Gå til innhold

Utfordre politiet?

Ranger emnet


David-S

Anbefalte innlegg

haha dem kan jo ikke kjøre... er kansje 10% av hele polti styrken i hele norge som kansje kan kjøre.... du ser jo det fleste snutene som komer i avisa eter å ha stoppet en ungdom i 140KM/T.... oh nei å nei! Dette er det verste jeg har opplevd noen gang i hele min karierre som poltimann! jeg var så døden nær at jeg faktisk hadde mannen med ljåen i passasjer setet....

 

men farts synderen ble tatt og jeg fikk julebord bonus!

 

doh :rolleyes:

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ringe up i trondheim? Tror ikke det er viljen det står på hos de som kjører imprezaen akkurat, de har jo vært på kanten(og tippa rundt) før de.. Og ser ikke ut som de tok skrekken av litt vannplaning ;)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by salms

Kan jo ringe up i trondheim? Tror ikke det er viljen det står på hos de som kjører imprezaen akkurat, de har jo vært på kanten(og tippa rundt) før de.. Og ser ikke ut som de tok skrekken av litt vannplaning ;)

 

Hehe... det er liksom greit å satse bilen når man ikke selv er ansvarlig for utgiftene. Men det hadde jo vært greit å fått de på banen å se hva de duger til...så vet vi om vi skal stoppe eller prøve å kjøre fra de neste gang vi ser blålys i speilet.... :D

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wicked

 

Hehe... det er liksom greit å satse bilen når man ikke selv er ansvarlig for utgiftene. Men det hadde jo vært greit å fått de på banen å se hva de duger til...så vet vi om vi skal stoppe eller prøve å kjøre fra de neste gang vi ser blålys i speilet.... :D

 

Jupp...kult at forelegget de gidde meg gikk til retting av bil.

Det ble regress sak og politiet måtte betale 350 000 selv for å få den fikset.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo

Problemet er jo bare at all banekjøring med gatebiler i norge er ulovlig, så det blir nok dem som vinner:( Kjøring på bane på et gatebil etc arrangement er underlagt vegtrafikkloven, og med fartsgrense samme som høyeste tillatt i norge (100km/t)

 

Ja, for det er det jo mange som hører på!

Politiet er jo tilstede på alle gatebil treffene, men det er fortsatt ingen som kjører i under 100km/t.

2008 Saab 93 1.8t BioPower

x - 2000 VW Golf TDI 115PD - Vrak/flat/våt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo

Problemet er jo bare at all banekjøring med gatebiler i norge er ulovlig, så det blir nok dem som vinner:( Kjøring på bane på et gatebil etc arrangement er underlagt vegtrafikkloven, og med fartsgrense samme som høyeste tillatt i norge (100km/t)

 

Kommer ann på om man leier banen som offentlig vei eller som racerbane det da :) Det førstnevnte er en del billigere.

Men det går å leie banen som racerbane å da er det ingen fartsgrense.

 

Hadde vært passe sleipt av politet å satt op laser på slutten av langstrekka på rudskogen å tatt en liten prat med sjåføra i piten etterpå :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

 

Kommer ann på om man leier banen som offentlig vei eller som racerbane det da :) Det førstnevnte er en del billigere.

Men det går å leie banen som racerbane å da er det ingen fartsgrense.

 

Hadde vært passe sleipt av politet å satt op laser på slutten av langstrekka på rudskogen å tatt en liten prat med sjåføra i piten etterpå :D

Det sies at politiet gjorde nettopp det på Våler. De lå i buskene med laser...

The ONLY M3 CSL in Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

Jupp...kult at forelegget de gidde meg gikk til retting av bil.

Det ble regress sak og politiet måtte betale 350 000 selv for å få den fikset.

Politiets biler er ikke forsikret! Slik er det for alle statlige biler (Vegvesen, politi, osv..). Politiet er egenassurandør, dvs. at staten garanterer for evt. utbetalinger etter skader som måtte oppstå. Dette er rimeligere enn å betale forsikring for tusenvis av biler i året... Så noe regresskrav har det nok aldri vært snakk om, for de dekker alle skader selv...

The ONLY M3 CSL in Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår