Gå til innhold

Hjulene løsnet

Ranger emnet

Cathan

Anbefalte innlegg

Originally posted by JuIius

Han det gjelder er en liten "luring", men det stemmer at på alu så må man ettertrekke etter 20km - det skal ikke være nødvendig på stål.

:rolleyes:

Opplevde forresten det samme her om dagen... :)

Jeg la om dekk på firmabilen, så tok sjefen og stramma de mens bilen stod på jekken.. På vei tilbake fra et oppdrag så holdt ene hjulet på å falle av..

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer så var jeg sommer vikar på toyota her jeg bor, da fikk jeg som oppgave å skifte over til lettmetalsfelger til ene Selgeren som hadde kjøpt seg ny avensis stv for han sku på kamping! jeg skifta felger å kvelden dro dem på ferie, dagen etterpå når jeg kom på jobb hadde han ringt å kjefta som faen for at alle felgene var laus...å han skylte det på meg!!! Han hadde ikke ettertrekkt hjulene eller noe...:rolleyes: så han mente jo at jeg ikke hadde tregt til felgene eller noe...jaja..."rart at dem ikke var laus når han kjørte dem ut av verkstede men etter 100mil så ble dem det" jadda, min feil!!

Felgene var helt nye

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålfelger = Dra til så hardt du klarer!! Da sitter dem hele vintern.

Alu.felger = Dra til så de sitter og etterstram den etter en stund. Dette er vel fordi det er lettere å ødelegge alu.felger med å stramme for hardt blant annet.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Stålfelger = Dra til så hardt du klarer!! Da sitter dem hele vintern.

Alu.felger = Dra til så de sitter og etterstram den etter en stund. Dette er vel fordi det er lettere å ødelegge alu.felger med å stramme for hardt blant annet.

FEIL bruk moment.. så slepper du at gjenger ikke blir fucka å sånn

bruk momentstav. og så skrur du til igjen etter noen kilometer.. det holder detså slepper du også at du må slite ræva av deg for å få av hjulet igjen

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

"Stian Øyen er derimot bombesikker på at hjulene ikke løsnet fordi noen prøvde å stjele dem.

– Bilen stod innelåst i svigermors garasje under hele oppholdet i Sverige. Ingen hadde sjansen til å prøve å stjele hjulene, hevder han. "

-----------------------

Har han kranglet med svigermor nylig, tro?

hahahahaha, kanskje det ja.. svigermor som var ute med skralla ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider