Gå til innhold

Speedometeret fungerer ikke

Ranger emnet

Fisk

Anbefalte innlegg

Speedometeret På min 93 coupe 2.8 quattro funker ikke. Det eneste jeg vet er at diffsperra slår seg av når jeg kommer opp i fart.

Kan jeg regne med at sensoren i girkassa er ok? Siden diffen funker eller bruker den andre signaler.

Jeg har en 89 coupe også, kan ta instrumentpanelet fra den og prøve med i den andre?

Aller forslag som kan fikse problemet motas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HEST

Speedometeret På min 93 coupe 2.8 quattro funker ikke. Det eneste jeg vet er at diffsperra slår seg av når jeg kommer opp i fart.

Kan jeg regne med at sensoren i girkassa er ok? Siden diffen funker eller bruker den andre signaler.

Jeg har en 89 coupe også, kan ta instrumentpanelet fra den og prøve med i den andre?

Aller forslag som kan fikse problemet motas med takk.

diffsperra skal slå seg av når du kommer opp i fart.. tror det er 25-35km/t eller noe sånnt. ABS'en skal også slå seg av når diffen er i bruk..

Så lenge kontaktene passer overens er det bare å sette inn speedometeret fra "89 coupen"... men jeg ville ikke ha kjørt med det ettersom det er mere utstyr, og dermed flere varsellamper på 2,8 quatttro'en...

det er en svakhet på bilene det der med speedometeret... har selv vært med å måtte skifte..!

sensoren i girkassa er sikkert helt fin... det er inne i selve panelet problemet ditt mest sannsynlig ligger.

Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring fra akkurat disse audi modellene men har installert et nytt elektrisk anlegg i min type 81 coupe. Speedometeret mitt var jo på kabel så jeg slapp unna noen problemer med det. Men jeg prøvde å sette inn et instrument fra en vanlig audi 80 tror jeg det var.... eller en coupe med litt annen årsmodell. Instrumentene var identiske og jeg klarte ikke se forskjell på dem når jeg holdt dem mot hverandre. Men når jeg satt det i funka nesten ingenting. Trudde alt var helt gåent.... prøvde litt tilfeldig med det riktige instrumentet og der funka alt (unntatt det jeg hadde klart å koble om slik at det ble riktig på det forrige instrumentet).

Så ikke stol på at det passer selv om det ser likt ut....

Viille gått over f.eks sikringer. Sjekket etter eiring på plugger. Ta ut og sett inn pluggene i instrumentet ordentlig. Søk på andre forum (http://www.audifans.com). audifans forumet må garantert ha noe om dette. Hvis ikke så koster det ingenting å spørre hos den lokale audiforhandleren.

Håper du finner ut av noe. =) Lykke til.

Eat, ride, sleep

Repeat from top

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med speedometeret fra 89 modellen min og det fungrere som bare det. Så det er selve speedometret som ikke fungerer.

Instrumentpanelene så helt like ut og de ekstra varsels lampene kan monteres bak på instrument plata.

Den tidligere eieren av bilen har tydelig vis vert å fikla med speedometeret før, for det manglet en haug med skruer og resten satt ikke sikkelig stramma til heler. Så nå lurer jeg på om det kan hovere speedometer nålen som ikke er montert riktig, den har ivret fall vert av tidligere.

Noen som har tips om hvordan en kan forvisse seg om speedometer nålen er riktig montert eller enda enklere, et speedometer til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider