srednA Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Jeg skal sette på en bakre effektpotte i løpet av sommeren. Når jeg holder på under der kan jeg like gjerne fjærne mellompotta. Har ikke sett så nøye på hvordan den er festa, men den står på skrå og det er noe svinger der. Jeg lurte på om det er noen som har gjort dette tidligere? Noen tips til en- kontroll? Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Jeg fjerna midtpotta og kjørte med rett rør til bakpotta. Ble et sabla til bråk som satt i øra lenge etter motoren var stoppa. Så da slang jeg inn en rund lang potte fra bilxtra som demper litt mere. Nå er eneste problemet mitt at det ligger litt oppi bilen, men det skal fikses på snart jeg har tid og lyst :) Ble litt grommere lyd enn hva det var før. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mai 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 Kansje det er det jeg burde gjøre, å sette på en litt gromere mellompotte. Hørt rykter om at det kan bli et sabla bråk uten ja. Har du katalysatoren enda eller? Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Mai 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 Nei den fjerna jeg innmaten i.Søk her inne på golf 3 forumet så finner du bilder jeg la ut i anledning jobben med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mai 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 Stemmer det, det var en som meisla ut noe greier Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Mai 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 Var nok meg det du :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clintern Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Dette har jeg gjort med min midtre lyddemper :P Ikke å anbefale da røret vil ruste etter et halvt år eller no pluss at bakre potte ofte sklir litt ned under kjøring og blir skjev :/ Syns ikke det bråker for mye i det hele tatt. Bakre potta er et supersprint effektanlegg m/ 2 enderør. Den demper lyden såpass at det blir et passe lydnivå ved normal kjøring, og ganske mye bråk ved aks. i 1. og 2. gir ;) Bil: 1.6i 100hk Siter <<KnustEgg>> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Supersprint potta demper betraktelig mere enn autospar potta som jeg har nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clintern Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Sitat Originally posted by tarild Supersprint potta demper betraktelig mere enn autospar potta som jeg har nå. Jepp sant det, er fri flyt i sånne "jallapotter" ;) Siter <<KnustEgg>> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 clintern: Dette er vel ikke Statoil ved Bjerkebanen? ;) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Juni 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 tenkt jeg skulle ha en rustfri effektpotte fra autospar (ikke DTM) kansje det holder med dette Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clintern Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Sitat Originally posted by Oleee clintern: Dette er vel ikke Statoil ved Bjerkebanen? ;) Kanskje det :P srednA: Burde holde det.. Fjern midtre potte og skaff et erstatningsrør(simons og supersprint har det),sleng på effektanlegget så skal ikke det bråke så mye at du får problemer i kontroll. Men nå vet ikke jeg hvor mye disse anleggene fra autospar demper, men det ordner seg sikkert.. Bedre at det bråker litt for mye enn for lite ;) Siter <<KnustEgg>> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Juni 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Sjekka prisen på erstatningsrør (sving)i dag, kosta 1200 supersprint/thorsov... simons/mekkonomen hadde ikke hørt om det. Syntes 1200 var litt dyrt for et lite rørstykke. Noen som kjenner til andre forhandlere? Har sett noe lignende på autospar til en kurant pris, men det var til golf 2 Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Sitat Originally posted by clintern Kanskje det :P Bare lurte på det skjønner du..siden du jobba med vinkelsliper'n så jeg;) Fikk aldri lov til det jeg når jeg jobba med bakrepotte...:( Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clintern Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Sitat Originally posted by Oleee Bare lurte på det skjønner du..siden du jobba med vinkelsliper'n så jeg;) Fikk aldri lov til det jeg når jeg jobba med bakrepotte...:( Den ene gangen var det visst lov(må få gi æren til ZimSlim som gjorde jobben). Men da jeg en gang senere dro dit for å fikse på noe så sa dem at det ikke var lov.. jaja... Siter <<KnustEgg>> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg