Gå til innhold

Chrome instrument ringer selges!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• 6 months later...

Nå må dere kjøpe instrumentringer da folkens!!

Akkurat fått mine, betalte, fikk de fort, ble dritstilig.. Så absolutt anbefalt.. Instruksjonshefte som følgte med på tysk var ikke akkurat spesiellt behjelpelig, menmen...

Forresten, noen som har ett instrumentglass til 80/90/Coupe å selge :eek:

Klarte faen meg å knekke mitt når jeg måtte skjære det opp i liminga :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dennis*

Nå må dere kjøpe instrumentringer da folkens!!

Akkurat fått mine, betalte, fikk de fort, ble dritstilig.. Så absolutt anbefalt.. Instruksjonshefte som følgte med på tysk var ikke akkurat spesiellt behjelpelig, menmen...

Forresten, noen som har ett instrumentglass til 80/90/Coupe å selge :eek:

Klarte faen meg å knekke mitt når jeg måtte skjære det opp i liminga :(

Har du noen tips angående montering å komme med da?

Fikk mine i dag jeg, og gleder meg som en unge på julaften til å få de på!!! Men heller ikke jeg er så fryktelig stabil i tysk, så monteringsanvisningen hjelper meg ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok

Det første du må gjøre er å løsne dekselet rundt rattet. Så tar du å løsner de to skruene som holder instrumentet fast.

da klarer du å snu litt på det, det er to kontaktstykker på baksiden av instrumentene, ta en flat trekker og dra det svarte på kontakstykkene til siden, da løsner disse. Snu så rundt på rattet ettersom hvordan det passer og jokk instrumentet ut..

SÅ kommer jobben:

Det er ca. 15 GULLFARGETE stjerneskruer som sitter på baksiden av instrumentene skru av alle disse + 2 svarte..

da løsner selve "hjernen" og instrumentene fra lokket. Det er inni lokket ringene skal, vær forsiktig, og drite seg ut å søle lim osv inni der er ikke artig!! VÆR NØYE!

Problemet på disse er at glasset må av for å kunne lime ringene fast på dekselet... glasset er limt fast, det var her jeg dreit meg ut å ødela glasset, så nå har jeg ett relativt stort problem hvis ikke dette finnes på møller... Men ikke bruk for mye lim slik at det tyter ut på sidene, det blir stygt. Den svarte bakrunnen er lakkert slik at hvis du loker lim på plasten vil limet reagere med lakken og du vil få store stygge ekle hvite flekker. så igjen, vær forsiktig......

Kanskje litt dårlig forklart, men du skjønner alt når du ser det...

me ndet eneste er at du må være ekstremt nøye, det skal lite til at noe blir stygt som du kommer til å ergre deg over senere..

Stalltips : Bruk autosol i 30min eller noe på ringene først.. de blir mye blankere :D

Håper dette hjalp litt ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det hjalp litt. Kanskje jeg ser på det senere i kveld.

Å skru ut instrumenthuset, dra ut de tre kontaktene bak der, ta det ut og skru av kretskortet/instrumentene er ikke noe problem, det er gjort på to minutt. Har gjort dette flere ganger, senest i går for å skifte en pære/diode bak der.

Så det er å ta av glasset og limingen som blir spennede da skjønner jeg... ellers tenkte jeg å prøve meg med Autosol ja.

Hvilket lim bruker dere da, vanlig lynlim, araldit???

Lenke til kommentar
Del på andre sider