Gå til innhold

annlegg. veit det er litt offtopic

Ranger emnet

Mambo

Anbefalte innlegg

men jeg tenkte å kjøpe noe litt annlegg i bilen bare for å få litt lyd, noe billig opplegg. hvordan høres detta ut.

lager kasse som passer innunder hattehylla (244) veit ikke hvordan jeg skal feste den, men det får'n se :P putter inn 2x12" og en liten forsterker, kjøper litt bedre diskan høytalere framme, istede for orginal høytalerne, noe som passer inni det orginale forhåpentlig vis.

drar til sverige å kjøper detta. og det vil komme på rundt 2-3K noen andre tips?

ps. jeg hører på ikke på trance :P så skakke ha BARE for å dunke :P

ellers tentkte jeg 1X12" og 2X 6X9 i den kassa..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gå for dobbel 12" kasse. Det er plass til tre også hvis du skal rule gata helt :D. Jeg har selv en 15" i kasse under hattehylla. Det syns jeg ble for svakt, vurderer å bygge ny kasse med 3x12" i stedet. Foran kan du kjøpe et par 4" høyttallere(jeg har de mellomdyre fra biltema, faktisk veldig bra lyd.), de passer bra og kan kjøres fra spiller. I hattehylla er det plass til to 5,25" høyttallere uten å sage i metallet. Bare husk og lag plass til dette når du bygger basskasse.;) Og en ting til: Bare kjøp deg stor forsterker(med sikringer >80A) med det samme(hvis pengene strekker til) så slipper du å opgradere om det skulle bli endringer senere. MDS har bra forsterkere til en billig penge. Det er bra å ha litt overdimensjonert forsterker uansett, så den ikke sliter seg i hjel.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bare ha noe som låter passe jeg, jeg har 2 høytalere som skal stå oppå bak, ikke noe kjempe kraftig men de klarer seg vel.

alt blir vel kjøpt på en sverige tur regner jeg med :P

og detta skakke være dyrt

og det skal låte helt greit. basskassa blir vel på 1500 ellerno eller 2000 ellerno må jo trekke den selv :P (selv om det ikke blir så profft)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe moro med en bass bak som bare dunker og du ikke høyttalerene inne i bilen klarer og følge med.

En sikkelig frontsystem er et must !

Heller noe mindre i hatthylla og en grei bass bak...

Du kjøper vel ikke anlegg for å ha best lyd i baksetet ???

Well, det jeg føler er best....

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

SÅ JÆVLA TUNG dn ser ut men najs :P

Hadde vel vert en ide og hadd dempematter oppe under bagasjeromluka siden subbene står rett under ;)

Ser ut som den er utformet for å stå under hatehylla, han har sikkert skjært bort alt i hattehylla for å få sub'ene opp der.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

man må jo ha råd til anlegg....

jeg kan ikke kjøpe HELE anlegget i en smekk....

må få meg jobb først...

Hei!

Det første anlegget jeg bygde i 240`en var noe jeg kjøpte fra Lydia katalogen (http://www.ljudia.no)

MGR 12" het de basserne , kjøpte et sett som het Kit 12g og inneholte 2x12" , 2x 6,5" mellomtone og 2X 1"diskanter kjempemye for pengene!! 1700kr kom det på!! det settet selges nok ikke lengre men de har sikkert noe av det samme nå oxo! kan vertfall si atte det var kjempe bra! jeg hører heller ikke på noe dunk dunk musikk å for meg var det her helt topp!! kassa ble vel på 54liter tror jeg.. og 2X Bassreflex rør i mellom basserne..

Lykke til..

Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FriX-244TiC

Hei!

Det første anlegget jeg bygde i 240`en var noe jeg kjøpte fra Lydia katalogen (http://www.ljudia.no)

MGR 12" het de basserne , kjøpte et sett som het Kit 12g og inneholte 2x12" , 2x 6,5" mellomtone og 2X 1"diskanter kjempemye for pengene!! 1700kr kom det på!! det settet selges nok ikke lengre men de har sikkert noe av det samme nå oxo! kan vertfall si atte det var kjempe bra! jeg hører heller ikke på noe dunk dunk musikk å for meg var det her helt topp!! kassa ble vel på 54liter tror jeg.. og 2X Bassreflex rør i mellom basserne..

Lykke til..

Vegard

MGR :d esj !! ikke bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider