Gå til innhold

Ø: 305 eller 350

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noen som har en 305tpi eller 350tpi eller hva de nå heter med kasse....

Dette skal i en Volvo 240....

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

overalt, men du må jo vete at du må være el proff eller koste på deg en stor kabelharv for store penger for å få dritten til å funke...

 

 

Sett i en med forgasser!!!!:D

 

Lykke til!

 

Hva kan jeg få ut av en gasser motor egentlig i forhold til en i-motor??

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

 

Hva kan jeg få ut av en gasser motor egentlig i forhold til en i-motor??

 

Effekt vil vel ligge ganske likt ved tilsvarende oppsett.

Vil du ha inj., vil jeg heller anbefalt ett ettermarkedsanlegg.

Får kjøpt komplette TPI eller tilsvarende som komplette ombyggingskit, de er 1000x enklere å montere.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at jeg burde gå for en forgasser modell......?

 

Hva med 305 i forhold til 350?

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4bolta kommer jo seff ann på effektuttaket, er jo mye mer solid enn std. Prøv å monter presse på en blokk som ikke er 4bolta, da lever den på nåde. Poenget med at jeg ville valgt 305, er at den er billigere og lettere å få tak i samt at den er litt mer turtallsvillig. I en lett bil som 240, vil den ofte være et bedre alternativ.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

4bolta kommer jo seff ann på effektuttaket, er jo mye mer solid enn std. Prøv å monter presse på en blokk som ikke er 4bolta, da lever den på nåde. Poenget med at jeg ville valgt 305, er at den er billigere og lettere å få tak i samt at den er litt mer turtallsvillig. I en lett bil som 240, vil den ofte være et bedre alternativ.

 

Gi meg *en* god grunn til at en 305 er mer turtallsvillig enn en 350.

Vekten er den samme for begge. Jeg kan ikke se at 305 gir noen fordeler fremfor 350.

4bolt har ikke så mye for seg i en smallblock Chevrolet, da det er boltenes innfestning i blokka som er mangelfull, ikke antallet bolter.

Kompressor på 2bolts blokk er ikke noe problem.

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 305-350cid....det er vel bare å se hva du får kjøpt!

Har du ikke rota med V8 er før er det beste å kjøpe en komplett motor...som du kan prøve en runde i bil før du får den....

 

4 bolt er ikke noe å slite med å få tak i, så lenge du snakker om "bruksmotor" med 350+hp, og ikke racermotor.

 

Kjøpe hvor?.....http://www.nitroz.se

eller http://www.billisten.no og luselese amcar og svenskebladene.

 

Girkasse? th 350, enkel å billi

eller th 700 er med overdrive.....kan fås så dyr du ønsker :D

 

Turtall? ja,ja min 615cid varver 9000 rpm så en puslete 350 burde vel fikse noen runninger den å.....

:op

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår