Gå til innhold

Hvor får man kjøpt gitter til grillen?

Ranger emnet

Zamot

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage gitter til frontfangeren der det er "hull" nederst og evt. i midten, men lurte på hvor man får kjøpt gitter?

Veit man får det på Torshov (Biltema Trondheim hadde ikke!). Men lurte på om det er flere steder som selger, for å finne det "perfekte".

Lurte også på hvordan de er, om det er metall som er lakkert, eller bare plast. Om de liksom er bøybare (og i såfall "knekker" lakken av?)

Kanskje det er best å gjøre slik, altså kjøpe metallgitter (ulakkert) i en jernvareforretning og skjære/bøye til for så å lakkere selv. Noen som har sett gitter som kan passe, i noen jernvareforretninger eller andre steder?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Hehe, har hatt samme tanken for lenge siden. Men den ruster. Men den kan jo lakkeres. Men blir for liten uansett...

;)

hehe :D

kjøp rustfritt fra jernvarehandel, da får du så store pålater at det ikke blir noen skøyter, å fargen ser jo ikke så værst ut, holder seg bra også! men er ikke billig dah...

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R|ppeR

kjøp rustfritt fra jernvarehandel, da får du så store pålater at det ikke blir noen skøyter, å fargen ser jo ikke så værst ut, holder seg bra også! men er ikke billig dah...

Men har de slikt på f.eks. Jernia da? Må man kanskje dra til spesialister eller gjerde-firmaer eller blikkenslagere eller no?

Men vil ha mørk/sort så da må det vel lakkes uansett.. Mørk sølv / sort crom hadde vært fetest!

Tipper det kanskje er likesågreit å kjøpe gitter hos bilrekvisita/styling-butikk. Sikkert like billig som å kjøpe hos jernvare + lakk...

:)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har de slikt på f.eks. Jernia da? Må man kanskje dra til spesialister eller gjerde-firmaer eller blikkenslagere eller no?

Men vil ha mørk/sort så da må det vel lakkes uansett.. Mørk sølv / sort crom hadde vært fetest!

Tipper det kanskje er likesågreit å kjøpe gitter hos bilrekvisita/styling-butikk. Sikkert like billig som å kjøpe hos jernvare + lakk...

:)

brukte litt feil ord der,mente ikke jernvarehandel, men dra på et lager utsalg der de selger stål å sånt..mulig de må bestille, er vel ikke hver dag noen kjøper så fin masket.

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte litt feil ord der,mente ikke jernvarehandel, men dra på et lager utsalg der de selger stål å sånt..mulig de må bestille, er vel ikke hver dag noen kjøper så fin masket.

Da er vi egentlig tilbake til det jeg lurte på, hvor finnes slike forretninger??

Noen som vet om noen? navn? adr?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi egentlig tilbake til det jeg lurte på, hvor finnes slike forretninger??

Noen som vet om noen? navn? adr?

du bor i trondheim? da drar du på Smith, vet ikke hvor det ligger jeg, men vet bare at smith på steinkjer får varer fra smith i trondheim!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bor i trondheim? da drar du på Smith, vet ikke hvor det ligger jeg, men vet bare at smith på steinkjer får varer fra smith i trondheim!

se hva jeg fant:

http://www.gulesider.no/gsi/tolink.do?mode=M&itemId=KART&custId=&lineId=Z00066MC&bcId=866&url=/map.do&id=c_Z00066MC

prøv der du..

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, får sjekke opp det.. Drar til Akershus snart, så det kan godt være firmaer der og...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, får sjekke opp det.. Drar til Akershus snart, så det kan godt være firmaer der og...

er vel slike i alle "store" byer..ellers kan du dra på et mekansikverksted å få de til å beestille med når de bestiller stål selv..

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netting2.jpg

Nettingen er kjøpt på Thorshov for 149.- hvis jeg ikke husker feil.....100 x 20cm trur jeg....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider