Gå til innhold

hjelp angående textylering av bil.

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Skal understells behandle bilen, hva sikkerhets utstyr bør jeg ha?

Det jeg har nå er en løfte bukk og så har jeg presenning rundt bilen og på bakken slik att det blir som ett lite rom under bilen, hvorfor gjør jeg dette? jo, for det griser så mye, bare så det er sagt, men mens jeg er under bilen/inni teltet, så regner jeg med att jeg trenger maske og litt annet som sikrer meg for div. stoffer.

Noen som kan gi meg noen råd?

og en liten ting til, er det slik jeg bør gå fram for og få ett bra resultat?

1. Bruke trykk pistol med påskrudd textyl boks

2. legge på ett lag textyl

3. vente 5 min og legge ett til lag textyl

4. gjenta en siste gang

eller burde jeg gjort noe annet?

Mvh Clone baby

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk å bruk maske med gass filter på. det er viktigt og ansikts maske med briller under og muligens hørselsvern.

framgangs måten du beskriver er bra, det var nok liggnanes eg gjorde på min bil. men lag til ein slange med ein liten tupp på av kobberrør. ca 10-15 cm. fest røret til slangen. klem flat røret på den andre enden og sag ett par spor på røret. dette er vist du skal TECTYL behandle inne i kanaler og div. hul rom. da spruter det over alt når du gjer det inne i kanalen.

og husk. prøv deg fram med luft trykket. har vert med på at boksen har eksplodert (ved stort trykk) og boksen har kollapset ved feil trykk

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere glemmer det som er det viktigste med hele jobben:

RENGJØRING under bilen først. Ha på såpe og steam bilen REN under. Få bort all sand/møkk/dritt etc, - også må bilen tørke.

Ellers er hele tectyleringen bortkastet.

Så:

Bruk TYNN Tectyl (511) før du legger på slitelaget etterpå...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting er vel å bruke TJUKK ikke-flytende men seig tectyl der du kan. Flytende/på-boks tectyl har du på plasser du ikke når med pensel... den tykke kan du slenge på i tykkere lag (sier seg selv), så slipper du å spraye samme plassen med 5 lag for å få samme resultat...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Dere glemmer det som er det viktigste med hele jobben:

RENGJØRING under bilen først. Ha på såpe og steam bilen REN under. Få bort all sand/møkk/dritt etc, - også må bilen tørke.

Ellers er hele tectyleringen bortkastet.

Så:

Bruk TYNN Tectyl (511) før du legger på slitelaget etterpå...

Hørest lurt ut ja, men hva med de stedene som er utsatt for rust osv? jeg har sveiset ca 10% av hele bunnen og er redd for att det skal begynne og ruste når jeg spyler, eller?

Men er det slik att textyl dreper rust også? slik att jeg ikke trenger og være så redd for att det ruster?

Og hva er den lureste måten og komme seg under bilen for og spyle?

Skal jeg bruke avfetning? under før jeg spyler?

Tar imot ALLE svar! ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det starter ikke å ruste på et blunk... Hvis du du spyler av, så lar det tørke så går det greit. Du trenger vel ikke avfetting, pga det er jo bare gammel us.bh. og drit som skal vekk? Enkleste er å kjøre på en bensinstasjon som har understellsvask med i programmet å ta det der. Komme jo an på hvor mye som må vekk seff... Litt løs drit går fint.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider