Gå til innhold

Audi turbo!!!!!

Ranger emnet


RD 350

Anbefalte innlegg

je , jeg vet det har vært oppe maaaaaaange ganger før...

 

Får liksom ikke helt oversikt over alle inleggene..!!:op

 

MEN:

 

AUDI 90 B3... Quattro... femmer!!!! 1988 mod

 

ombygg til turbo, vet ikke hvilken motor man trenger, men det finnes mange brukte !!

 

- noen som vet hva som er lurt for å få det enklest? (hvilken motor) - bør ikke være en så alt for gammel da.

 

 

hva må til for å godkjenne?

 

bremser??

 

drivverk??

 

opheng/ dempere?

 

kan noen med peiling/ erfaring fortelle meg hva jeg bør gjøre?

 

 

Bør men skaffe en 20V, og bygge på den istedet?

 

hvor bør man godkjenne?

 

håper dete blir en særiøs tråd!

 

mvh

Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer jo først an på hvor mye penger du skal legge i dette.

når er bilen reg.

jeg ville ha fått tak i motor gir og understell fra s2 coupe med 3b motor kan også være aby eller aan motor men disse må bygges om litt.går fint å bruke std drivverk også,men da må du gjøre noe med bremsene.

sett dette i bilen kjøp et autronic smc sprut og msd 6a tennings boks og du får mye moro for selv med std motor,men har du datasprut er det enkelt og bygge videre på motoren da slepper du å prøve masse chip som ikke fungerer og du sparer masse penger,datasprut 17000,-chip 10000,-pr gang.håper dette hjalp deg litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ombygg til turbo, vet ikke hvilken motor man trenger, men det finnes mange brukte !!

 

S2 / RS2 / S6 (2.2T) motor ?

 

- noen som vet hva som er lurt for å få det enklest? (hvilken motor) - bør ikke være en så alt for gammel da.

 

S2 motor.

 

 

hva må til for å godkjenne?

Mye.

 

bremser??

RS2 bremser er ikke å forakte.

 

drivverk??

Tåler 400 hk.

 

opheng/ dempere?

Bilen må bli stivere, bytte ALT av foringer, dempere, fjører etc.

 

kan noen med peiling/ erfaring fortelle meg hva jeg bør gjøre?

Spør audi først, så spør biltilsynet.

 

Bør men skaffe en 20V, og bygge på den istedet?

Var målet 170 hk ?

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RD 350

 

lurte på om det var lurt å bygge på en audi 90 20V, ettersom den allerede har S2 bremser, og stivere oppsett..??

 

Når du sier "audi 90 20v" så tenker jeg automagisk: Turbokonvertering.

Nei det går ikke.

 

Kjøp ABY. eller AYB

eller YBA eller BDA.

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by ivers

 

Når du sier "audi 90 20v" så tenker jeg automagisk: Turbokonvertering.

Nei det går ikke.

 

Kjøp ABY. eller AYB

eller YBA eller BDA.

 

Planen er å kjøpe en audi 90 20V (170Hk)

 

Den SKAL bli godkjent...!!!!

 

for å få dette godkjennt....

 

MÅ bremsene skiftes?

 

dempere/fjere..?? MÅ, eller BØR det skiftes?

 

Differensialer/drivverk.. vet at quattro TÅLER 400hk, men er det GODKJENT? (med en turbo motor på 230 hk)

 

drømmen er å fikse en lik denne:

 

 

rs80h.jpg

Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen RS2 refleksplate og bakfanger ;)

 

Det er dyrere å trimme 20v'n enn 10v'n...

 

Få tak i en 20v Turbo med engang og bygg ut på den.

Og ja, du får det godkjent med B3, er liksågreit å bytte bremser med engang...

 

Bytte understellet trenger du nødvendigvis ikke, men skal du ha kjøreegenskaper er det ikke så dumt.... :D

 

"quattro tåler 400hk"

 

Jeg har kjørt i hjel et drivverk på hard kjøring med 20v'n ;)

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ivers

Pen RS2 refleksplate og bakfanger ;)

 

Det er dyrere å trimme 20v'n enn 10v'n...

 

Få tak i en 20v Turbo med engang og bygg ut på den.

Og ja, du får det godkjent med B3, er liksågreit å bytte bremser med engang...

 

Bytte understellet trenger du nødvendigvis ikke, men skal du ha kjøreegenskaper er det ikke så dumt.... :D

 

"quattro tåler 400hk"

 

Jeg har kjørt i hjel et drivverk på hard kjøring med 20v'n ;)

 

Konklusjonen min utifra dette er altså:

 

Bremser kan beholdes orginalt

Drivverk orginalt.

 

Å dette er 100% sikkert??

 

nei... skal kjøpe 20V (170 hk) uten turbo...

 

etterhvert kan det bli turbomotor!, (hentet fra S2) og RS2 tuning!!!!

Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel... nå har det vel seg slik at lite eller ingenting fra 7A motoren kan brukes på en NG (10V) som jeg har.

 

Skal til å trimme og styre litt med den jeg har, så det hadde vært greit å ha noe på lur hvis ting skulle skjære seg.

 

Men er vel greiest å putte inn en NG igjen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by one

Vel... nå har det vel seg slik at lite eller ingenting fra 7A motoren kan brukes på en NG (10V) som jeg har.

 

Skal til å trimme og styre litt med den jeg har, så det hadde vært greit å ha noe på lur hvis ting skulle skjære seg.

 

Men er vel greiest å putte inn en NG igjen da...

 

11 000kr

Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår