Gå til innhold

godkjenning????


dusico

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rattlås

 

Bare et lite spørsmål, (nesten) uten baktanke:

 

Hvor sinnsyk er en gjengs Skyline egentlig? Feks. i forhold til hva man får om man tar med seg en tilsvarende mengde grunker (eller gryn, om du vil) til Tyskland eller et annet land etter eget ønske.

 

Det er helt klart tøffe, fete og raske biler, men jeg mistenker at mange tror at de leveres standard med naaws, en million hester og Hollywood-filmteam, på samme måte som AE86 stort sett kjører sidelengs.

 

Det uoppnåelige blir ofte litt mer attraktivt...

 

Sånn er det med alt da :)

Alle drømmer jo om en Ferrari helt til de kjører en og deler av interiøret knekker, regnet siler inn gjennom listene, 4-5 varsellamper lyser og det kommer en sierra cosworth og en 240 med justert trykk og kjører fra deg.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by bludnik

ultimate og ultimate... problemet med å si slikt er at uansett hva du har, så er det alltid noe som er bedre...

 

en helt ny BMW M3 er utrolig flott å ha og du kan tro du har den ultimate helt til du står i et lyskryss og bilen ved siden av deg som ruser motoren er en M3 CSL...

 

Skyline er vel ikke den ultimate bilen, men det er vel opp til smak å si det. Hvilke kriterier man har for en bil. En Volvo 240 er en bedre bil for meg enn en Porsche 924, men det er fordi jeg trenger litt bakkeklaring, pålitelighet, plass til 4 voksne mannfolk veldig komfortabelt ang. plass, noe trafikksikkert og noe som kan trekke et lass på henger.

 

Når man tenker på de bilene som er i det så absolutt voldtatte begrepet "superbil", hvilken er det ultimate? Enzo Ferrari? Koenigsegg CCR? McLaren F1? Porsche 911 GT3 RS? Nissan Skyline? Toyota Supra? Er alle disse "superbiler" ? Jeg mener de 3 første er "hyperbiler", men jaja...

 

Den ultimate bilen? Volvo V70 R muligens? Kjekk bil... Praktisk også...

 

Så, kanskje Skyline ikke er den ultimate bilen... Betyr ikke at den ikke er sabla god likevel... :D

 

Når jeg sier at Skyline er den ultimate bilen, så er ikke dette en påstand, men en meningsytring :) Jeg håper virkelig de aller fleste forstår at det finnes biler som er bedre, og at dette temaet er offer for fenomenet som går under navnet "smaken er som baken".

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rattlås

 

Bare et lite spørsmål, (nesten) uten baktanke:

 

Hvor sinnsyk er en gjengs Skyline egentlig? Feks. i forhold til hva man får om man tar med seg en tilsvarende mengde grunker (eller gryn, om du vil) til Tyskland eller et annet land etter eget ønske.

 

Det er helt klart tøffe, fete og raske biler, men jeg mistenker at mange tror at de leveres standard med naaws, en million hester og Hollywood-filmteam, på samme måte som AE86 stort sett kjører sidelengs.

 

Det uoppnåelige blir ofte litt mer attraktivt...

 

De aller fleste som mener noe om dette temaet har ikke prøvd en Skyline, med andre ord blir det bare "synsing", ikke reelle argumenter som faktisk har så mye å si for diskusjonen. Jeg er helt enig i at heltestatusen Skyline har fått hos de som forguder glorete hollywood-produksjoner er helt feil. Derimot er statusen Skyline har hos ekte bilentusiaster veldig fortjent. Dette er to helt forskjellige grupper mennesker, og meningene deres bør ikke forveksles.

 

Den førstenevnte gruppen liker Skyline helt enkelt fordi det er Skyline, og slike biler skal likes. Ofte vet de kanskje ikke helt hvorfor, bare at den har (TWIN!!)turbomotor og firehjulstrekk (V6 eller rekke6, alt etter hvor mye de har sett på Autofil). Fjern en pling og en plong, og du har 500 hester.Mange "teens" liker også det at den samtidig ser bra ut når du overfaller den med dagens moteprodukter for bil (masse klistremerker, neonlys, opptil flere dumpventiler og (gud forby) purge-kit til lystgassen). Skyline har rett og slett blitt ett moteobjekt, der "alle" liker den, men de aller fleste vet ikke hvorfor, eller liker den på "feil" grunnlag.

 

Den andre gruppen er hardcore motorentusiaster som faktisk vet hva disse bilene er gode for, enten på vei, bane eller dragstripen. Skyline er en bra "sportsbil", den er tross alt i utgangspunktet laget for å brukes til baneracing. At drivverket er genialt til dragracing er nok egentlig bare en hyggelig bieffekt som Nissan sikkert ikke tenkte over når de lagde bilen.

 

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive mye mye mere, men jeg er rimelig trøtt etter å ha kjørt bil i nærmere 16 timer. God natt!

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

 

De aller fleste som mener noe om dette temaet har ikke prøvd en Skyline, med andre ord blir det bare "synsing", ikke reelle argumenter som faktisk har så mye å si for diskusjonen. Jeg er helt enig i at heltestatusen Skyline har fått hos de som forguder glorete hollywood-produksjoner er helt feil. Derimot er statusen Skyline har hos ekte bilentusiaster veldig fortjent. Dette er to helt forskjellige grupper mennesker, og meningene deres bør ikke forveksles.

 

Den førstenevnte gruppen liker Skyline helt enkelt fordi det er Skyline, og slike biler skal likes. Ofte vet de kanskje ikke helt hvorfor, bare at den har (TWIN!!)turbomotor og firehjulstrekk (V6 eller rekke6, alt etter hvor mye de har sett på Autofil). Fjern en pling og en plong, og du har 500 hester.Mange "teens" liker også det at den samtidig ser bra ut når du overfaller den med dagens moteprodukter for bil (masse klistremerker, neonlys, opptil flere dumpventiler og (gud forby) purge-kit til lystgassen). Skyline har rett og slett blitt ett moteobjekt, der "alle" liker den, men de aller fleste vet ikke hvorfor, eller liker den på "feil" grunnlag.

 

Den andre gruppen er hardcore motorentusiaster som faktisk vet hva disse bilene er gode for, enten på vei, bane eller dragstripen. Skyline er en bra "sportsbil", den er tross alt i utgangspunktet laget for å brukes til baneracing. At drivverket er genialt til dragracing er nok egentlig bare en hyggelig bieffekt som Nissan sikkert ikke tenkte over når de lagde bilen.

 

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive mye mye mere, men jeg er rimelig trøtt etter å ha kjørt bil i nærmere 16 timer. God natt!

 

hør hør! endelig noen med vett... hehe... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

har du fått bilen din nå?

 

Jeg regner med at det er meg du spør?

Bilen min kom på tirsdag forrige uke, jeg kom hjem med den natt til onsdag denne uken. Har fått kjørt mye med den (Oslo-Kristiansand-Stavanger-Bergen-Averøy), det var en trivelig tur det. Merkelig hvor mye oppmerksomhet man får når man kjører en Skyline, hadde aldri trodd det var så ille. Mange unge gutter med digitalkamera som løp rundt bilen når jeg stoppet. Jeg er egentlig ikke så glad i oppmerksomhet, så jeg ble litt brydd :) Det er en genial bil som fungerer bra på langtur uten å bli slitsom. I dag kjørte jeg faktisk med fire voksne i bilen, og overraskende nok var det god plass til alle.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fancy :)

Best du sier fra når du skal ut å lurke skyline i kristiansund. Irriterer meg grenseløst at jeg ikke har sett den hvite r32 enda, bør iallefall få se r33`en :P Sleng gjerne en pm når du planlegger en tur, skal jeg sirkle rundt fergekaia i 7-8 timer iallefall.

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rival

fancy :)

Best du sier fra når du skal ut å lurke skyline i kristiansund. Irriterer meg grenseløst at jeg ikke har sett den hvite r32 enda, bør iallefall få se r33`en :P Sleng gjerne en pm når du planlegger en tur, skal jeg sirkle rundt fergekaia i 7-8 timer iallefall.

 

Jeg var der en tur i går kveld :) Men da hadde jeg ikke sett dette enda... Skal si fra neste gang.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge den her e det lov:

http://www.vegvesen.no/vegvesen-SVVartikkel-SVVartikkelFullVisningSide_callerPage-1042188916512_1085727242305.html

 

De må fortsatt tüv godkjennes på chassie nr, slik det alltid har vært.

Dette er det som alle mener at går, men som enda ikke har skjedd. (Det er 3 skyline registrert i Norge, alle på motorhistorisk grunnlag)

- BMW 320i e36

* Toyota Celica GTI 2.0

* VW Jetta 1,8 (gt)

* Suzuki RMX

* Honda PX

* Nissan Maxima QX V6

* Volvo 320 (Traktor, fra 1964)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rival

Like før det rabler for meg nå, aWeX!!111 :) En kompis av meg sa han så deg utenfor Express i Kr.sund i går(Torsdag).......

 

He he, det ble et uplanlagt besøk i går også, skulle hjem fra Molde da jeg plutselig bestemte meg for å kjøre veien om Kristiansund for å ta en pizza på Express :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

 

He he, det ble et uplanlagt besøk i går også, skulle hjem fra Molde da jeg plutselig bestemte meg for å kjøre veien om Kristiansund for å ta en pizza på Express :)

Håper du ikke lar den ufyselige express-lukta sette seg i bilen. :)

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår