EyeLid Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Så har jeg bygget meg en slik boks, og lurer på; 1. hvilken software kan jeg bruke for å sjekke at denne fungerer 2. hvilke erfaringer etc har dere andre som evt må sitte med slikt av denne boksen Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 VAGCOM er å anbefale, hvis du skal bruke det på Audi.. (Og det går jeg ut ifra ettersom du doper deg på AAN...:D ) Gratis shareware ligger på vagcom sine sider på nettet... Og hvis boksen din ikke funker kan du kjøpe en komplett pakke med soft- og hardware av meg... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Originally posted by TOP GUN VAGCOM er å anbefale, hvis du skal bruke det på Audi.. (Og det går jeg ut ifra ettersom du doper deg på AAN...:D ) Gratis shareware ligger på vagcom sine sider på nettet... Og hvis boksen din ikke funker kan du kjøpe en komplett pakke med soft- og hardware av meg... ;) Du får vel ikke tak i sånn til Mercedes w126? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Hmmm...jeg kan sjekke det...har software og interface som passer, men mangler selve diagnose-kontakten...det er en stor rund plugg? Hvor mange pinner er det i den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mai 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Originally posted by TOP GUN VAGCOM er å anbefale, hvis du skal bruke det på Audi.. (Og det går jeg ut ifra ettersom du doper deg på AAN...:D ) Gratis shareware ligger på vagcom sine sider på nettet... Får kikke litt rundt og se hva jeg kan finne... Viktigste er jo i første omgang å få verifisert at bygget mitt fungerer ;) brukes på Audi, VW etc... vacn veit du... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Litt O.T, men hvor får mann tak i kontaktene mellom PC og bilen? Tenker da først og fremst her hjemme. Er det noen måte å teste hjernen direkte på, hvis du mistenker brudd på kabel mellom hjerne og diagnose plugg? Back to topic Hvem boks er det du har laget her, sier du? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mai 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 som topic sier, den fra ScanTools Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Originally posted by EyeLid som topic sier, den fra ScanTools Det hjalp det, da skjønner jeg hva den gjør, ja..:rolleyes: Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mai 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 selve boksen er da et interface imellom PCen og OBD/J1962 pluggen. Den vil trolig gjøre at VAG-COM og endel andre programmer kan lese av feilkoder (se nordicaudi.com) og informasjon (kan se bilens høyeste km/t etc). Man kan laste ned freeware som viser luftmengden ved turtallet som er etc etc. Mulighetene er mange. Tror ikke det er mulig å skaffe en slik plugg direkte i Norge, det er såpass liten produksjon, så du må handle direkte fra produsenten (kvantum) eller handle deler fra utlandet. Det er mange forskjellige løsninger for å kunne lese av OBD koder, men min boks er den som kjører ren ISO standard, ikke spesifisert for et spesielt bilmerke (det er da forskjellige pinouts som de forskjellige bilprodusentene velger å bruke i tillegg til standard antall i pluggen). Valgte ScanTools pga enkelheten, prisen ved å montere alt selv og at det var greit å bestille derfra. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Originally posted by TOP GUN Hmmm...jeg kan sjekke det...har software og interface som passer, men mangler selve diagnose-kontakten...det er en stor rund plugg? Hvor mange pinner er det i den? Ja, stemmer det. En rund plugg med én flat kant, mener jeg å huske. Husker ikke antallet pinner... kan ta et bilde og noen mål av den, så er det lettere å se om noe passer. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg