Gå til innhold

Erfaringer/synspunkter på Ess kompressor i 325 e36?

Ranger emnet

stugaard

Anbefalte innlegg

Har en kamerat med 325i Cab med ESS kompressor. Har ikke fått sitti på enda, men tar vel en tur snart håper jeg. Han sier den går like bra som 3.0 M3 E36 med 286 hk og det tror jeg så gjerne den gjør.

Det koster penger, men om du liker pulver og har pengene så er det nok verdt det.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 320 325 og 528(e39) med kompressor og INGEN av dem kan måle seg med en m3 3.0 e36.. har selv eid m3.. man merker ingen forskjell før man kommer helt ut på turtall og da er det så lite at det ihvertfall ikke er noe og skrive hjem om og det er dessuten utrolig dårlig plass til intercooler (selve kjøleren er det plass til men man får ikke rør opplegget på plass inn til gasspjeldet uten å kuke noe jævli) Anbefaler heller et turbokit fra mosselman det fungerer mye bedre og er faktisk litt billigere enn kompressor.. Dette vet jeg.. snakker av erfaring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ess gir 2 års garanti med ubegrenset km. Garanterer 285hp

og 330nm på en 325.. Skulle vel ikke ligge himmel og hav bak

en 3.0 m3 da ville jeg tro. Prisen jeg har hørt, er 42 ferdig

montert og justert. Tut og kjør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke værst at de klarer å hente omtrent 100hk med kompressor på 325.

har tenkt på det samme til min 320, men da blir ikke effekten mer enn 215-220hk, omtrent 70hk mer..

vet ikke om det er verdt det da.

lyst til å bytte motor og kasse først, så sette på presser :)

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider