Gå til innhold

godkjenning????


dusico

Anbefalte innlegg

Den sølvgråe Nissan Skyline R33 GT-R V-Spec'en som er registert i Norge er registrert på motorhistorisk grunnlag. Så greit er det.

 

Ingen andre Skyline'er kan bli registrert på samme grunnlag.

Han har heller ikke lov til å modifisere på den. Den må være i samme stand som når den ble registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mener det heter "motorsport historisk verneverdig grunnlag"... høres litt mer staten ut... :D

 

R34 i Bergen? Det er en rød her... Det er R33... Så skal det i tillegg være en Skyline på Austrheim rett nord for Bergen... Den er fra Dubai... Er det den sorte du viste bilde av? Blitt importert 2 gromme biler til kommunen i det siste. En Skyline og en Supra... En av de skal visst ha "handicap styring" eller hva det heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er blitt tatt inn en R34 i bergen ja.. som HELLER ikke ble godkjent... også her var eieren sikker på at det skulle han få til, men fikk blankt nei fra alt som var av norske myndigheter og dritt og helvete... den solvgrå R33 er vel tatt inn på motorhistorisk grunnlag, såvidt jeg husker, og skal være den eneste i norge med skilt, i følge biltilsynet. (det han med R34 i bergen fikk beskjed om i hvertfall)

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Men kan noen forklare meg HVORFOR det skal være så vanskelig å regge dem?? Jeg spør da ikke om norge er et drittland, men hvorfor det teknisk er vanskelig.

Og det var vel "mange" skyliner med skilter på rudskogen i helga...?

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hans

Men kan noen forklare meg HVORFOR det skal være så vanskelig å regge dem?? Jeg spør da ikke om norge er et drittland, men hvorfor det teknisk er vanskelig.

Og det var vel "mange" skyliner med skilter på rudskogen i helga...?

 

-De er ikke typegodkjente i Norge

-Eksos utslipp (Noe som ikke stemmer , da CO utslipp i Japan er like strengt som i Norge visstnok)

++++ (Rykter å uvissthet)

 

Men i hovedsak så er det at de ikke er typegodkjente i Norge....

 

Skal vedde ganske mye penger på at om 5 år så KRYR det va Skyline med skilter....

(Mye ungdom med penger og det blir importert inn skyline som stikker "innom" tyskland en tur før den blir godkjent på biltilsynet)....

 

stakkars biltilsynet som snart må begynne og godkjenne masse masse skyliner.... snufs....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

-Eksos utslipp (Noe som ikke stemmer , da CO utslipp i Japan er like strengt som i Norge visstnok)

husk at det var CO utslippet som gjorde at GTR ikke eksisterer når det gjelder dagens Skyline da ...

(noe som også er grunnen til ryktene om at neste GTR skal være hybridbil, det og med at avtalen Nissan har med Toyota så kan ikke nissan selge Hybridbiler før 2006.. neste GTR kommer i 2006/2007)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

To R33 og en R34. Alle GTR. Og alle regget på motorhistorisk grunnlag. (Og de med svenske skilter da...)

 

Jeg telte 4 r33 på bilder, en sølv med skilt (gamle til JSI), den sorte med skilt (som var sammen med r34en), en svenske og wicked sin her på forumet, sistnevnte gt-s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

 

Autofil valgte alikevel å vinkle annonsen på en sånn måte at folk skulle tolke det dit hen at jeg har "løst gåten", som de så pent formulerte det. Selv om dette i mine øyne stemmer, så skulle det ikke komme på trykk, da det er et jævla pes å forklare alle som ringer at de må vente i overkant av en måned før jeg kan garantere noe 100% sikkert.

Men men, jeg er ihvertfall sikker på at det går, jeg har tro på det jeg holder på med, og jeg håper norske myndigheter holder det de har lovet, så ordner nok dette seg i løpet av kort tid :D

 

har du løst gåten nå da?

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by m_leikfoss

 

har du løst gåten nå da?

 

Jeg venter bare på å få sendt en bil (eller sannsynligvis 2) til Tyskland. Det som lager forsinkelser er at bedriften som skal fikse alle papirene må få tid til å ta imot oss. Jeg håper det skjer innen et par uker. Irriterende at man må vente på noe såpass "viktig", men slik er det bare her i verden.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det stemmer, jeg importerer det meste, men jeg holder meg primært til japsebiler. Er det noe du lurer på er det bare å sende meg en mail :)

 

Originally posted by m_leikfoss

den som venter på noe godt ;)

det står på siden din at du tar inn det aller meste...

celica gt4 også?

betyr det at jeg kan komme til deg og "bestille" en bil?

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår