stepside Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Heisan Grabbar! (er det noen jenter her?). Har fått tak på et NOS (lystgass) annleg til 350 TBI:en. Venter den inn til uken, men det tar nok litt lengre tid til jeg får tid å montere den. Er det noen som har erfarenhet med NOS på en 350 motor? Jeg har sjekket kompresjon i motoren og den er meget bra, men jeg har hørt at bensinpumpens stand også er viktig? Hvordan måler jeg dette, antar at jeg må måle trykket etter brensleregulatoren? Den skal vell være 12-13 psi? Hvem lager den beste brenslepumpen for en 350 tbi (bolt on takk :-) Ellers har jeg nytt eksos, headers, flowmaster 50 potte, 3" hele veien og foreløpig ingen katalysator....bråker en del men for et hærligt lyd....... K&N luftfilter og portet TBI:en......går mærkabart bedre nå....:-) Venter også på en Edelbrock performer insug manifold i posten. Til vinteren planlegges holley tbi, World Class SR heads og en trivelig cam. Er det noen som kan brenne chipper til en TBI? Har hørt at man må til sverige for å gjøre det men er det noen her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Mai 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 Mange som trimmer TBI motorer bruker GM sin orginale TPI bensinpumpe (24gph/50psi), er nesten 100% sikker på at den passer i tanken der hvor du har den orginale. Skal du ha noe enda heftigere er det mange som også bruker pumpe fra Walbro, tror den også er bolt-on.. Sålenge du bruker orginal bensintrykksregulator på 13-14PSI er det ikke noe problem.(bør vel økes litt ved mye trimming??). Dette vet du kanskje, men en annen ”low budget” oppgradering er å bruker Throttlebodyen fra 454’en (670CFM) som har 2” ”hull” i forhold til 305/350 (500CFM) som har 1 11/16”, og samtidlig borre opp f.eks Edelbrock TBI innsuget fra 1 11/16” til 2”. Da får du også større injectorer fra dine orginale 55lb/hr til 454’n sine 80lb/hr.. Vet ikke budsjettet ditt ;), men dette er iallefall et billig alternativ til et komplett Holley TBI. Når det gjelder chip-modifisering har jeg ikke peiling på om det er noen i Norge som gjør sånn..kanskje Techlinebilelektro?? Det beste er jo selvfølgelig å ha bilen hos de som lager chip’en, finner du ingen sånne som vil påta seg oppdraget finnes det jo firmaer over dammen som lager chip’er utfra diagnose data tatt fra ECM’en din fra programmer som f.eks WinALDL. Si fra hvis du finner noen i Norge som gjør det ;) Men du må helt klart ha ny spesial chip hvis du skal gjøre det ovenfornevnte + bytte kam og topper.. Detta blei vel så langt og kjedelig så det er sikkert ingen som gidder å lese det..... Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mai 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 her var det mye bra lesning! Leter etter en holley eller en 454 tbi og det er altid noen på ebay og skal naturligtvis borre edelbrok insuget. Jeg har snakket med techline men han gjør ikke slikt selv , han bruker visst en fyr i Gøteborg. Egentligen skulle man vell kunne lære seg dette selv......men det er all den der tiden da som bare flyr avgårde.....:-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Originally posted by stepside her var det mye bra lesning! Leter etter en holley eller en 454 tbi og det er altid noen på ebay og skal naturligtvis borre edelbrok insuget. Jeg har snakket med techline men han gjør ikke slikt selv , han bruker visst en fyr i Gøteborg. Egentligen skulle man vell kunne lære seg dette selv......men det er all den der tiden da som bare flyr avgårde.....:-( Ja det beste hadde jo vært å kunne laget chip’en selv. Da kan man jo gjøre endringer på chip’en etterhvert som man gjør endringer på bilen.....Jeg kommer etterhvert til å kjøpe meg en PROM-brenner fra f.eks. http://www.xtronics.com/memory/eprom.htm og Editerings program fra http://www.tunercat.com/ og gjøre det selv (prøve iallefall) når jeg en eller annen gang går igang med TPI prosjektet mitt.... Så forresten at Holley sin 670 TBI (502-6) ikke koster mer enn ca $350, trudde de var dyrere jeg..... Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juni 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 ca 150 på ebay. har ikke handlet der før men tror jeg skal prøve meg. har du et bra link til et sted der man kan lære seg hva data fra tbi ecm:en betyr alt det der med WOT og hva det nå heter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Originally posted by stepside ca 150 på ebay. har ikke handlet der før men tror jeg skal prøve meg. har du et bra link til et sted der man kan lære seg hva data fra tbi ecm:en betyr alt det der med WOT og hva det nå heter? hehe, vet ikke om noen side hvor forkortelsene står, men WOT står iallefall for WideOpenThrottle. Men DIY PROM forumet og TBI forumet her er ganske bra: http://www.thirdgen.org/techbb2/index.php? Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 http://www.skrivoskruv.se En Svenske som har sett seg godt inn i desse innsprøytningene. Synest han var billig på hardware. Men kostbar for arbeid. Kansje tidkrevende tuning?? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Har på hobbybasis satt meg inn i å justere GM innsprøytningsmotorer, og kjøpt noe utstyr.... Har bl.a.: Pocket Programmer 2 Romulator UV-sletter (Billig jalla utgave) Div overganger/adaptere (http://www.moates.net) OBD I til RS232 kabel (AKM cables) TTS DataMaster 8D og TT Hoppa egentlig bare ut i det, lærer lite ellers! Ja, det er veldig tidkrevende skal man få det 100%, men er mulig å fa det kjørbart ganske fort. Alle SD (Speed Density / MAP-føler systemer) dvs TBI med flere, må justeres når du bytter større ting som kam, topper, innsug, osv.... Hopp i det dere og! Bare gøy, men noe kostbart i starten. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Glemte noe av det viktigste! Har selvfølgelig TunerCat! Kan sikkert hjelpe noen med enkle ting, som skru av startsperre, fjerne EGR-styring og slette div feilkoder (hindre dem i å bli lagret). Tar ett skritt av gangen... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juni 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 Hei chevy 350. Det er det der med tiden da :-( Men jeg er helt enig med deg egentligen er det vell bare å poppe ut i det...... Hvis du hadde tid en kveld hadde det vart meget triveligt å få en liten introduksjon, eller kanskje du kan ta på deg en jobb? Foreløpig har jeg kun headers, luftfilter og tirdgen modifikasjon av tbi. Jeg har edelbrook tbi insuget på vei (handler alt på summitracing.com). I vinter skal jeg plukke på topper og kam samt en holley tbi da trenger absolutt en ny chip........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 mr chevy350, du bor ikke i bjerkelundsveien? mener jeg har sett bilen din, hvis den er litt rusten på siden av planet ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.