Gå til innhold

Golf Gtd kjøp

Ranger emnet

Rhaps0dy

Anbefalte innlegg

Funker helt fint, men alt er jo relativt hva man er vant til i fra før. Det er ikke akk. noe farts vidunder eller kjapp i aks. sånn sett, men funker greit nok. Og du har mange muligheter med å skru de opp på både diesel trykk og turbo trykk for å gjøre dem litt kvikkere, og dette uten komplikasjoner for motoren og andre komponenter.

Billig å "trimme" og driftsikker og ellers billig bil å eie...

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rhaps0dy

Noen som har noen erfaringer ang Golf 3 turbo diesel?? Går desse bilene bra. Har ein på hånd no, gått 125 000 strøken i lakk og interiør. 50 000 kr. Verdt å kjøpe??

Hvilken årsmodell er det da?

Er det en GTD eller TDK?

Når må reg.reim skiftes?

Sjekk om det er rustdannelse på bakluka!

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og viss det er 2dørt, sjekk rust rundt de bakre siderutene, vann har en tendens til å samles der.

når du prøvekjører den, dra på opp til 3000rpm og gir opp til andre gir. viss den gnager da så styr unna. dette må du gjøre på kald motor.

kjør gjerne bilen igjennom en vaksehall med høytrykkspyling for å sjekke om den lekker noen plass, slik som i takluke, og bak en plass.

men ellers så er ikke 50K noen dyr pris, helt greit å betale det for en strøken bil!

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sinnsykt lett for at det er rust på bakluka ja... oxo på kanaler... skal kjøpe meg gtd om ca en uke eller noe(så fort j får solgt min bmw 320 e36... å golfen er en 94mod,byttet motor så den har bare gått 65000 også er det juster bare gule koni..(høyde & stivelse) 17" som er nice, sinnsykt skinn intreør(svart) og med stereo!! skal gi 60k for den!!! er så å si helt strøken.. nylakket for ikke så lenge seiden!!! men hvis du skal skru opp pumpa på den diesel motoren så ikke gjør det selv hvis du ikke kan det!!! da kan du lett knekke motoren!! det vet j om flere som har gjort... j skal selv chippe den 1,9gtd så da får j vel ca112hk å det går ikke så værst faktisk!!!!:D

SIGNATURREGLER: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en bra bil det, billig også...

Men en GTD har orginalt 75hk, hvis du chipper den får du ikke mange hestene ut av det, husk dette er ikke en TDI.:o

Chipper du 75 hester's turbodiesel får du kanskje litt over 80 hester....:op

Har du en TDI motor med 90hk , får du bedre utnyttelse av chippen, da får du nesten 120hkm'm

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by illenium

kan vel ikkje chippe GTD...for det er jo en TDK maskin som står i den..den har mekanisk innsprøytning visst eg har rett? kan vel bare stille på turbotrykket å stille på diesel pumpa..

Stemmer det. Kan ikke chippes :(

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rlsa

Hørtes ut som en bra bil det, billig også...

Men en GTD har orginalt 75hk, hvis du chipper den får du ikke mange hestene ut av det, husk dette er ikke en TDI.:o

Chipper du 75 hester's turbodiesel får du kanskje litt over 80 hester....:op

Har du en TDI motor med 90hk , får du bedre utnyttelse av chippen, da får du nesten 120hkm'm

Vis meg chipen til TDK maskina???? så skal jeg kjøpe dusin vis av kasser med den :D

Og som jeg har skjønnt har ikke du mye erfaringer med 75HK TDK motorene...

Kan mer eller mindre vedde på at TDK motoren kan du få til å gå bedre enn en hver eneste Golf 3 med Orginal TDi motor, enten det er 90 hk eller 110 hk med eller uten chip, og dette MYE billigere og bare med enkle inngrep med et skrujern....

Eneste man må passe på når man justere diesel trykket er at den ikke får for mye, og at man kompenserer dete med mere luft i fra turboen...... uster til det ryker, og juster turbotrykket så etter for å kompensere dette, og når det slutter å ryke, er det akk passe :D

mvh

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rhaps0dy

Det er en Tdi motor som står i den Gtd eg skal kjøpe. Noen som har noen erfaringer med chipping. Må dette registreres på bil tilsynet??

ikke tenkt på det du. visst bien er registrert i landet etter 01,01,1996 skal du betale HK avgift fotr dette, visst det overkommer en viss prosent, husker ikke eksakt, men dette skal du ikke bry deg om, er 1-1 000 000 sjangs for at du blir evnt merka om det sku ha noe å si....

Så lenge den er under avgifts kravene og sånnt, skal dette gå meget bra.....

Og visst det er en GT TDi du får for 50K er ikke prisen noe i veien med så lenge bilen er grei å se til..... :d

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey....

Skal ikke krangle med dere om det hører jeg:)

Har bestandi trudd at man kunne chippe den, slik som jeg gjorde med min BMW 318i (e-36), men at man ikke fikk særlig mange hestene ut av det... Trudde alle innsprøytnings bilene kunne chippes:rolleyes:

Jeg synes heller ikke 50k høres mye ut for golfen....

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider