Gå til innhold

Nissan 200SX vs. Audi S2

Ranger emnet


mondain

Skal jeg kjøpe 200SX eller S2?  

183 stemmer

  1. 1. Skal jeg kjøpe 200SX eller S2?

    • 200SX S13
      37
    • Audi S2
      146


Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må innrømme at jeg ikke klarer å se problemstillingen, selv fra et objektivt hold.

 

Å veie opp enda en av disse "riskokerene" med en AudiS2 er for meg meget vanskelig å svelge.

 

La oss gyve lås på "riskokeren" først

 

 

- stygg bil

- ofte dårlig turbo

- rwd

-lav kompetanse på disse bilene i norge

 

+rwd for de som liker å drifte lol

+sinnsykt fete vippelykter wtf?

 

Audi S2

 

-begynner å bli "vanlige"

-ikke spesielt pen orginal den heller

 

+ Quattro, 4x4 driverk som holder til myyye effekt og gir enorme mengder glede til sjåføren i den kalde årstiden

+høy kompeytanse på disse bilene/motoren i norge, og potensialer er stooort

+god tilgang på deler

 

Jeg stemmer S2 iaf, hadde det stått om en S14A hadde jeg nok gått for Nissan

 

yodude

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Må innrømme at jeg ikke klarer å se problemstillingen, selv fra et objektivt hold.

 

Å veie opp enda en av disse "riskokerene" med en AudiS2 er for meg meget vanskelig å svelge.

 

La oss gyve lås på "riskokeren" først

 

 

- stygg bil

- ofte dårlig turbo

- rwd

-lav kompetanse på disse bilene i norge

 

+rwd for de som liker å drifte lol

+sinnsykt fete vippelykter wtf?

 

Audi S2

 

-begynner å bli "vanlige"

-ikke spesielt pen orginal den heller

 

+ Quattro, 4x4 driverk som holder til myyye effekt og gir enorme mengder glede til sjåføren i den kalde årstiden

+høy kompeytanse på disse bilene/motoren i norge, og potensialer er stooort

+god tilgang på deler

 

Jeg stemmer S2 iaf, hadde det stått om en S14A hadde jeg nok gått for Nissan

 

yodude

 

 

ikke for å spore av topic men.....

 

Lav kompetanse på disse ?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt Audi mann jeg da, så det blir vel kanskje litt partisk sånn sett. Jeg syns den 200sxn der er urkjedelig, den har ett lite tiltrekkende utseende, litt sånn billig wannabesportsbillook, S2 er en finere bil i mine øyne. Lyden i 5syl er overlegen alle nissaner.

 

Hadde du tatt det neste 200sx karosseriet hadde valget blitt litt vanskeligere. Den er en god del tøffere utseende messig.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente problemer er vel heller relevant å snakke litt om...

 

200SX'en s13 har somregel en oljekjølingsslange til turboen som blir tett og turboen skjærer seg.

Og den ruster som et uvær under den tynne spoilern på bakluka.

 

Audi S2 har derimot søppel bremser orginalt, som burde byttes, og den er tung som et drog og bruker mye mer bensin

 

:)

 

Forsikring på disse bilene er nok litt forskjellig også..?

 

Jeg vet ikke prisene men så ut som det var ca 15 000 for audi og 8000 for 200sx om du har 20% bonus...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

Kjente problemer er vel heller relevant å snakke litt om...

 

200SX'en s13 har somregel en oljekjølingsslange til turboen som blir tett og turboen skjærer seg.

Og den ruster som et uvær under den tynne spoilern på bakluka.

 

Audi S2 har derimot søppel bremser orginalt, som burde byttes, og den er tung som et drog og bruker mye mer bensin

 

:)

 

Forsikring på disse bilene er nok litt forskjellig også..?

 

Jeg vet ikke prisene men så ut som det var ca 15 000 for audi og 8000 for 200sx om du har 20% bonus...

 

forsikrigs messig så er de like... grisedyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjønner ikke at noen gidder og lage pool på et så enkelt valg :D

 

må vel sies at jeg kjører s2 selv og er kjempefornøyd

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Må innrømme at jeg ikke klarer å se problemstillingen, selv fra et objektivt hold.

 

Å veie opp enda en av disse "riskokerene" med en AudiS2 er for meg meget vanskelig å svelge.

 

La oss gyve lås på "riskokeren" først

 

 

- stygg bil

- ofte dårlig turbo

- rwd

-lav kompetanse på disse bilene i norge

 

+rwd for de som liker å drifte lol

+sinnsykt fete vippelykter wtf?

 

Audi S2

 

-begynner å bli "vanlige"

-ikke spesielt pen orginal den heller

 

+ Quattro, 4x4 driverk som holder til myyye effekt og gir enorme mengder glede til sjåføren i den kalde årstiden

+høy kompeytanse på disse bilene/motoren i norge, og potensialer er stooort

+god tilgang på deler

 

Jeg stemmer S2 iaf, hadde det stått om en S14A hadde jeg nok gått for Nissan

 

yodude

 

for å legge noe til listen..

 

har noen kompiser med 200sx..

 

motorene ryker jo faen i ett sett.. rådebank, turbo you name it..

 

 

S2!!!!

is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by J-Unit

 

for å legge noe til listen..

 

har noen kompiser med 200sx..

 

motorene ryker jo faen i ett sett.. rådebank, turbo you name it..

 

 

S2!!!!

Hehe bra det er flere med det intrykket..

 

S2`n er litt dyr i deler, men du finner deler overalt på bruktmarked for tiden..

Motor og driverk er udødelig på audien i forhold til 200sx`n..

Er flere som har 5-600hk på org driverk på S biler.. noen med over 350hk på org 200sx driverk? (som tør bruke de?) neppe..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Hehe bra det er flere med det intrykket..

 

S2`n er litt dyr i deler, men du finner deler overalt på bruktmarked for tiden..

Motor og driverk er udødelig på audien i forhold til 200sx`n..

Er flere som har 5-600hk på org driverk på S biler.. noen med over 350hk på org 200sx driverk? (som tør bruke de?) neppe..

 

Jo! Det er en herifra, kaller seg "Ztiggi" på 200sx-ogn forumet. Han bremset bilen til 320hk på hjulene, MED tenningsbank... Bilen går mye bedre nå som han har justert styringen litt.. Tipper på ca. 400hk i motor. Han kjører med org. drivverk og kasse. Kassen har dog ikke synkronisering lenger.. :rolleyes: Og ja! Bilen får kjørt seg ganske godt..

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår