Gå til innhold

Ratt vibrasjoner

Ranger emnet

gEIRA

Anbefalte innlegg

Dette med kast i bremsene er meget vanlig på 3-serien...

Hadde samme problemet... Byttet bremseskivene foran, klosser og noen andre understellsdeler som jeg ikke helt husker i farten... Rister litt fremdeles, men da når jeg kjører mellom 60-75, og jeg regner med det er dekkene som må balanseres... Kan det forresten være kast i felgene?

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Dette med kast i bremsene er meget vanlig på 3-serien...

Hadde samme problemet... Byttet bremseskivene foran, klosser og noen andre understellsdeler som jeg ikke helt husker i farten... Rister litt fremdeles, men da når jeg kjører mellom 60-75, og jeg regner med det er dekkene som må balanseres... Kan det forresten være kast i felgene?

kast i felgene er ikke umulig... er det kast i de så rister det oxo litt...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat det samme problemet! jeg har balansert dekkene, byttet demperne men det rister ennå mye mellom 40/50-70/80 avhenger av veitypen! men jeg har nå fått vite at de luringene som hadde bilen før meg(kjøpte den i vinter:mad:) hadde krasjet med felgene og prøvd å rettet opp den ene fremfelgen, men tydeligvis ikke helt lykktes med d:(

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

Har mistanke om det kan være bremseskivene, ettersom det vibrerer mest under bremsing.

Glemte dessuten å si at det kan godt være at du slipper å bytte de... Han som pleier å "ta jobbene" på bilen min sa at det finner han ut når han tar av dekket og ser. Kunne være du bare måtte rense og pusse litt, så går problemet vekk...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Glemte dessuten å si at det kan godt være at du slipper å bytte de... Han som pleier å "ta jobbene" på bilen min sa at det finner han ut når han tar av dekket og ser. Kunne være du bare måtte rense og pusse litt, så går problemet vekk...

ja, hørt om det.

også hørt at det kan være foringene, for de vet jeg er veldig slitne. må bytte de til neste måndte.

men tar å stikker på reppen og hører med kara, ber de kikke nærmere på saken, for felgene mine er nesten nye, så de _skal_ være riktig avbalansert, men hvem vet...

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider