Gå til innhold

Problem med baklysa på E30

Ranger emnet

Sycrob

Anbefalte innlegg

Tåkelyset bak på en 86 modell 320 har har ikke fungert, så i går var det dagen for å fikse problemet. Jeg koblet en ny lednig til den kontakta bak, og trakk opp ny ledning til bryteren foran, og så den bryteren fikk strøm når kjørelyset var på. Alt gikk akkurat etter planen, men så oppdaget jeg et nytt problem.

Jeg har ingen anelse om hva som har skjedd, men nå fungerer ikke kjørelysa bak når jeg drar bryteren helt ut, de lyser bare når jeg har den i det miderste hakket (park) Det er ettermontert et rele på den, så jeg slipper å ta av og på kjørelyset når jeg starter den. Men vet noen hva som kan ha skjedd siden jeg ikke har lys bak når jeg setter på kjørelys foran, men bare lyser når det er park? Kan det være et rele som har tatt kvelden, eller er det noe annet.

Jeg takker for alle svar, jeg er nemlig ganske tom for idèer, og håper det er noen kloke hoder her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt et lignende problem med min, den ene baklykta fungerte på park og den andre fungerte når bryteren var helt ut,,, det ble noen timer med feilsøking osv men alt resulterte i at jeg fantr ut at hele ledningsnettet er et jævla dass,, men jeg isolerte ledningene med en masse teip, tok ut bakplatene med pærene loddet de på nytt og deisa på en halv boks med kontaktspray og etter det har det stort sett virket! bremselysetdetter ut av og til da! men pærene går utrolig fort, virker som det blir for varmt eller noe! -83 mod:cool:

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål vedr. lys og EU-kontroll:

chrome'n på reflektoren til det ene nærlyset har begynt å flasse. Det er i nedre del av lykten så det påvirker ikke lyset så veldig mye. Går dette gjennom en EU-kontroll? Jeg trodde kanskje de bare sjekket at lykten var riktig stilt inn og at det lyste kraftig nok.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Et lite spørsmål vedr. lys og EU-kontroll:

chrome'n på reflektoren til det ene nærlyset har begynt å flasse. Det er i nedre del av lykten så det påvirker ikke lyset så veldig mye. Går dette gjennom en EU-kontroll? Jeg trodde kanskje de bare sjekket at lykten var riktig stilt inn og at det lyste kraftig nok.

Kan få mangel for sånt, jeg har i allefall fått det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider