har... "Nothing in between"

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det hvis man har turbodiesel da... Da har man jo turbo ??

Men en jeg kjenner her i militæret har montert en ordentlig dump på bilen sin uten å ha turbo , han sa at han koblet den på clutchen ,, jeg kan ikke helt skjønne at det går , men jaja ..

Det er ikke det at jeg har planer om det , men ble bareveldig nysjgerrig :)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars-frr

Hvordan fungerer det hvis man har turbodiesel da... Da har man jo turbo ??

Men en jeg kjenner her i militæret har montert en ordentlig dump på bilen sin uten å ha turbo , han sa at han koblet den på clutchen ,, jeg kan ikke helt skjønne at det går , men jaja ..

Det er ikke det at jeg har planer om det , men ble bareveldig nysjgerrig :)

:confused: clutchen??

Han koblet sikkert vakuumslangen til bremsekraftforsterkeren, kan liksom ikke forestille meg at det vil bli noe særlig pshhht lyd ut av det ;)

Har lest på vwvortex forumet om en som har montert dump på en tdi så det skal visst gå med litt mekk ...

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider