Gå til innhold

rare lyder fra dempere

Ranger emnet


SVK

Anbefalte innlegg

har fått på gule koni og senke sett på 240'n.. men det lager en rar klakke lydd foran, høres ut som det er noe metal som ligger løst.. lurer på om det er foringene, men bare lurte på om det er noen som har opplevd det samme...

så var det en ting til.. bar lysene har kutta ut sånn halveis, blink lys og bremse lys fungerer men resten er helt døtt, har bytta pærer men det hjalp ikke, noen ideer om hva det kan være????

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan gå over foringer... eller så er det noen skruer du har glemt å stramme til..

 

er dette knirking? eller reint DUNKE lyd?

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen foringer på framdemperene. Men har du strammet den mutteren skikkelig? Den som holde demperen nede i fjærbeinet? Det kan også være lurt å ha på litt fett nederst på demperen før du trer den ned i fjærbeinet.. Har du husket å sette på alle stabstag, krengningshemmer og festet kalippere etter at du har byttet dempere og fjærer?

 

Når det gjelder lyktene så sjekk først sikringer, hvis det ikke er noe der så kan du begynne å måle deg fram med ei prøvelampe..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kire

har fått på gule koni og senke sett på 240'n.. men det lager en rar klakke lydd foran, høres ut som det er noe metal som ligger løst.. lurer på om det er foringene, men bare lurte på om det er noen som har opplevd det samme...

så var det en ting til.. bar lysene har kutta ut sånn halveis, blink lys og bremse lys fungerer men resten er helt døtt, har bytta pærer men det hjalp ikke, noen ideer om hva det kan være????

 

voltmeter eller prøvelampe ja..

det kan godt være det er den dårlige kontakten på baklysene, eller pæreholdere!

 

sjekk også sikringer SKIKKELIG! dvs. ikke bare se overfladisk på dem. ta de gjerne ut av holderen, puss om det er irret, spray på crc og bøy til holderen slik at den blir holdt hardt.

 

jeg sprayer alt ca. 1 gang hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kire

har fått på gule koni og senke sett på 240'n.. men det lager en rar klakke lydd foran, høres ut som det er noe metal som ligger løst.. lurer på om det er foringene, men bare lurte på om det er noen som har opplevd det samme...

så var det en ting til.. bar lysene har kutta ut sånn halveis, blink lys og bremse lys fungerer men resten er helt døtt, har bytta pærer men det hjalp ikke, noen ideer om hva det kan være????

Hvis det er en "klakkelyd" forran, ville jeg sjekket foringene og leddene i krengninghemmern forran.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Det er ingen foringer på framdemperene. Men har du strammet den mutteren skikkelig? Den som holde demperen nede i fjærbeinet?

 

Den har jeg troen på. Jeg hadde det samme problemet etter demperbytte, riktignok ingen Volvo, men prinsippet er det samme. Jeg fant en svær rørleggertang (på størrelse med ei lita slegge) og dro til det jeg maktet. Etter det har har ulyden vært sporløst forsvunnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt her en dag og prøvde å montere senkefjærer og nye dempere uten verktøyet til mutra til støtdemperen (veldig smart av meg.. For det gikk nemmelig ikke med noe annet. Jeg har verktøyet nå da.). Men jeg fikk verdifull informasjon om hvordan man skal gjøre det. Jeg fikk også en klakkelyd, men det er fordi at staget som holder fast bremseslangene (Stål der de møter de fleksible for å komme over til kaliperne) ble bøyd da jeg prøvde å ta ut fjærbeinet slik at en bit kom borti stab.staget fremme.. Av med hjula og bende tilbake og alt ble så finfint så.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår