Gå til innhold

Hvordan er 1.4i motoren i golf 3?

Ranger emnet

Jooey

Anbefalte innlegg

fortiden har jeg en golf 2.. men fra sommeren skal pendle endel, og det blir mye kjøring. Så jeg skal selge 2`ern og vurderer å kjøpe meg en 3`er.. har funnet endel billige meg 1.4i 60hk.. hvor dårlig går den? 0-100.. noen som vet? hvordan er denne motoren i forburk? jeg har litt trangt om penger for tiden... men har funnet golf 3 93mod med 1.4i til 35000.. gått ca 150 000, dette er vell en grei bil til en grei pris?...

Jooey

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt 16,3 0-100 og toppfart like over 150. Hvis du kjører mye alene og ikke i altfor kupert terreng så funker det sikkert på ett vis. Jeg kjørte over Haukelifjell med en slik en og det var en forferdelig opplevelse. Selv med 2 personer i bilen og ikke noe bagasje. Prøv å finn deg en 1.6 eller 1.9tdk istedenfor.

- Leifk -

- 1994 modell Golf GL 1.9 tdi -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

skal du har G3 så må du minst ha 1.8l (90hk) denne går greit nok, treg i starten men kicker rundt 3000rmp.

er fornøyd med min 1.8l men skulle gjerne hatt mer power ;)

Den g3'n kicker nok til og går som en kule ja....:D :rolleyes:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjirn

Er en golf 3 1.8GL med 187k på telleren i Bergensavisen i dag til 30 000.... Løp og kjøp...

hm.. gidder du å finne nummret til meg? tror ikke bergensavisen selges her... bor i nordland :P

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider