Gå til innhold

godkjenning????

dusico

Anbefalte innlegg

De tjener nok noen kroner på det ja. Men avgiftene må betales, samme hvilken bil du kjører :) Regn med ca. 100.000 på en 93. mod R32 GTR. Er ikke så ille som mange tror.

Originally posted by Rage

Vil ikke staten tjene flesk på å gi oss grønt lys mht godkjenning av Skyline? Er vel en del avgifter på både effekt og vekt på Skyline?

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det sies jo at Skyline ikke er typegodkjent i heile Europa,ikke bare Norge. Har jeg hørt vertfall. Og det sjønner jeg ikke.. Bilene har jo vorre å få kjøpt ny i Stor Britania hele tiden,som er i Europa.. Så dermed stiller den jo EU kravene med glans.. Einaste må jo da være det at lysene sprer feil siden det er en høyrestyrt bil! Og det har jo flere svensker klart å komme forbi med å bruke reflektorer fra 200SX S14 og 300ZX!Vanlie biler som hentes inn i Norge fra England som enten flyttelass eller import går jo glatt gjennom alle kontroller.. Hvorfor skulle ikke Skyline gå gjennom?

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

De tjener nok noen kroner på det ja. Men avgiftene må betales, samme hvilken bil du kjører :) Regn med ca. 100.000 på en 93. mod R32 GTR. Er ikke så ille som mange tror.

Og bilen koster ca..?

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by adidas_

Det sies jo at Skyline ikke er typegodkjent i heile Europa,ikke bare Norge. Har jeg hørt vertfall. Og det sjønner jeg ikke.. Bilene har jo vorre å få kjøpt ny i Stor Britania hele tiden,som er i Europa.. Så dermed stiller den jo EU kravene med glans.. Einaste må jo da være det at lysene sprer feil siden det er en høyrestyrt bil! Og det har jo flere svensker klart å komme forbi med å bruke reflektorer fra 200SX S14 og 300ZX!Vanlie biler som hentes inn i Norge fra England som enten flyttelass eller import går jo glatt gjennom alle kontroller.. Hvorfor skulle ikke Skyline gå gjennom?

Bilene har ikke blitt solgt ny i England hele tiden, det begynte med en liten mengde R33 GTR, og en litt større mengde R34. Begge modellene måtte modifiseres for å kunne bli solgt offisielt gjennom Nissan. At bilene får skilt i England er vel ikke så rart, der får du skilter på "alt", jeg har faktisk sett en seng med bilmotor og hjul som har blitt registrert. Dette er kanskje et litt sært eksempel, men det sier jo litt. De er mye mere vennligstilte mot oss motorentusiaster enn vårt kjære Norge. I det siste har faktisk engelskmennene også blitt strengere,spesielt på eldre biler. Snart er det slutt på å få registrert eldre biler uten spesielle papir (tror det var eldre enn 98). Dette sørger da for at det blir problemer å få skilter på f.eks R32 og R33.

Det er stor forskjell på hvordan de europeiske landene stiller seg til å godkjenne disse bilene, de får skilter i noen, mens andre nekter. Det er ikke et felles sett med regler som alle EU-landene må følge, dette er veldig individuelt fra land til land. Jeg vet at en danske er mer eller mindre ferdig med å registrere en Skyline. I Frankrike får du skilter på Skyline, mens i Belgia (eller Nederland, husker ikke helt) får du ikke skilter. Du kan derimot bo i Belgia, men ha en franksregistrert bil, noe flere utnytter som et lite smutthull. Det jeg prøver å få frem er ihvertfall at det hjelper lite hva som er mulig i utlandet (f.eks England),siden vi bor i et annet land med andre regler.

Før var det ikke så strenge kontroller på biler som kom inn som flyttelass, men dette er det såvidt jeg vet slutt på. Alle biler som kommer inn i Norge må i utgangspunktet være typegodkjente, og Skyline er som kjent ikke det. Da hjelper det lite hva du sier til biltilsynet, har du ikke papirer får du ikke skilter.

Ting er ikke så enkle som mange liker å tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hans

Og bilen koster ca..?

Det er jo veldig forskjellig, alt etter mods, høyre\venstrestyring, tilstand osv...

En venstrestyrt R32 på skilter begynner på omtrent 300.000

Regn med ca. 50.000 mindre (250.000) for en høyrestyrt. Bilen har da vanligvis litt styling, felger, understell, eksos, cooler osv osv. Dette blir da en 93-94. modell.

En tidlig R32 i ok stand, lite modifisert kan havne helt nede i 200k (høyrestyrt). Jeg prøver å holde meg til "nyere" R32, da de fleste bra kjøpene ligger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skyline er den ultimate bil om det er R32 , R33 what so ever....

bare synd at om 8 år så er det antageligvis like mangen av de som 200sx`r.... da blir det plutseligt ikke så interesant og eige de....... :(

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

skyline er den ultimate bil om det er R32 , R33 what so ever....

bare synd at om 8 år så er det antageligvis like mangen av de som 200sx`r.... da blir det plutseligt ikke så interesant og eige de....... :(

Ikke for å være frekk eller noe, men er det ikke litt rart å komme med et slik utsagn når man selv kjører en så vanlig bil som Polo?

Hvis du kjøper en Skyline fordi det er en uvanlig bil, da kjøper du på litt feil grunnlag. Skyline er en sinnsykt bra sportsbil, og selv om det er litt kjedelig at det blir "for mange" av de, så er det fortsatt ingen grunn til å la være å kjøpe den.

Det er mange 200sx i landet fordi det er en bra og morsom bil til en relativt billig penge, jeg skjønner godt at folk kjører en slik bil istedet for f.eks en Polo. Hvis du er ute etter en bil ingen andre har, kjøp en Lamborghini... eller en Lada :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

Ikke for å være frekk eller noe, men er det ikke litt rart å komme med et slik utsagn når man selv kjører en så vanlig bil som Polo?

Hvis du kjøper en Skyline fordi det er en uvanlig bil, da kjøper du på litt feil grunnlag. Skyline er en sinnsykt bra sportsbil, og selv om det er litt kjedelig at det blir "for mange" av de, så er det fortsatt ingen grunn til å la være å kjøpe den.

Det er mange 200sx i landet fordi det er en bra og morsom bil til en relativt billig penge, jeg skjønner godt at folk kjører en slik bil istedet for f.eks en Polo. Hvis du er ute etter en bil ingen andre har, kjøp en Lamborghini... eller en Lada :)

Kan være enig i det , men det finns mangen færre 16v Polo 6N enn det gjør 200sx ;) (ja det finns masse Polo 6N med "standard" motorar)

og grunnen til at jeg kjøpte den var fordi jeg var 17 år og ville få bonus`n opp på forsikringra og at jeg ville ha en bil som det skulle ikke være så nødvendig å legge ut masse penger på før jeg var ferdig med læretiden/militæret...

Åsåklart skal en kjøpe den bilen en har lyst på og jeg personligt syns 200sx er pene biler , men ville aldri handlet det selv nå... nettopt pga det går så alt for mangen av de....

De 2 fra Haugesund som importerer har vel solgt 50stk på 2 år...

og det er en mellomting på om alle eller en del har "like" biler.....

(betalte 120 000 for poloen så kunne kjøpt meg nesten 1.5 200sx... så var ikke pengene det sto på)

uansett så er som tideligere nevnt Skyline den ULTIMATE bilen.... Hadde jeg anledning til å bruke 250-300k så hadde det nok stått en R32 i garasjen ;)

Uansett så er dette et bilforum og det vil alltid være folk som er uenige... forstår at skyline er et føltsomt tema for deg.. akkurat som VW er for meg ;)

MVH

Erling

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

Kan være enig i det , men det finns mangen færre 16v Polo 6N enn det gjør 200sx ;) (ja det finns masse Polo 6N med "standard" motorar)

og grunnen til at jeg kjøpte den var fordi jeg var 17 år og ville få bonus`n opp på forsikringra og at jeg ville ha en bil som det skulle ikke være så nødvendig å legge ut masse penger på før jeg var ferdig med læretiden/militæret...

Åsåklart skal en kjøpe den bilen en har lyst på og jeg personligt syns 200sx er pene biler , men ville aldri handlet det selv nå... nettopt pga det går så alt for mangen av de....

De 2 fra Haugesund som importerer har vel solgt 50stk på 2 år...

og det er en mellomting på om alle eller en del har "like" biler.....

(betalte 120 000 for poloen så kunne kjøpt meg nesten 1.5 200sx... så var ikke pengene det sto på)

uansett så er som tideligere nevnt Skyline den ULTIMATE bilen.... Hadde jeg anledning til å bruke 250-300k så hadde det nok stått en R32 i garasjen ;)

Uansett så er dette et bilforum og det vil alltid være folk som er uenige... forstår at skyline er et føltsomt tema for deg.. akkurat som VW er for meg ;)

MVH

Erling

Folk er forskjellige, og det er en bra ting. Om alle hadde tenkt som meg hadde nok verden vært litt kjedelig. Jeg synes også at det er kult å ha en bil ingen andre har, men jeg legger ikke så stor vekt på det når jeg skal handle bil. Vi er ihvertfall enige i hva som er den ultimate bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ultimate og ultimate... problemet med å si slikt er at uansett hva du har, så er det alltid noe som er bedre...

en helt ny BMW M3 er utrolig flott å ha og du kan tro du har den ultimate helt til du står i et lyskryss og bilen ved siden av deg som ruser motoren er en M3 CSL...

Skyline er vel ikke den ultimate bilen, men det er vel opp til smak å si det. Hvilke kriterier man har for en bil. En Volvo 240 er en bedre bil for meg enn en Porsche 924, men det er fordi jeg trenger litt bakkeklaring, pålitelighet, plass til 4 voksne mannfolk veldig komfortabelt ang. plass, noe trafikksikkert og noe som kan trekke et lass på henger.

Når man tenker på de bilene som er i det så absolutt voldtatte begrepet "superbil", hvilken er det ultimate? Enzo Ferrari? Koenigsegg CCR? McLaren F1? Porsche 911 GT3 RS? Nissan Skyline? Toyota Supra? Er alle disse "superbiler" ? Jeg mener de 3 første er "hyperbiler", men jaja...

Den ultimate bilen? Volvo V70 R muligens? Kjekk bil... Praktisk også...

Så, kanskje Skyline ikke er den ultimate bilen... Betyr ikke at den ikke er sabla god likevel... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må det jo sies at ingen superbiler har kommet fra japan ..

de fleste superbiler kommer fra Italia eller England .. 1(2) fra USA og et par fra tyskland .. enda ikke kommet en sikklig superbil fra japan .. vil da si at Honda NSX er det nærmeste man kommer .... med med en gammle 280 grensa (som ikke eksisterer lengre kan jeg legge til) så har de rett og slett ikke klart å lage sikklige superbiler...

Superbiler blir veldig løst slengt rundt .. her om dagen kalte en på #bilforumet.net på EFnet Honda S2000 for en superbil ..

Huff Huff .. dagens ungdom ... (vil ikke si navnet på den personen)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det er den "enste ultimate" er såklart feil og si.....

finns mye biler som er 10x phetere enn skyline.....

men skyline er en "billig" superbil.....

skal en f.eks ha ferrari så kommer en 348 på 500k....

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de sa på Top Gear: "Skyline is the only japanese supersportscar there is". Å si Honda NSX mener jeg er hjernedødt.... Skyline er produsert med 280hk(ikke særlig supersport), men herrejesus de bilene har jo kapasitet til å fordoble muligens triple det antallet hk. Dessuten har vel ikke hk alt og si for en supersportsbil, kjøreegenskapene en Skyline har er jo bare helt sinnsyke, for ikke å snakke om alt utstyret som er i de...

For å si det slik: Det er ikke hver dag Top Gear skryter ihjæl en japansk bil.

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rival

(...) kjøreegenskapene en Skyline har er jo bare helt sinnsyke (...)

Bare et lite spørsmål, (nesten) uten baktanke:

Hvor sinnsyk er en gjengs Skyline egentlig? Feks. i forhold til hva man får om man tar med seg en tilsvarende mengde grunker (eller gryn, om du vil) til Tyskland eller et annet land etter eget ønske.

Det er helt klart tøffe, fete og raske biler, men jeg mistenker at mange tror at de leveres standard med naaws, en million hester og Hollywood-filmteam, på samme måte som AE86 stort sett kjører sidelengs.

Det uoppnåelige blir ofte litt mer attraktivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rattlås

Bare et lite spørsmål, (nesten) uten baktanke:

Hvor sinnsyk er en gjengs Skyline egentlig? Feks. i forhold til hva man får om man tar med seg en tilsvarende mengde grunker (eller gryn, om du vil) til Tyskland eller et annet land etter eget ønske.

Det er helt klart tøffe, fete og raske biler, men jeg mistenker at mange tror at de leveres standard med naaws, en million hester og Hollywood-filmteam, på samme måte som AE86 stort sett kjører sidelengs.

Det uoppnåelige blir ofte litt mer attraktivt...

Bilen de testa på Top Gear var en helt clean original r34 GT-R iallefall, hva andre folk tror/vet om bilen aner ikke jeg. Du har kanskje rett i at siden bilen er rimelig uoppnåelig for oss nordmenn så er den kanskje blitt litt oppskrytt.

Sies at man får en noenlunde nøytral(uten tjukt med trim og styling) r34 GT-R til 650k ferdig regga, vis meg en bil som er like spesiell og sinnsyk til samme pris.

Dog bør du diskutere dette med aWeX, siden han har gromme peiling på disse bilene.

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider