Gå til innhold

Nissan 200SX vs. Audi S2

Ranger emnet

mondain

Skal jeg kjøpe 200SX eller S2?  

183 stemmer

1. 1. Skal jeg kjøpe 200SX eller S2?

• 200SX S13
      37
    • Audi S2
      146

Anbefalte innlegg

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vet ikke helt hvor jeg skal begynne,men...

billig hest = hest rett i dass. greit nok at s13 sin standard blokk ikke tåler mer enn 250?300?bhp. Det er jo bare dobbelt så mye som den tåler originalt, det synes jeg er ganske bra faktisk.

jeg kjører med fullstendig original innmat (med unntak av smidde stempler,men de er ikke nødvendige,strengt tatt) med ca.270hk i motor.. no problemo!

turboene på disse ryker fordi returslangen på olja kokser til pga varme. Bruker du 50,- på ny slange og bygger på, så slipper du dette.

det er vel oljetilførselen det er problem med.. Nissan rettet vel opp dette selv fra og med 1991..

La oss gyve lås på "riskokeren" først

- stygg bil

- ofte dårlig turbo

- rwd

-lav kompetanse på disse bilene i norge

+rwd for de som liker å drifte

+sinnsykt fete vippelykter

stygg? kommer vel igrunn mest an på øynene som ser...? btw,S2 er vel ikke akkurat noen skjønnhet den heller...?

dårlig turbo? brukerfeil

rwd? er det et minus? bedre enn fwd og mindre effekttap enn 4wd.. ypperlig på sommerføre..

LAV KOMPETANSE? har du røyka sokkene dine?!?

for å legge noe til listen..

har noen kompiser med 200sx..

motorene ryker jo faen i ett sett.. rådebank, turbo you name it..

rådebank og gåen turbo? brukerfeil... grisekjøring uten tilstrekkelig oljekjøling som vanligvis forårsaker motorras...

Er flere som har 5-600hk på org driverk på S biler.. noen med over 350hk på org 200sx driverk? (som tør bruke de?) neppe..

Girkassen på S13 sies å tåle rundt 400hk. Eneste i drivverket som ikke tåler det,er vel clutchen (som lett kan oppgraderes)..

men,S2'en egner seg vel bedre som helårsbil ja,pga 4wd.. ellers så er det vel ikke særlig dyre deler til S13 (ikke vanlige slitedeler ihvertfall).. og,Audi er vel ikke berømt for å ha billige deler,akkurat?

og,S2 er vel ~50k dyrere enn S13? enig med Schlasken,kjøp en S13 og kost på den 50k,og du kjører fra stort sett alle S2'er.... :D

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min hadde en 200sx for en stund siden å var veldig fornøyd. Sperraaksel var veldig morsomt på vinter å sommer,men det som plaga han var det lange panseret om vinteren. All den snøen som la seg......det han også kommenterte var at tyngdepunkte var så langt bak i bilen å dette gjorde den vanskelig å kjøre på vintere hvis det var glatt......

S2 har tyngdepunkte ganske midt i bilen å den er ypperlig for norske vintere p.g.a 4wd......

Hvis du tenker i retning styling så vinner vel SX`n her....finnes styling til S2`n å,men det blir ikke alltid like pent (min mening)

Overall:

S2: Perfekt å morsom vinterbil,FETT lyd,bra prestanda (orginal),dyrere å trimme(?)

Sx: Perfekt driftebil sommer å vinter,men mindre fremkommelighet om vinteren,mer styling muligheter(?),litt dårligere prestanda (orginal)

Jeg ville gått for en AUDI S2.:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

det han også kommenterte var at tyngdepunkte var så langt bak i bilen å dette gjorde den vanskelig å kjøre på vintere hvis det var glatt......

S2 har tyngdepunkte ganske midt i bilen å den er ypperlig for norske vintere p.g.a 4wd......

mener du at s2 har bedre vektfordeling en sx? har du røyka sokkene dine igjen nå da? :rolleyes:

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

har du røyka sokkene dine igjen nå da? :rolleyes:

Kan godt ha hendt det...husker ikke så mye fra den kvelden...:D :rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten tvil s2!!!

tror ikke du får grommere bil jeg!

neste bil jeg kjøper blir ikke uten turbo, og jeg må si audi s2 eller audi a3 1.8t står høyt..

audis2-11s.jpg

audis2-10s.jpg

audis2-01s.jpg

audis2-08s.jpg

MikeD02a.jpg

AUDI_S2_OZ.JPG

dessuten ruster s2'n lite og er veldig komfortabel og sitte i..

samt et lekkert interiør

go for s2!!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sperre ja, knapp mellom førersetene! kobler ut etter 30km/h, men dette kan kobles ut ved å klippe en ledning!

vedr. at s2 er dyr og trimme er bare tull :)

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter med samme valget selv, enten 200sx s13 el audi 90'n, har ikke råd til S2'n, men de er jo så å si like.

heller mot 200sx, men hadde jeg hatt penger til S2 så hadde jeg heller gått for den.

men spm hva du har tenkt til å gjøre med dem, skal du ha de som de er uten styling så er jo S2'n klart penest, men skal du style de så blir jo 200sx'n klart råest!!

jeg syns alle S2'ene (og 90'ene) i norge har gått såpass langt at jeg ikke ville kjøpt den i norge, jeg skal hente bilen min, uansett hvilken det blir, i tyskland så:D

men for dere som sier at det finnes altfor mange 200sx'er i norge, ærlig talt, hvor ofte ser dere en!?! aldri! eneste grunnen til at du ser den ofte er fordi en i nærheten av deg kjører den! kan si det samme jeg, naboen min kjører NSX, men kan ikke si det finnes altfor mange av den bare fordi jeg ser DEN ofte.

S2'n kan du også si du ser en ofte, for den er jo dønn lik 90'n som du begynner å se en del av på veiene:rolleyes:

menmen, lykke til med valget hvertfall

du får rope ut hva ditt endelige svar blir, gjerne med noen bilder å;)

når skal du kjøpe en av de forresten?

R32 Skyline med hvite skilter og litt mods

x 318ic vinterbil

x 93-modells 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider