Gå til innhold

Ø: 305 eller 350

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by parelius

Dere snakker om 2 og 4 bolts.... Kan dere forklare meg litt om dette?

 

 

2-bolt og 4-bolta blokk refererer til antall bolter veiva er festa med pr. overfall. Blei kanskje litt fjern forklaring..se bilder av overfallene nederst på siden her så blir det kanskje klarere.... http://www.gmgoodwrench.com/gmgoodwrenchjsp/perfparts/partlist.jsp?cat=9372&section=ep

 

Som nevnt tidligere, skal du ikke ha 350 hk+ og 6000rpm + holder det med en vanlig 2-bolta , du kan jo også bytte ut boltene med f.eks pinnbolter fra ARP for å være på den sikre siden.

 

En 305 og en 350 er akkurat like mye/lite turtallsvillige begge to...dette avgjøres jo ikke bare av slag, som er 3,48” på begge men også av kvaliteten og hvor lett ventiloppsettet er. (støtstenger/ventiler/fjærer osv).

Men skal du ha en turtallsvillig motor er kanskje en 302, 3” slag eller en 327, 3,25” slag, bedre...(men de er jo ikke så lette å finne som en 305/350)

 

Men er du bare ute etter en V8’er med rundt 200-250 hk spiller det jo ikke så mye rolle hva du velger, kjøp en 305/350 fra en skrota Camaro/Trans Am.....har du planer om å trimme senere, gå for en 350.

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten på en 305 og 350 er ikke det samme. Av den enkle grunn at 350en har 0,7 liter mer volum. Enten er råder lengre eller så er stemplene høyere. Dvs mer vekt der du ikke vill ha den. Tyngre indre deler av en motor (med mindre de er sterkere) vill ofte si mindre turtallsvillighet. Men vill tro ventil størrelsen i 305 er mindre enn i 350, det vill være en begrensende faktor på hvor mye turtall maskinen klarer. Må trosalt klare å få presset bensin/luft inn, og eksos ut.

 

Ville nok brukt 350, begynner du å trimme på en 305 oppdager du fort at alt bunndraget blir borte. Uansett er ikke turtall noe problem på en 350 6500rpm burde den klare fint uten modifisering av blokk. Uavhengig av hvilken av motorene du velger må du nok regne med å måtte bytte ventilfjærer og kam for å klare noe særlig turtall. Er trosalt ikke noe race maskiner i utganspunktet.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtall? ja,ja min 615cid varver 9000 rpm så en puslete 350 burde vel fikse noen runninger den å.....

 

Ok, du har altså en halv sbc mer enn meg opp i der, å varver 3000rpm mer enn meg, helt rått :D Hva slags motor er det du har egentlig?

 

Nothing beats cubic inches

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Vekten på en 305 og 350 er ikke det samme. Av den enkle grunn at 350en har 0,7 liter mer volum. Enten er råder lengre eller så er stemplene høyere. .

 

Begge har 5.7" råder og 1.560" komp. distanse. De har samme slaglengde, det er boringen som er forskjellig.

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, helt riktig det. Burde kanskje ha sjekket det før jeg uttalte meg :rolleyes: .

 

Kan da forsåvidt ikke se noen grunn til å bruke 305, da 350 har et mye bedre forhold mellom slag og borr for å lage seriøst med hk. Alt jeg noen gang har lest har i allefall påpekt at det optimale i en race maskin er størst mulig borr i forhold til slaglengde.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

615 cid??!!! DAMN!!! :eek:

 

Hva slags bil sitter denne i??

 

Hvor mye hk har du?? nm?

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ei Dart block med masse godbiter....

 

Er bygd som "gatemotor" med 1000+HK men kan putte inn 6-700 hp med lystgass.....

 

Svenskene kjørte med slike motorer på begynnelsen av 90 tallet og bilene kjørte høye 7 sek på 402 meter...med biler de også kjørte til butikken å kjøpte pølse/brød:D

 

Jeg putter saken i en 38 Chevy Delivery....

skal ha 16X16 bakfelger med 22,5X35X16 DOT Mickey Thompson ET Street....

 

Utregna uten gass etter en målestikk fra Moroso, er teoretiske 7.70 på 402 meter....uten gass, men om det går sånn vet en jo ikke før man har prøvd!:D

 

 

Kommer vel ut på prøvetur i løpet av sommeren.....hapyhappy

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

bare ei Dart block med masse godbiter....

 

Er bygd som "gatemotor" med 1000+HK men kan putte inn 6-700 hp med lystgass.....

 

Svenskene kjørte med slike motorer på begynnelsen av 90 tallet og bilene kjørte høye 7 sek på 402 meter...med biler de også kjørte til butikken å kjøpte pølse/brød:D

 

Jeg putter saken i en 38 Chevy Delivery....

skal ha 16X16 bakfelger med 22,5X35X16 DOT Mickey Thompson ET Street....

 

Utregna uten gass etter en målestikk fra Moroso, er teoretiske 7.70 på 402 meter....uten gass, men om det går sånn vet en jo ikke før man har prøvd!:D

 

 

Kommer vel ut på prøvetur i løpet av sommeren.....hapyhappy

 

Har du forresten noe bilder av detta eller? Har sett motoren men ikke bilen... Har vel et bilde av motoren her oxo..

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Hvor mye må man regne med å betale for en grei v8 med girkasse som funker, ca 200-220HK ?? hadde vært morro å sette den i en 240. Finnes det noen steder på internett som selger "V8 bolt on kit" til 240. Jeg kan skru, men ikke sveise.

 

Dette er det skrevet masse gode tråder om før her på V8 forumet.

Søk etter volvo+v8 eller noe.

 

Motorfester for V8 i Volvo er alltid aventert under "deler tilsalgs" i Amcar Magazine.

 

Lykke til!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått tak i motorfester, men trenger en kjøper på motoren min før jeg går til innkjøp av en v8`er....

Har fått den infoen jeg trenger nå :)

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår