Gå til innhold

Sannheten om Gumball

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var med på Gumball 3000 i år for å lage en dokumentar til TV2. Arrangementet kom helt ut av kontroll og nå prøver den kyniske ledelsen å sensurere alle ulykkene.

Noen trosser heldigvis dette og vil få frem sannheten. Les mer og finn link til de skremmende bildene på: http://www.atlegulbrandsen.com

Mvh

Atle Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at mange ikke liker å bli lagt ut på internett blødende på en båre. Litt drøyt.

Hvor mange biler kjørte i år? hvor mange ulykker var det? og hvor mange ble skadet?. Litt interessant for å finne ut hvor ute av kontroll Gumball er.

Inntrykket midt av Gumball kommer kun fra bilder på nettet, små videosnutter, og jackass. Arrangementet virker litt uforsvarlig ut i fra det. Jackass sin deltagelse var jo helt uskyldig egentlig, de kjørte ikke spesielt fort heller.

Det er nok mange som bare er med å cruiser igjennom landene og er med på moroa og da.

Jeg tror ikke jeg hadde satt pris på å bli passert av en kø med muligens halvbrisne sjafører i raske biler i 250kmt på veien.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dice

Men Kim vant igjen :rolleyes:

En av verdens største hackere (tidligere) :eek:

Helt genial han fyren, anbefaler og laste ned filmene fra hjemmesiden hans... (lastet 2 stk ned for ca 1 år siden, vett ikke om de ligger der enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Atle Gulbrandsen

Hei

Jeg var med på Gumball 3000 i år for å lage en dokumentar til TV2. Arrangementet kom helt ut av kontroll og nå prøver den kyniske ledelsen å sensurere alle ulykkene.

Noen trosser heldigvis dette og vil få frem sannheten. Les mer og finn link til de skremmende bildene på: http://www.atlegulbrandsen.com

Mvh

Atle Gulbrandsen

Var ikke TV2 / Du med på dette løpet for i hovedsak å promotere Gumball i Norge eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du noe av grunnen til at jeg liksom aldri helt har hatt sansen for detta "løpet" .. tanken er jo heftig som faen.. men når det går utover uskyldige er det bare smakløst..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Atle

Synd du fikk dette intrykket av folkene rundt organisasjonen. Kjenner jeg media-norge rett, blir dette blåst opp enormt, med påfølgende debatter i Holmgang o.l

Det er synd. Det som skjedde i Marokko var beklagelig, men jeg håper ikke du vinkler denne saken helt feil. Husk at etter slike opplevelser er det fort gjort å sitte igjen med de sterkeste følelsene. Tidligere års arrangementer har gått mer eller mindre knirkefritt uten at noen har klaget nevneverdig. Det skal være rått, og det skal være kaos. Det er en del av konseptet.

Man kan aldri gardere seg 100% for å hindre tullinger som ødelegger, slik det er i de fleste situasjoner.

Jeg håper ikke du gir Norge negativ publisitet i form av en skrekk-dokumentar om raske biler og velstående personer. Det kan ødelegge mer enn du aner.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som Lupoboy sier, folkene vet hva de begir seg ut på, i aller høyeste grad.

Selve opplegget som er rundt det atmosfæren, forventingene,bilene og ikke minst kjøringen, damene og festene er selve Gumball og dets varemerke om jeg kan kalle det de. Selvsagt vil jo alle at ulykker bør/skal være unødvendigt, ikke minst hvis det går utover en tredjepart som jeg egentlig vil være mest bekymret over.

Gumball har jo gått fra og være et "race" der "vanlige" folk kunne være med til å bli et pr jippo for alt og alle, med andre ord ekstremt kommersialisert. Den vanlige mannen i gata kan jo ikke være med så lenge du ikke har en utrolig spesiell bil eller er en form for berømt.

Men jeg ser poenget ditt rundt ulykkene. Det blir lettere og spille med åpne kort, måten de gjør ting på nå vil bare lage enda mer negativ publisitet, men all PR er jo god PR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

Blir som Lupoboy sier, folkene vet hva de begir seg ut på, i aller høyeste grad.

Selve opplegget som er rundt det atmosfæren, forventingene,bilene og ikke minst kjøringen, damene og festene er selve Gumball og dets varemerke om jeg kan kalle det de. Selvsagt vil jo alle at ulykker bør/skal være unødvendigt, ikke minst hvis det går utover en tredjepart som jeg egentlig vil være mest bekymret over.

Gumball har jo gått fra og være et "race" der "vanlige" folk kunne være med til å bli et pr jippo for alt og alle, med andre ord ekstremt kommersialisert. Den vanlige mannen i gata kan jo ikke være med så lenge du ikke har en utrolig spesiell bil eller er en form for berømt.

Men jeg ser poenget ditt rundt ulykkene. Det blir lettere og spille med åpne kort, måten de gjør ting på nå vil bare lage enda mer negativ publisitet, men all PR er jo god PR!

Har dere sett Ruby Wax programmet om Gumball? Hun dokumenterer jo til de grader at ikke alle vet hva de har meldt seg på. Det var flere som fikk "dårlig samvittighet" av å gi flatt jern forbi folk som står og vasker seg i russisk sølevann.

For min del virker Gumball som helt fjernt, la de søppelhuene prøve seg på f.eks. "The Silk Road" så skal du se dem detter av som fluer underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Har dere sett Ruby Wax programmet om Gumball? Hun dokumenterer jo til de grader at ikke alle vet hva de har meldt seg på. Det var flere som fikk "dårlig samvittighet" av å gi flatt jern forbi folk som står og vasker seg i russisk sølevann.

For min del virker Gumball som helt fjernt, la de søppelhuene prøve seg på f.eks. "The Silk Road" så skal du se dem detter av som fluer underveis.

Har faktisk sett det programmet 2 ganger, hadde ikke Jackass også et 1 times program fra samme løpet, mener og ha det på PCn hjemme.

Tror nok en god del vet hva de begir seg ut på, men aner lite om hva konsekvenser ting kan få. Noen får se mer en de ønsker, andre får se lite, mens andre krasjer og holder på og ta livet av seg selv. Alle får dermed et egent inntrykk av løpet de har deltatt i, noen positivt andre negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...