Ideal Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by prosessoren Skal du kjøpe en gti 8v ? se heller om du finner golf III med 2.0 , eller en 1.9Tdi (110hk), disse har like bra motor (tdi t.o.m bedre), og er billigere, og sist men ikke minst - du blir vertfall ikke lurt som du gjør ved å kjøpe 8v. Det du ser helt bort i fra er jo at utstyrsnivået er helt annerledes på en "GTI".. Jeg har f ex aircondition, fire elekriske vinduer, elektrisk soltak, skivebremser bak, og så videre.. Jeg har ikke helt inntrykk av at du har vurdert alt, og jeg kjøpte ikke bilen pga det står "gti" på den, men heller pga den hadde aircondition og selger solgte den billig pga noen småfeil og litt shabby lakk - så dette argumentet ditt om at man blir lurt pga det står GTI er jo bare pisspreik, hvem i all verden blir lurt når de vet at bilen har 2.0 8v 115hk? da vet man jo akkurat hva man går til, uansett om det står "gti" på bilen... Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Ideal Tror nok heller det stort sett er lyden som endrer seg, ellers får du vel effektøktning lik null på en slik 1.8 90hk motor ved å bytte eksos og luftfilter.. psykisk så funker det ;) Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Ideal Det du ser helt bort i fra er jo at utstyrsnivået er helt annerledes på en "GTI".. Jeg har f ex aircondition, fire elekriske vinduer, elektrisk soltak, skivebremser bak, og så videre.. Jeg har ikke helt inntrykk av at du har vurdert alt, og jeg kjøpte ikke bilen pga det står "gti" på den, men heller pga den hadde aircondition og selger solgte den billig pga noen småfeil og litt shabby lakk - så dette argumentet ditt om at man blir lurt pga det står GTI er jo bare pisspreik, hvem i all verden blir lurt når de vet at bilen har 2.0 8v 115hk? da vet man jo akkurat hva man går til, uansett om det står "gti" på bilen... Men, så må du betale x antall kroner mer i forsikring sammenlignet med en Gl, uansett om forsikringen står i Bestemors navn. Gti 8v er ingen Gti når det kommer til ytelse og prestasjoner, den har bra nm tidlig, men det er alt! Tilogmed min 1,8 med trimkam skal ikke være mye tregere enn en Gti 8v! Nei kjøp Råolje bil(Tdi/Tdk), litt dyrere i innkjøp, men billigere i drift, forsikring og Mye lettere å trimme, en Tdi med chip er mye bedre enn en Gti 8v! Det ustyret du får i en Gti får du også i Gt, ergo Gt Tdi/GtD er et mye bedre alternativ! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 B.T.i: trim kam? er dette til en 1.8 Gl ? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by mono B.T.i: trim kam? er dette til en 1.8 Gl ? Stemmer det, er til alle Vw 1,8 med hydr. løftere! Koster ca. 3k hos Kollevold, ifølge dem 10hk, realistisk effekt: 7-8hk! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 3k for 7-8gamper mer, er det da virkelig verd det? er dette forresten noen man kan gjøre selv "hjemme i garasjen" ting? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Askergolf Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Jeg har trimkam på min 1.8l 8v og jeg merket forskjellen mest på at den ble no jævlig turtalsvillig. Den er heller ikke slapp i pådraget lenger når jeg paserer 4000 som standarmotoren blir. Siter VW Golf 3 GTI 16v Volvo 740 TIC Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 min er heller slapp i pådraget før 3000rpm, men etter går den veldig bra. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Askergolf Jeg har trimkam på min 1.8l 8v og jeg merket forskjellen mest på at den ble no jævlig turtalsvillig. Den er heller ikke slapp i pådraget lenger når jeg paserer 4000 som standarmotoren blir. Samme merker jeg også, blir et lite rykk i bilen, i tillegg er lyden forskjellig, hører at den er kvassere! mono: Er litt dyrt ja, men jeg har byttet div pakninger o.l i toppen, så jeg investerte liksågodt i en kam samtidig! Best resultat får du ved å montere justerbar kamdrev, nye fjærer og løftere! Dette kan du nok gjøre i garasjen, bare vær nøye når du monterer kamdrev/kamhjul og sjekk tenningen med en tenningslampe, det er en fordel å ha en kompis med litt peiling på bil! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 ah ok, synd de fleste kameratene mine bare har litt peiling på bil.. men men, tror jeg drøyer motor trim. er så lei av å se G3'er som kjører rundt med badlook list og slike "normale" styling ting, har du sett en så har du sett dem alle, noen som er enig? har mine drømmer om hva jeg vil gjøre med min, men penger er en ting man alltid har forlite av... Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.