Gå til innhold

annlegg. veit det er litt offtopic

Ranger emnet

Mambo

Anbefalte innlegg

2x12" holder egentlig i en Volvo, selv om det er en helvettes bil å bygge anlegg i.. Eneste måten å få noen bra lyd i 242/244 er å sette kassa under hylla, så den slår inn mot seteryggen.. (Seff med slagplass for elementer)... Da kan ikke kassa være noe særlig høyere enn 32-33 cm, hvis du ikke har noe som stikker ned fra hylla seff..

Lønner seg også å ta ned "midtputa" bak i setet for bedre lyd inn i bilen (funker ihvertfall på min :))

Frontsett må også kjøpes i moderate dimensjoner, kjøpte meg selv et DreamTM.no Racer 5.0 Comp sett, men der ble høyttalerene til dørene for dype, så de slår inn i ruta når den sveives ned.. (Bommert) Dette skal visstnok ikke være noe problem hvis man har el.ruter... (Har ikke prøvd selv enda)

Kan også lønne seg å senke ned tweetere i dashbordet, selv om dette er litt jobb... Eventuelt, hvis man skal legge litt arbeid i det, kjøpe glassfiber-tillegg til A-stolpe, og tilpasse dem i glassfiberet der..

Dette er ingen fasitt seff, men mine tanker om bra lyd i 240 :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by bozzo

2x12" holder egentlig i en Volvo, selv om det er en helvettes bil å bygge anlegg i.. Eneste måten å få noen bra lyd i 242/244 er å sette kassa under hylla, så den slår inn mot seteryggen.. (Seff med slagplass for elementer)... Da kan ikke kassa være noe særlig høyere enn 32-33 cm, hvis du ikke har noe som stikker ned fra hylla seff..

Lønner seg også å ta ned "midtputa" bak i setet for bedre lyd inn i bilen (funker ihvertfall på min :))

Frontsett må også kjøpes i moderate dimensjoner, kjøpte meg selv et DreamTM.no Racer 5.0 Comp sett, men der ble høyttalerene til dørene for dype, så de slår inn i ruta når den sveives ned.. (Bommert) Dette skal visstnok ikke være noe problem hvis man har el.ruter... (Har ikke prøvd selv enda)

Kan også lønne seg å senke ned tweetere i dashbordet, selv om dette er litt jobb... Eventuelt, hvis man skal legge litt arbeid i det, kjøpe glassfiber-tillegg til A-stolpe, og tilpasse dem i glassfiberet der..

Dette er ingen fasitt seff, men mine tanker om bra lyd i 240 :D

Er vel bare å skjære litt mejje litt så trykker d nok bra i volvoen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå snakka vi om annlegg til 2000+- da ;) hehe

da snakker vi

2 bassere (var vist noe bra i sverige sa en kamerat)

2 bassreflekser

1 forsterker

2 fornthøytalere (viss jeg ikke bruker de jeg har

2 bakhøytalere viss jeg ikke bruker de jeg har da

trekk til kassa (biltema er en fin ting)

sponplate = 100kr

det som er dyrt er signalkabel til forsterker og høytaler ledninger

men med kjentfolk kan vel det fikses også :D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

da snakker vi

2 bassreflekser

1 forsterker

sponplate = 100kr

2000 i stereo! går dt an? hmm skal d førstan bygges storstereo må d slenges i nå gryn mener nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da snakker vi

2 bassreflekser

1 forsterker

sponplate = 100kr

Du har spiller fra før eller? Du får ikke alt dette til 2000. Da må du i så fall kjøpe brukt. Evt. kan du kjøpe en slik basskasse fra Europris til 299,-:D

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sverige gutten min sverige ;)

Nå har det seg slik at jeg bor en halv time fra svinesund og handler der selv...du kan få 12" elementer til 250kr stykket men det låter neppe ålreit engang. En grei forsterker koster i hvert fall 1500. Fronthøyttallere 4" ca. 250 for paret(billig type) og hattehylla 250(4")-500kr(6x9") for billige høyttallere. Materialer til basskasse blir fort 3-400kr.

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70' Chevelle

Nå har det seg slik at jeg bor en halv time fra svinesund og handler der selv...du kan få 12" elementer til 250kr stykket men det låter neppe ålreit engang. En grei forsterker koster i hvert fall 1500. Fronthøyttallere 4" ca. 250 for paret(billig type) og hattehylla 250(4")-500kr(6x9") for billige høyttallere. Materialer til basskasse blir fort 3-400kr.

øh materialer til basskasse koster deg knapt 200 spenn ;)

jeg jobber på snekker/trelast firma såeh ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sponplater kan jeg få gratis så det er ikke noe å tenke på :P

kan vel egentlig få lagd kassa gratis også :P

jeg har egentlig fronthøytalere og høytalere til hattehylla. ledninger kan jeg få billig.

forsterkern blir det dyreste.

snakka med en kamerat, han sa det var 1 type elementer de solgte i sverige som låt bra i forhold til pris.

så stoler på han.

det skal bare donke litt. skakke donke mye.

hehe ;)

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si meninga mi rett fra levra, så blir dette bortkasta penger..

Ser på andre threads at du skal ha i turbo-motor i kjerra di, eller evt. annen motor.. Da skitlegger du ekstremt hvis du kjøper dette nå.. Spar disse pengene, og gjør som du selv sier, sett PERFORMANCE foran LYD.. :D

Så kan du eventuelt kjøpe deg ett litt dyrere anlegg når du får annen motor.. :D

For du får ikke engang ålreit lyd med 2x12" til 200kr/stk...

DreamTM.no <-- her får du kjøpt greie høyttalere til greie priser.. Reiser du i butikkene får du rabatt også... :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

For å si meninga mi rett fra levra, så blir dette bortkasta penger..

Ser på andre threads at du skal ha i turbo-motor i kjerra di, eller evt. annen motor.. Da skitlegger du ekstremt hvis du kjøper dette nå.. Spar disse pengene, og gjør som du selv sier, sett PERFORMANCE foran LYD.. :D

Så kan du eventuelt kjøpe deg ett litt dyrere anlegg når du får annen motor.. :D

For du får ikke engang ålreit lyd med 2x12" til 200kr/stk...

DreamTM.no <-- her får du kjøpt greie høyttalere til greie priser.. Reiser du i butikkene får du rabatt også... :D

Jeg er enig. Du bør ikke kjøpe så billig annlegg, det blir bortkastede penger. Spar til du har råd til skikkelige saker. Skal du ha "midlertidig ålreit lyd" trenger du ikke bygge sub. Da holder det med nye høttallere foran og bak, uten forsterker. Dette kan du jo bruke også senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal uansett ikke ha noe bra annlegg da :P så er samma.

MEN er lenge til jeg får fiksa motoren. siden den først skal kjøpes. så koses litt med se over hele motoren osv.

så blir det å bygge den om. (satser på 230FT/FK) tror jeg at jeg går for. dvs 10K i sverige.

folka mine bryr seg ikke om motor. og den får jeg ikke satt i nå uansett siden de bruker den. og de vil gjerne ha litt musikk i den :P

jeg trenger ikke bilen før til vintern jeg så :P gidder ikke sykle om vintern :P

ps. elementene er jo bare å bytteut da :P

og kan hende jeg kan få/låne en 600W forsterker av en kamerat :P var det vel viss jeg husker riktig..

BAJS eksamen i mårra og fredagen :( *lesemer*

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider