Gå til innhold

Nos

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisan Grabbar! (er det noen jenter her?).

 

Har fått tak på et NOS (lystgass) annleg til 350 TBI:en. Venter den inn til uken, men det tar nok litt lengre tid til jeg får tid å montere den.

Er det noen som har erfarenhet med NOS på en 350 motor?

 

Jeg har sjekket kompresjon i motoren og den er meget bra, men jeg har hørt at bensinpumpens stand også er viktig? Hvordan måler jeg dette, antar at jeg må måle trykket etter brensleregulatoren? Den skal vell være 12-13 psi?

 

Hvem lager den beste brenslepumpen for en 350 tbi (bolt on takk :-)

 

Ellers har jeg nytt eksos, headers, flowmaster 50 potte, 3" hele veien og foreløpig ingen katalysator....bråker en del men for et hærligt lyd.......

K&N luftfilter og portet TBI:en......går mærkabart bedre nå....:-)

 

Venter også på en Edelbrock performer insug manifold i posten.

 

Til vinteren planlegges holley tbi, World Class SR heads og en trivelig cam. Er det noen som kan brenne chipper til en TBI? Har hørt at man må til sverige for å gjøre det men er det noen her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som trimmer TBI motorer bruker GM sin orginale TPI bensinpumpe (24gph/50psi), er nesten 100% sikker på at den passer i tanken der hvor du har den orginale. Skal du ha noe enda heftigere er det mange som også bruker pumpe fra Walbro, tror den også er bolt-on..

Sålenge du bruker orginal bensintrykksregulator på 13-14PSI er det ikke noe problem.(bør vel økes litt ved mye trimming??).

 

Dette vet du kanskje, men en annen ”low budget” oppgradering er å bruker Throttlebodyen fra 454’en (670CFM) som har 2” ”hull” i forhold til 305/350 (500CFM) som har 1 11/16”, og samtidlig borre opp f.eks Edelbrock TBI innsuget fra 1 11/16” til 2”. Da får du også større injectorer fra dine orginale 55lb/hr til 454’n sine 80lb/hr..

 

Vet ikke budsjettet ditt ;), men dette er iallefall et billig alternativ til et komplett Holley TBI.

 

Når det gjelder chip-modifisering har jeg ikke peiling på om det er noen i Norge som gjør sånn..kanskje Techlinebilelektro?? Det beste er jo selvfølgelig å ha bilen hos de som lager chip’en, finner du ingen sånne som vil påta seg oppdraget finnes det jo firmaer over dammen som lager chip’er utfra diagnose data tatt fra ECM’en din fra programmer som f.eks WinALDL. Si fra hvis du finner noen i Norge som gjør det ;)

 

Men du må helt klart ha ny spesial chip hvis du skal gjøre det ovenfornevnte + bytte kam og topper..

 

Detta blei vel så langt og kjedelig så det er sikkert ingen som gidder å lese det.....

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye bra lesning!

 

Leter etter en holley eller en 454 tbi og det er altid noen på ebay og skal naturligtvis borre edelbrok insuget.

 

Jeg har snakket med techline men han gjør ikke slikt selv , han bruker visst en fyr i Gøteborg. Egentligen skulle man vell kunne lære seg dette selv......men det er all den der tiden da som bare flyr avgårde.....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

her var det mye bra lesning!

 

Leter etter en holley eller en 454 tbi og det er altid noen på ebay og skal naturligtvis borre edelbrok insuget.

 

Jeg har snakket med techline men han gjør ikke slikt selv , han bruker visst en fyr i Gøteborg. Egentligen skulle man vell kunne lære seg dette selv......men det er all den der tiden da som bare flyr avgårde.....:-(

 

Ja det beste hadde jo vært å kunne laget chip’en selv. Da kan man jo gjøre endringer på chip’en etterhvert som man gjør endringer på bilen.....Jeg kommer etterhvert til å kjøpe meg en PROM-brenner fra f.eks. http://www.xtronics.com/memory/eprom.htm og Editerings program fra http://www.tunercat.com/ og gjøre det selv (prøve iallefall) når jeg en eller annen gang går igang med TPI prosjektet mitt....

 

Så forresten at Holley sin 670 TBI (502-6) ikke koster mer enn ca $350, trudde de var dyrere jeg.....

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

ca 150 på ebay. har ikke handlet der før men tror jeg skal prøve meg.

har du et bra link til et sted der man kan lære seg hva data fra tbi ecm:en betyr alt det der med WOT og hva det nå heter?

 

hehe, vet ikke om noen side hvor forkortelsene står, men WOT står iallefall for WideOpenThrottle. Men

DIY PROM forumet og TBI forumet her er ganske bra: http://www.thirdgen.org/techbb2/index.php?

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på hobbybasis satt meg inn i å justere GM innsprøytningsmotorer, og kjøpt noe utstyr....

 

Har bl.a.:

Pocket Programmer 2

Romulator

UV-sletter (Billig jalla utgave)

Div overganger/adaptere (http://www.moates.net)

OBD I til RS232 kabel (AKM cables)

TTS DataMaster 8D og TT

 

Hoppa egentlig bare ut i det, lærer lite ellers!

 

Ja, det er veldig tidkrevende skal man få det 100%, men er mulig å fa det kjørbart ganske fort. Alle SD (Speed Density / MAP-føler systemer) dvs TBI med flere, må justeres når du bytter større ting som kam, topper, innsug, osv....

 

Hopp i det dere og! Bare gøy, men noe kostbart i starten.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei chevy 350.

 

Det er det der med tiden da :-(

Men jeg er helt enig med deg egentligen er det vell bare å poppe ut i det......

 

Hvis du hadde tid en kveld hadde det vart meget triveligt å få en liten introduksjon, eller kanskje du kan ta på deg en jobb?

 

Foreløpig har jeg kun headers, luftfilter og tirdgen modifikasjon av tbi. Jeg har edelbrook tbi insuget på vei (handler alt på summitracing.com).

I vinter skal jeg plukke på topper og kam samt en holley tbi da trenger absolutt en ny chip........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår