Gå til innhold

850 motor i 240?

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

Originally posted by maxis

ja selvsagt! finns jo en hel del svensker(og sikkert noen norsker)

som har gjort dette..som du sikkert vet så er det mange som har rekke 6ern i 240,en 5er tar mindre plass bortsett fra fordelern...

Holder selv på å mekke på en 5er nå,men den skal nedi en 960...

jeg har motorfester for å montere 850 motor i 940 :p

ikke at det har noen relevanse, men.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

Har allt jeg trenger til 5ern bortsett fra stempler som passer til de

kraftigere rådene...fått tak i noe deler til 6ern da?

ja, jeg har byttet til meg bensinpumpe.

jeg mangler bare bunnpanne m. medfølgende oljerør + tankpumpe.

mao. jeg er ca. 2000kr i deler unna mitt mål.

i arbeid: 10.000kr..

dvs. jeg bygger ikke selv, men betaler ti lapper for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel "endelig" dra og hente t5 motorn i morgen nå,greit med en ekstra fridag..Håper på å få tilbake prosjekt "s90r" ifra lakkering til neste helg.nok å gjøre til helga tror jeg,skal forresten skru ihop framfelgene på tirsdag(superstar grandeur),har kjøpt bredere ytter ringer.Kant er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

Maxis: hva gjør du med fordelern?? Direct fire???

Tja.Planen jeg har for motorn er ikke så veldig store,så det jeg skal gjøre er å bytte råder/stempler(nyere kraftigere type)bytte til "glt" kammer,bytte til nye innsuget+et portet nyere grenrør,bytte til større turbo.(19t,kkk? hvem vet) samt få mappet motorn..anslår 300-350 "riktige" hk..kjøper et "special" fordelerlokk så jeg kan ha den bak toppen.ellers er det bare å fixe en plate og sette den foran....altså jeg skal bruke originale styresystemet...Fikk også tak i en 2000mod 2,4t i samme slengen,hva som skjer med den får man se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider