Bjørn Vidar Pedersen Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Bead-lock Har vært på mange av "flyplass stevnene" i NDRS. Å hvor mange av faste ligaen fra gardemoen møtte vi der???? MEGET få! Så lenge den faste ligaen på Gardermoen er MEGET få, er det også begrenset hvor mange du kan møte i Sverige. Vi har hatt både tekniske kontrollører og startere i Sverige, mange andre er opptatt med andre ting. Klubben har en del personer som også sitter i utvalg i NBF og NMF, vi har dommere og løpsledere som må stille på andre arrangement enn de vi har på Gardermoen, i tillegg hender det at det blir arrangert utstillinger og lignende som vi er til stedet på, og alt dette tar tid. Det er ikke sånn at et løp begynner på fredag og slutter på søndag, når vi åpner portene til EM-runden så har arbeidet med dette stevnet på gått i mange måneder allerede. Bare det at folk er så mye hyggeligere i sverige,stemningen er litt mere, ha det moro, isteden for paragrafrytteri! Det er ingen som nekter folk å ha det moro, men vi er pålagt og påse at reglene følges, hvis vi ikke gjør det så kan det i verste fall føre til at vi mister arrangørlisensen. Det at førerkort skal vises hver dag er en regel vi helst hadde sett fjernet, men så lenge den regelen er der må vi følge den, det samme gjelder teknisk kontroll før start, den som til slutt blir sittende igjen med hele ansvaret dersom noe skulle gå galt er løpsleder, og vi andre må hjelpe løpsleder med å gjøre den jobben han er pålagt. ------------------------------- Krittisert av hvem i streetrace miljøet,????? alles innteresse å få ett skikkelig annlegg! ---------------------------------------- I fjor fikk vi stadig høre at vi gjorde bra med penger så vi kunne senke prisene. å hvis det trengs mennesker på dugnad så hvorfor i H:....te kommer det aldri opp noe på hjemmesiden noen uker i forkant , så folk kunne ha tatt en tur å hjelpa til litt???:confused: --------------------------------------------------- Gatebil folket hater Normal dragrace, så de har vel ingen innteresse av å gjøre noe der....eller? Det er ikke dugnader som er det største problemet, kanskje bortsett fra opprydding etter et løp, det er alt det andre som tar tid. I tillegg til alt papirarbeid og kontakt med det offentlige så må det settes opp budsjetter, det må produseres en del materiell som billetter, innbydelser, program til EM-runden, plakater osv. Når vi har sendt ut innbydelser til de aktive så skal påmeldinger inn igjen også og da må startlister settes opp, alt dette må gjøres mellom telefoner fra både førere, presse og publikum. At gatebilfolket ikke er interessert er nok ikke helt riktig, vi har hatt _veldig_ god hjelp av Bilforumet bl.a. de siste 2 årene har det ikke vært noe særlig dugnader på Gardermoen, vi har ikke hatt penger til å gjøre noe. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Bead-lock ------------------------------------------- Men det er sirompe bevegelsen vi vil tillivs. For det finnes folk med status,penger,makt og kontakter til å få igang store ting , men det nytter jo ikke vis folket i styre ikke kan håtere slikt. Kanskje en idee ville ha vært å bygge en ny stripe på ett område som man kan få ett permanent annlegg?? Hadde det vært så enkelt hadde det sikkert vært flere motorsportanlegg her i landet, det første hinderet er miljøbevegelsen, det neste er penger, skal man bygge et motorsportanlegg må det tenkes langsiktig og det er det ingen som gjør i Norge i dag, hvis anlegget ikke er inntjent på 3-5 år er det uintersant for de som har midler. For folk vil kjøre, å de vil betale....vis de føler de får noe igjen for det!!!!!!:D Det er _kanskje_ riktig at folk vil kjøre men det ser ikke sånn ut, at de vil betale er jeg heller ikke så sikker på, vi bruker _jævlig_ mye tid på å forklare folk hvorfor ting koster. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Magnus BVP: Hvem er det som er grunneier der borte? OSL? Gjelder de samme reglene for skytebanen og for den nye bil/rally cross banen? OSL er en av grunneierene, men det er vel de som har regler som forbyr graving. Jeg regner med at de har samme reglene uten at jeg helt sikker på det fordi de ligger lenger fra rullebanen, hadde det bare vært tillatt med camping inne på området hadde vi nok hatt mye flere tilskuere. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Det er mange som har funnet ut at Internet som markedsføringsplass er oppskrytt, vi må rekruttere nye til sporten og det eneste som er brukbart som markedsføringsplass da er nok enkelte portaler som f.eks. sol og startsiden. Annonser f.eks. her på bilforumet er ganske verdiløst dessverre, for det første når vi ikke ut til mer enn de som er i dette miljøet, for det andre så er det en ganske stor risiko at eventuelle samarbeidspartnere vil protestere når de indirekte assosieres med et forum som flyter over av tråder som "Hvor fort har du kjørt på norske veier?", "Hvor mange fartsbøter har du?" o.l. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Originally posted by Bead-lock Gatebil folket hater Normal dragrace Det er vel en overdrivelse :rolleyes: Mange av dem som kjører på Bilsport-treffet! Også en del av dem som kjører div. street legal-race rundt om i landet. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Det har vel vist seg at den beste markedsføringen er den vi får når vi stiller på messer o.l. nå har vi også trykt opp en del flyers som er delt ut på noen arrangement, på åpningen av NMK Eidsvolds nye anlegg i helgen skal de ha blitt plassert på hver eneste parkerte bil ute på parkeringen. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perss Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Oj, det må være måneder siden det var klart at "Right On" skulle holde Gatebilfestival på Gardermoen nå i Mai. For de som behöver god tid for å planlegge for neste Right On Gatebilfestival er den planlagt 11.-12. September. Denne informasjonen har vært tilgjengelig på terminlista til Amcar i mange måneder (http://www.amcar.no/terminliste/index.html) * * * Vil også kommentere at det er litt vanskelig å sammenligne Norge og Sverige når det gjelder baner. Mantorp's oppoverbakke har vært permanent bane i mange år (förste racet i 1969) og vel også Sveriges eneste sådan. Forskjellen er at det virker som svenske myndigheter har vist seg litt mer medgjörlig når det gjelder å tillate enkelte race på forskjellige flystriper og andre egnede plasser rundt om i landet. Förste norske offisielle race var vel i Fyresdal i '78 og siden har man levd på Gardermoen uten noen langtidskontrakt. Er det arrangörenes feil? Neppe, de folkevalgte politikere må ta sitt ansvar for å redusere illegal racing ved å åpne for dialog med utöverne om å finne egnede plasser for å arrangere lovlige race - gjerne over 201mtr for å redusere nödvendig bremsestrekning. Eller ta etter "Blackrace" konceptet i Sverige som sprer seg fortere enn en gressbrann i april. Problemet er også at det meste av motorsport ikke betraktes som stuerent, det er liksom enklere å få midler til fotball, tennis og golfbaner. Stå på NDRG !! Siter '96 Chevy Impala SS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.