parelius Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Noen som har en 305tpi eller 350tpi eller hva de nå heter med kasse.... Dette skal i en Volvo 240.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 overalt, men du må jo vete at du må være el proff eller koste på deg en stor kabelharv for store penger for å få dritten til å funke... Sett i en med forgasser!!!!:D Lykke til! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mai 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by Bead-lock overalt, men du må jo vete at du må være el proff eller koste på deg en stor kabelharv for store penger for å få dritten til å funke... Sett i en med forgasser!!!!:D Lykke til! Hva kan jeg få ut av en gasser motor egentlig i forhold til en i-motor?? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by parelius Hva kan jeg få ut av en gasser motor egentlig i forhold til en i-motor?? Effekt vil vel ligge ganske likt ved tilsvarende oppsett. Vil du ha inj., vil jeg heller anbefalt ett ettermarkedsanlegg. Får kjøpt komplette TPI eller tilsvarende som komplette ombyggingskit, de er 1000x enklere å montere. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mai 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Mener du at jeg burde gå for en forgasser modell......? Hva med 305 i forhold til 350? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Gasser funker fett som bare det... Skal detta bli no værsting eller...? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 305 er eneste du får godkjent vel? 305 er billig og grei, skal du opp i 350, så skaff nå en 4 bolta. Sikter du på max ca 300hk, da er 305 beste alternativet. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 nop, får godkjennt større enn 305. Ihvertfall 350. Er vel ikke no stort poeng med 4 bolta, og ville vel sagt at 350 er like greit/bedre å bruke enn 305. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 4bolta kommer jo seff ann på effektuttaket, er jo mye mer solid enn std. Prøv å monter presse på en blokk som ikke er 4bolta, da lever den på nåde. Poenget med at jeg ville valgt 305, er at den er billigere og lettere å få tak i samt at den er litt mer turtallsvillig. I en lett bil som 240, vil den ofte være et bedre alternativ. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Har forresten en 305 liggende, men den selges som overhalingsobjekt og har et ikke komplett crossfire innsprut. Går billig da. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Sats på 350 med gasser. Og JA du får det godkjent om du gjør det riktig Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mai 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Noen som har en 350 gasser motor da?? Hvilken kasse kan jeg ha i 240`n?? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by nissan s13 4bolta kommer jo seff ann på effektuttaket, er jo mye mer solid enn std. Prøv å monter presse på en blokk som ikke er 4bolta, da lever den på nåde. Poenget med at jeg ville valgt 305, er at den er billigere og lettere å få tak i samt at den er litt mer turtallsvillig. I en lett bil som 240, vil den ofte være et bedre alternativ. Gi meg *en* god grunn til at en 305 er mer turtallsvillig enn en 350. Vekten er den samme for begge. Jeg kan ikke se at 305 gir noen fordeler fremfor 350. 4bolt har ikke så mye for seg i en smallblock Chevrolet, da det er boltenes innfestning i blokka som er mangelfull, ikke antallet bolter. Kompressor på 2bolts blokk er ikke noe problem. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 1. 305-350cid....det er vel bare å se hva du får kjøpt! Har du ikke rota med V8 er før er det beste å kjøpe en komplett motor...som du kan prøve en runde i bil før du får den.... 4 bolt er ikke noe å slite med å få tak i, så lenge du snakker om "bruksmotor" med 350+hp, og ikke racermotor. Kjøpe hvor?.....http://www.nitroz.se eller http://www.billisten.no og luselese amcar og svenskebladene. Girkasse? th 350, enkel å billi eller th 700 er med overdrive.....kan fås så dyr du ønsker :D Turtall? ja,ja min 615cid varver 9000 rpm så en puslete 350 burde vel fikse noen runninger den å..... :op Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mai 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Dere snakker om 2 og 4 bolts.... Kan dere forklare meg litt om dette? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.