Gå til innhold

1.8 liter, et minimum !

Ranger emnet


prosessoren

Anbefalte innlegg

Har en 94mod 3'er 1.8 - 90 HK.

Dette er i mine øyne et minimum av hva som kan være av motor i denne bilden, tør ikke å tenke på hvordan det er med forbikjøringer og aks i fartsfelt med en 1.4 liter på 60hk. Dette er det vel bare bestemor som kan ha tolmodiget til ??

 

Skal selge golfen nå, nettop på grunn av motoren. Bilen er ellers topp den, både i komfort / utseende og kjøreegenskaper sånn sett, men de 90 HK blir for meg litt for vagt, irriterer meg ved langkjøring/forbikjøringer/stigninger osv, siden jeg stadig kjører oslo-bergen.

 

Men om det blir en ny golf, vet jeg ikke, men da må det vertfall være en gti 16ventiler, eller VR6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by _DuDe|

aner ikke!!! spørr NBS!!! står på hjemme siden dems priser å alt!!

 

finner ikke noe om chipping til GTD på nbs sine sider jeg, sleng opp en link da!!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vertfall er molbo er at i 95 kom golf med en 2.0 liter, med 115hk, akkurat den samme som sitter i golf gti 8v, men denne heter derimote ikke gti, hva er dette for noe tull ? (8v versjonen holder seg ikke verdig til å hete gti i mine øyne), 8v-utgaven gir et feil bilde av hva golf gti skal representere. Dvs: Golf 3 gti 8v,(115hk) ble bare laget for å melke et marked, rettet mot ungdommen, som tar helt av bare de hører initialene GTI, men VW burde skamme seg for å ha laget denne bilen syns jeg, 16v, med 150 hk, er en representativ gti, og det er den eneste 3'eren som er en "ekte" gti for å si det sånn (sett bort fra non-gti Vr6)...

 

Skal du kjøpe en gti 8v ? se heller om du finner golf III med 2.0 , eller en 1.9Tdi (110hk), disse har like bra motor (tdi t.o.m bedre), og er billigere, og sist men ikke minst - du blir vertfall ikke lurt som du gjør ved å kjøpe 8v.

 

Edit: Golf III 8v 115 hk, bruker 10.1 sek på 0-100, min mors hyundai med 105 hk, bruker 9.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

enig der 1.8 er ett minimum! men akkselerasjonen får du ordna på ved å montere luftfiler og ny eksos.

 

Tror nok heller det stort sett er lyden som endrer seg, ellers får du vel effektøktning lik null på en slik 1.8 90hk motor ved å bytte eksos og luftfilter..

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår