Gå til innhold

Nissan 200SX vs. Audi S2

Ranger emnet


mondain

Skal jeg kjøpe 200SX eller S2?  

183 stemmer

  1. 1. Skal jeg kjøpe 200SX eller S2?

    • 200SX S13
      37
    • Audi S2
      146


Anbefalte innlegg

Originally posted by G60Turbo

Må innrømme at jeg ikke klarer å se problemstillingen, selv fra et objektivt hold.

 

Å veie opp enda en av disse "riskokerene" med en AudiS2 er for meg meget vanskelig å svelge.

 

La oss gyve lås på "riskokeren" først

 

 

- stygg bil

- ofte dårlig turbo

- rwd

-lav kompetanse på disse bilene i norge

 

+rwd for de som liker å drifte lol

+sinnsykt fete vippelykter wtf?

 

Audi S2

 

-begynner å bli "vanlige"

-ikke spesielt pen orginal den heller

 

+ Quattro, 4x4 driverk som holder til myyye effekt og gir enorme mengder glede til sjåføren i den kalde årstiden

+høy kompeytanse på disse bilene/motoren i norge, og potensialer er stooort

+god tilgang på deler

 

Jeg stemmer S2 iaf, hadde det stått om en S14A hadde jeg nok gått for Nissan

 

yodude

 

må vel kommentere denne posten jeg også...

 

S2 begynner å bli vanlig? det er 4 ganger så mange SX enn S2 i Tromsø by.. må vel si at SX er den vanlige

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Audi S2:

+Ekstremt enkelt og pervosolid oppbygd drivverk, TorSen-diff i midten.

+Enorm kompetanse på denne i både Norge og spesielt Sverige.

+Femmerlyden!

+Bra kvalitetsfølelse i interiør/ratt/pedaler/girspak/dører etc.

+Mulighet for 800+ WHP på racefuel.

+Pen, når en er ferdig med å senke og montere felger.

+Råartig leketøy på vinteren.

+Går godt originalt.

-Tung, spesielt foran forhjulene -> understyrer.

-Liker bensin?

-Dyr å forsikre?

-Dyre deler?

-Knøttsmå bremser (andre bremser finnes i bøtter og spann, bla. a. S8-doninger).

040.jpg

020.jpg

 

 

Nissan One-Eighty RS13:

+Lett (...ere enn S2).

+RWD (can you say: "lekebil"?).

+Relativt akseptabelt bensinforbruk.

+Pen, når en er ferdig med å senke, montere felger, vinge og bodykit.

+Ganske driftsikker når den ikke misbrukes 24-7.

+Enorm aftermarketsupport, her får en tak i ALT.

+Mulighet til å sette inn Skyline-sekser (men får en det godkjent?).

-Dyre deler?

-Dårlig plass?

-En sylinder for lite.

180sx_rpsrs13_b.jpg

180sx_rpsrs13_a.jpg

180sx.jpg

cow1.JPG

big_180sx1_03.jpg

180SX.jpg

 

 

Her med "strawberry-face" aka. Silvia S15-front.

Signal%20180sx%2016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten den beste fordelen med s13 mot s2 etter min mening, det er sittestillinga. Sitter lavt og halveis liggende, med rattet perfekt plassert. Hørt at mange klager over at den kan være vanskelig å kontrollere nården slipper bak, men sitter bare å storkoser meg jeg.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mondain

Må få takke dere alle for masse nyttige og fine kommentarer :) Det setter jeg pris på.

 

Med hva stemte du på Øyvind Ryeng? :) Kjempe fin beskrivelse av bilene!

Bare trivelig! Jeg stemte forresten S2. Er kjempefan av Nissan'en også, men Quattro trekker det lengste strået, da vinterkvalitetene er viktige (for meg iallefall). Men Nissan'en er nok det beste valget hvis du utelukkende har tenkt å kjøre på sommerføre (selv om det hadde vært moro og sladde med den på vinterstid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by J-Unit

 

for å legge noe til listen..

 

har noen kompiser med 200sx..

 

motorene ryker jo faen i ett sett.. rådebank, turbo you name it..

 

 

S2!!!!

 

billig hest = hest rett i dass. greit nok at s13 sin standard blokk ikke tåler mer enn 250?300?bhp. Det er jo bare dobbelt så mye som den tåler originalt, det synes jeg er ganske bra faktisk.

 

kom ikke her og si at en s2 ikke får trøbbel med noe annet om du dobler hestene.

 

turboene på disse ryker fordi returslangen på olja kokser til pga varme. Bruker du 50,- på ny slange og bygger på, så slipper du dette.

 

hadde s13 vært bytta ut med s14, så hadde det vært et enkelt valg :rolleyes:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

kom ikke her og si at en s2 ikke får trøbbel med noe annet om du dobler hestene.

En S2 får ikke trøbbel med noe annet om en dobler hestene.

 

...Med unntak av for liten turbo, for trang/dårlig intercooler, fuelcutremover trengs, muligens chip?. Rådene begynner å leve farlig på 440-460 hester, men kan til en viss grad holdes i livet lenge ved å ALDRI få tenningsbank, samt holde moderate turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt bil?

liker bilene rimelig godt begge 2 jeg, siden jeg ikke er hypp på verken audi eller nissan kan jeg vel lov til å si: Har du råd til s2? den blir garantert dyrere å forsikre, kjøre? eller...dekkutgifta hadde vel blitt værre på sx`n men s2 har det som ikke sx har å det er plass...s2 er mere helårs bil, å serlig du som bor i kalde nord burde vite at s2 blir en bedre bil å kjøre på vinteren...4x4 er kjekt å praktisk! jeg ville satset på s2 Så lenge du vet at du har råd!! er jo baksete i bilen. sikkert bedre kjøre komfort...osv..gidder ikke å nevne mer som di andre sikkert har nevnt da MEN ring forsikringa å hør!

good luck with your choice..

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S2 Ville jeg gått for!! Mye penere bil! Og det er Audi!!

er endel 200SX ute å triller for tiden ja.

Men gå for Audi S2, Virker åsså at denne bilen er mest populær av de som har skrivd inn på denne tråden.:!:!::!:!

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Mange 200sx'er for tiden? Eneste 200sx jeg noen sinne har sett på veien var en gang jeg var på vei gjennom Oslo!

Selvfølgelig er Quattro flott på vinteren, men husk at det blir "kjedelig" på sommeren... Kan du gjøre dette med en S2?

 

bscap009.jpgbscap010.jpg

bscap011.jpgbscap012.jpg

 

Ja det skal gå greit det, på vintern :D :D

 

Drifting er vel ikke det som bør gi størst utslag for en som skal velge seg bruksbil...

 

Jeg må dessuten si at jeg koste meg sinnsykt med S2`n jeg hadde på vintern.... Helt rått! å den var kun chippa..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår