Gå til innhold

Trenger du egentlig RS utblås?

Ranger emnet


Polo Classic

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har ikke så mye å si på ytelsen på orginal g-lader, blir litt mere lyd. På portet g-lader har det ganske mye å si, da du kan porte opp utblåset ganske mye mer.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

 

Hjelper lite dersom tilkoblingen til slangen er like liten da ;)

 

Hjelper noen PSI, alt teller, derfor kaller vi det full blend :D

 

Portet lader er en g-lader som er frest opp innvendig for å gi mer ladetrykk, også kalt RS/RS2/RSR-lader

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal egentlig vere så bra med det hjemmelaga utblåset? for det første er ikke de to tverrpinnene særlig aerodynamiske, og uten o-ring ber du om lekasje, skal dessuten ned i dim på slangen uansett, og like greit å gjøre det med et rs utblås..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

Hva skal egentlig vere så bra med det hjemmelaga utblåset? for det første er ikke de to tverrpinnene særlig aerodynamiske, og uten o-ring ber du om lekasje, skal dessuten ned i dim på slangen uansett, og like greit å gjøre det med et rs utblås..

 

For det første er det IKKE hjemmelaget. Det er CNC frest av et maskineringsfirma i England. Ikke noe problem med lekasje, bruker en tynn hinne med pakningssement. Og det går ann å bearbeide stagen slik at de blir tynnere og spisser for bedre gjennomstrøming.

 

Det som gir best effekt med det er at det blir mindre turbulens i området rett uten for ladern når du kan ta det opp slik, dermed bedre "tømming" av laderen. Vil ikke gå inn på selve portingen, men utblåset gjør at du kan porte på en annen måte....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å få laget en flowbenk til g-laderen. Eneste indikasjonen du har er endring i ladetrykk før og etter porting.

 

En orginal G60 lader skal lade 0,65 bar, de jeg har portet har variert fra 0,8 bar til 1 bar ladetrykk med orginalt ladehjul. Det er vel en god indikasjon på at du flytter mer luft når det ikke er gjort noen andre endringer på motoren?

 

Tror en orginal g-lader flytter ca 465 cc pr runde

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår