Gå til innhold

mellompotte

Ranger emnet

srednA

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette på en bakre effektpotte i løpet av sommeren. Når jeg holder på under der kan jeg like gjerne fjærne mellompotta.

Har ikke sett så nøye på hvordan den er festa, men den står på skrå og det er noe svinger der.

Jeg lurte på om det er noen som har gjort dette tidligere?

Noen tips til en- kontroll?

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerna midtpotta og kjørte med rett rør til bakpotta. Ble et sabla til bråk som satt i øra lenge etter motoren var stoppa. Så da slang jeg inn en rund lang potte fra bilxtra som demper litt mere. Nå er eneste problemet mitt at det ligger litt oppi bilen, men det skal fikses på snart jeg har tid og lyst :) Ble litt grommere lyd enn hva det var før. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg gjort med min midtre lyddemper :P

Ikke å anbefale da røret vil ruste etter et halvt år eller no pluss at bakre potte ofte sklir litt ned under kjøring og blir skjev :/

Syns ikke det bråker for mye i det hele tatt. Bakre potta er et supersprint effektanlegg m/ 2 enderør. Den demper lyden såpass at det blir et passe lydnivå ved normal kjøring, og ganske mye bråk ved aks. i 1. og 2. gir ;)

Bil: 1.6i 100hk

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Oleee

clintern: Dette er vel ikke Statoil ved Bjerkebanen? ;)

Kanskje det :P

srednA: Burde holde det.. Fjern midtre potte og skaff et erstatningsrør(simons og supersprint har det),sleng på effektanlegget så skal ikke det bråke så mye at du får problemer i kontroll. Men nå vet ikke jeg hvor mye disse anleggene fra autospar demper, men det ordner seg sikkert..

Bedre at det bråker litt for mye enn for lite ;)

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka prisen på erstatningsrør (sving)i dag, kosta 1200 supersprint/thorsov... simons/mekkonomen hadde ikke hørt om det.

Syntes 1200 var litt dyrt for et lite rørstykke. Noen som kjenner til andre forhandlere? Har sett noe lignende på autospar til en kurant pris, men det var til golf 2

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by clintern

Kanskje det :P

Bare lurte på det skjønner du..siden du jobba med vinkelsliper'n så jeg;) Fikk aldri lov til det jeg når jeg jobba med bakrepotte...:(

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Oleee

Bare lurte på det skjønner du..siden du jobba med vinkelsliper'n så jeg;) Fikk aldri lov til det jeg når jeg jobba med bakrepotte...:(

Den ene gangen var det visst lov(må få gi æren til ZimSlim som gjorde jobben).

Men da jeg en gang senere dro dit for å fikse på noe så sa dem at det ikke var lov.. jaja...

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider