Gå til innhold

Lekkasje fra takluke.

Ranger emnet

mono

Anbefalte innlegg

lekkasjen fra takluka mi har forverret seg betraktelig mye i det siste, hadde dårlig tid i dag, og bilen så ut som om jeg hadde kjørt rally, slengte bilen inn i en vaskehall og tok meg en røyk utforbi. når jeg skulle sette meg inn igjen så var begge setene fremme vasket også, søkk våte og det rant fremdeles vann fra taket (og ja, takluka var igjen)

noen som vet om det går an å stille takluka på noen måte?

eller må jeg til en VAG forhandler å få en svindyr regning i posten?

har også vurdert "duck tape" men blir litt for jalla mekk det ;)

takker for svar, viss de kommer.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine golf 2'er lekker i takluken

Så sant de står ute så blir det ikke vått inni men en tur i vaskemaskin er som om jeg like godt skulle hatt luken åpen og hisset opp de bergenske værgudene! vått blir det.

Så av det har jeg bare blitt vandt til å vaske bilen for hånd eller være forsiktig med høytrykket over takluken

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg hadde også det problemet med min forrige golf (II). Så jeg snakket med en kammerat som jobber som mekaniker på volkswagen. Takluker er i utgangspunktet ikke helt tette, det går kanaler ned til hjulbuene som skal lede ut vanent. Disse har en tendes til å tette seg.

Ta en lang stålstrå og rett og slett stak de opp :)

ChrisLia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er an på kvar side som går bakover og munner ut på sida bak bakfangeren.......er jævla vanskelig å sjå uten å ta ned taktrekket.....kan sveive inn takluka og lyse med ei sterk lommelukt kanskje du da ser dei heilt bakerst....kan ta bilde av min (da min står uten taktrekk for tida).......eg tok ned taktrekket, løsna av slangene oppe med takluka og brukte trykkluft.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Hvordan endte dette da mono? Har lignende problem med takluka mi om dagen, faen så jævlig irriterende! :mad:

Skulle lage en tråd om nettopp dette, men mente å huske at du starta et lignende topic fra før, så brukte jeg den "magiske" søkefunksjonen da, og "vips" kom tråden din fram..;)

Har kjørt gjennom vaskehallen 2 ganger nå, og har endt med like våt førersete hver gang! Første gangen trudde jeg takluka ikke var helt igjen, og tenkte ikke noe mer over det, men så denne andre gangen nå i helga, så skjedde det akkurat det samme..

Er det pakkninga rundt selve "tak-vinduet" som ikke er helt tett? Eller kan det være noe annet? :confused:

Spør dere først, før jeg drar til Møller en "vakker" dag..

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Hvordan endte dette da mono? Har lignende problem med takluka mi om dagen, faen så jævlig irriterende! :mad:

Skulle lage en tråd om nettopp dette, men mente å huske at du starta et lignende topic fra før, så brukte jeg den "magiske" søkefunksjonen da, og "vips" kom tråden din fram..;)

Har kjørt gjennom vaskehallen 2 ganger nå, og har endt med våt førersete hver gang! Første gangen trudde jeg takluka ikke var helt igjen, og tenkte ikke noe mer over det, men så denne andre gangen nå i helga, så skjedde det akkurat samme..

Er det pakkningen rundt selve "tak-vinduet" som ikke er tett? Eller kan det være noe annet? :confused:

Spør dere, før jeg drar til Møller en "vakker" dag..

sjekk drenerings røra......pakninga rundt er aldri 100% tett, derfor dreneringsrør, men visst der kjem inn jævla masse vatn grunnet dårlig pakning klarer ikkje dreneringsrøra å ta unna alt og det leker....men det gjelder visst pakninga henger og slenger og er jævla morkna.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Goliath

Fy skamme dere!!

Vaske bilen i maskin angry

Slikt skal gjøres med bøtte og svamp!

Hvis jeg skal forsvare meg selv, så var dette en børsteløs vaskehall...;)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider