Gå til innhold

polo problem: klunkelyd..

Ranger emnet

G_Yog

Anbefalte innlegg

Jeg har en polo gti '99.. Og har et problem..

Når jeg tar igang litt brått på 1.gir kommer det en klunkelyd.. stopper jeg, og tar igang igjen kommer den ikke.. men om jeg setter den i revers og tar litt brått igang så kommer lyden igjen... og setter jeg den da i første igjen så kommer den igjen.. første gang jeg tar igang i enten revers el forover så kommer denne lyden.. Litt vanskelig å forklare.. noen som vet hva feilen kan være??

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en liten nisse som sitter i girkassa di og hamrer hvis han synes du kjører igang litt fort:D :D

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjarne

Strammet til hjulboltene på venstre side og da klunket det mindre, men det er ikke helt borte.

Har du sjekka drivakselmansjettene? Hvis det er rift i dem, kan du ha fått fremmedlegemer i drivknuten, og da klunker det. Særlig når du svinger brått i lav fart osv. Hører den sjelden når du kommer opp i fart.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke så peil på hvordan man sjekker forstillinga.. men ska snart ha på senkesettet og må ta forstillingskontroll da så ber de ta en ekstra titt da tenker jeg..

Vantage:

Hva er et trøstelager?

Mansjettene er hele, Har hatt problem med drivknute på polo før, men virker litt annerledes nu.. Da kom det også knatrelyder når jeg rygge med full sving..

polo4rs3:

Har satt ut grøt og ingen har spist no av den, så vi kan vel utelukke det..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G_Yog

Vantage:

Hva er et trøstelager?

Mansjettene er hele, Har hatt problem med drivknute på polo før, men virker litt annerledes nu.. Da kom det også knatrelyder når jeg rygge med full sving..

polo4rs3:

Har satt ut grøt og ingen har spist no av den, så vi kan vel utelukke det..

Lurer på om det er noen slakke foringer eventuelt drivknute/fjørbeinslager hos meg... får en "knekk" når jeg svinger hardt til høyre (eller venstre , kl er litt over 7.. trøtt..)

off topic... men var det samme symtonene når du hadde prob. med drivknute ? dyrt eller ?

håper virkelig du finner utav prob. ditt g-yog... alltid surt på en såpass ny bil.... (surt om den er 10 år også :( )

hold oss oppdatert.....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får visst melde meg inn i klunkelydklubben jeg også:)

min lager klunkelyder når jeg kjører sent på ujevn vei. Og lager litt knakelyd hvis jeg har full sving og kjører over en hump eller noe..

mistenker fjørbenslageret, foringer eller en demper som ikke er helt fast..

også når jeg setter bilen i gang i 1 gir og kjører veldig sent kommer det endel lyder..

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...